Ik lees hier dat mensen het schandalig vinden dat we het formulier moesten ondertekenen. Ik ben het daar niet mee eens en vind het nogal logisch dat we zo'n formulier moesten ondertekenen. Balen voor de mensen die een niet handige verzekering hebben maar de behandelingen zullen moeten worden betaald, anders komt er opnieuw een faillisement. En dan zijn we allen verder van huis! Maar misschien denk ik er wat minder ingewikkeld over omdat ik voorheen in DD liep en dat ik dus niet anders gewend ben dan dat je moet voorschieten en soms delen zelf moet bij betalen.
Hoi Maartje, ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik precies bedoel. Natuurlijk begrijp ik dat de behandelingen die wij ondergaan betaald moeten worden, ook begrijp ik dat er formulieren ondertekend moeten worden mbt de overname. Waar ik gefrustreerd over raak is de manier waarop Geertgen communiceert. In een situatie als deze mag je als patiënt duidelijkheid en openheid verwachten en die krijg ik niet. Ik heb overigens geen onhandige verzekering, mijn verzekering dekte namelijk alles. Echter sinds Geertgen failliet is en ze geen contract meer hebben met CZ gaat nu plotseling het e.e.a. veranderen. Ik vind persoonlijk niet dat de patient hier de dupe van mag worden. Daarnaast vragen ze ons om NU een formulier te tekenen terwijl nog helemaal niet duidelijk is wat er precies gebeuren gaat met de verzekeraars. Je krijgt amper de kans om de formulieren even op je gemak thuis te bekijken/lezen. Want wanneer je niet tekent wordt je traject per direct stopgezet.. Wanneer ik bel met Geertgen en mij gezegd wordt dat ik blij mag zijn dat we nog ergens terecht kunnen vind ik dat zeer onprofessioneel. Of ik uiteindelijk 100% vergoed krijg of 75%, ik blijf daar in behandeling. Uiteindelijk gaat het me maar om 1 ding. Maar Geertgen zou ook moeten weten dat alles al gevoelig en onzeker genoeg ligt, als je in een situatie als deze niet duidelijk en transparant bent, is het niet gek dat je patiënten de boel gaan wantrouwen. Maar goed, dat is mijn mening. Ik wacht mijn gesprek met CZ af en dan zal alles snel genoeg duidelijk worden.
Dank je Wila Gisteren gesprek met CZ gehad. We krijgen de behandeling waar we nu in zitten sowieso 100% vergoed. Dit omdat we al in behandeling waren vóór het faillissement. Over onze eventuele tweede IVF kon ze nu nog niks zeggen. Gelukkig is dat nog ver weg aangezien we nog 5 embryo's in de vriezer hebben. CZ was wel verbaasd toen ze hoorde over de formulieren die NU getekend moeten worden. Zij zou dit meteen verder bespreken met collega's en hier zouden we vanmiddag over worden teruggebeld. Ze raadde ons nu aan om niet te tekenen. Ik hou je op de hoogte!
Ooow wat super om te horen dat jullie het nu 100% vergoed krijgen zeg!! Top! Wat zal dat een opluchting zijn! En je zit nu voor een tijdje goed gebakken gelukkig, en we gaan er gewoon vanuit dat je je niet meer druk hoeft te maken want tegen die tijd is er een mooi kindje op komst Fijn dat het cz zo mee denkt...... Al kunnen ze wel zeggen niet tekenen, spreek ik voor mezelf dat ik weinig keus had! Ik mocht anders niet verder..... Ben heel benieuwd wat ze nog weten te vertellen!!
loop zelf ook bij nij geertgen en het klopt dat er nu nog geen contracten zijn daardoor zal er ook geen 100% vergoed worden zolang er geen contracten zijn rekeningen worden thuis gestuurd en zo declareren eer dat je ze moet betalen heb je van de verzekering al geld om te betalen voor nu dus nog geen contract met cz wel mee bezig staat op de site
Ik krijg het ook vergoed bij cz! Was vanmorgen bij geertgen en vertelde het verhaal dat cz adviseerde niet te tekenen. Echter zeggen hun dat ze dit doen omdat wanneer er zo weinig mogelijk mensen tekenen, het cz de tarieven zo laag mogelijk kan houden! Dus hun zeggen dat het meer een spel is...... Het tekenen houdt niet meer in dan dat je weet dat je eerst de rekening thuis krijgt en hem in moet sturen! Veel verhalen door elkaar pffff..... Ben blij als die contracten zijn afgesloten!
Cz heeft ons uiteindelijk ook gewoon geadviseerd om te tekenen. Wij hebben zwart op wit staan dat we de behandeling waar we nu in zitten sowieso 100% vergoed krijgen, dit omdat we al vóór het faillissement in behandeling waren en toen ook alles 100% vergoed kregen. Hoe het na deze IVF verder gaat kunnen ze nog niet zeggen, zouden ze geen contract tekenen met Geertgen dan val je terug op je polis en in mijn geval betekent dat dat ik 75 % vergoed krijg. Inderdaad hopen dat die contracten snel komen!
Wil dat zeggen dat je nog maar 1 ronde IVF vergoed krijgt dan (100%)?? Snappen doe ik het allemaal niet, want wij zijn na het faillissement in behandeling gekomen....... Ondanks dat ze zeggen dat we het vergoed krijgen heb ik nog niet zoveel vertrouwen erin......zeker niet met jouw verhaal in m'n achterhoofd!