Na mijn eerste ronde clomid, heb ik gisteren bloed laten prikken om te kijken of er daadwerkelijk een eisprong heeft plaatsgevonden. Zojuist gebeld en kreeg een telefoniste aan de lijn. Zij vertelde mij dat de waarde 101 was. Zij vermoedde een eisprong, maar wist het niet zeker (werd nu ingewerkt) Donderdag kan ik pas de gyn bellen. Weten jullie of dit goed is??
Alle normaalwaarden staan op Freya: Normaalwaarden Daar staat dat de waarde 12 - 60 nmol/ml moet zijn, als er een eisprong is geweest. Weet niet of jouw waarde ook in nmol/ml is :-S
Zover ik weet is dat een hartstikke goede waarde! Boven de 20 heb je een eisprong gehad en boven de 30 heb je een goede eisprong gehad. Met zo'n hele hoge waarde zou je zelfs misschien zwanger kunnen zijn. Ik weet niet waarvoor je clomid gebruikt, maar misschien heeft de nieuwe assistente het wel verkeerd gezegd en bedoelde ze 10,1? Ik kreeg namelijk altijd een cijfer achter de komma. In dat geval is er wel iets gebeurd, maar is de eisprong niet goed genoeg. Heb je een week na je ei geprikt? Want precies een week na je ei piekt je progesteron, als je iets later of vroeger prikt is het alweer gezakt. Dus soms zegt een te lage waarde ook niets. Dus toch donderdag nog maar even afwachten, van mij word je ook niet veel wijzer
101?!?!? Welke eenheid is dat? Woon je in Nederland? Zou kunnen dat ze idd een komma over het hoofd hebben gezien, maar dan is je eisprong helaas niet goed geweest. Hoop dat je arts je donderdag meer duidelijkheid kan geven.
Waarde was om precies te zijn: 101,1. Dacht dat hetgene achter de komma er niet echt toe doet. Eisprong was in het weekend van de 8e. Ohja, woon gewoon in Nederland Donderdag dan maar even afwachten. Ik wist niet zo goed wat ik ervan moest vinden. Maar als ik het van jullie begrijp is het niet echt normaal
Het is erg hoog! Heb het nog nooit zo hoog gehoord, maar dat zegt natuurlijk niet alles Als het echt 101 is dat heb je niet zoals de telefoniste zei 'vermoedelijk wel een eisprong', maar echt een super-eisprong!
Dat moet wel een goede eisprong zijn. Van mezelf heb ik waardes tussen de 3 en 25 = slecht. Maar normaal is 30 en hoger. 101 is geniaal. Met IVF en pregnyl 5000 voor eisprong en 3 x 1500 voor tweede fase, plus suprefact en utrogestan had ik toen ik zwanger bleek een waarde van >190. Dat dat was ook idioot hoog, maar met veeeel medicijnen. Er zijn mensen die menen hoe hoger de progesteron hoe groter de kans op zwanger te zijn. Ook zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn, maar voor nu maar ff ontspannen afwachten, voor zover mogelijk Good luck!!
Ik heb van mezelf 21..en met pregnyl 5000 + lutinus had ik 55... Het is nu weer bepaald met pregnyl 5000 + 4 x 1500 pregnyl, maar dat heb ik nog niet gehoord.
Vanochtend de gyn gebeld. Waarde was inderdaad 101, dus volgens hem moet het wel een super eisprong geweest zijn! Nog een paar dagen duimdraaien en we weten meer, spannend!
Hoi Fritsie, Ik weet nog dat ik ook ong. 2 jaar geleden werd geprikt op mijn progesteronwaarde en die was toen 86. Blijkbaar ook erg hoog en ik hoopte stiekem ook op een zwangerschap, maar werd helaas toch ongesteld. 101 is super hoog! Dus ik hoop voor jou op heel mooi nieuws .
Hoi Vanilia, Ik had ook niet meteen gedacht dat het eventueel meteen een zwangerschap was. Ik was allang blij dat de eisprong goed was! Echter vanochtend getest, kon mij niet meer bedwingen, en positief!! Vanavond maar alvast, wel heel voorzichtig, een klein feestje vieren!!
Ik ben blij met dit topic; de gyn in het ziekenhuis klonk aan de telefoon nogal onzeker toen ze zei dat ik een eisprong gehad heb, en heeft geen waardes gegeven, maar mijn huisarts heeft een kopie gekregen als het goed is. Wanneer die terug is uit verlof, ga ik hem dus even "lastig vallen" om mijn cijfers te weten. TS, ik duim voor goed nieuws voor je.