Kind anderhalf lange vlucht

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ZomerBloemen, 2 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZomerBloemen

ZomerBloemen Actief lid

11 jan 2023
    141
    144
    43
    Vrouw
    Wij gaan naar Mexico vliegen. Wat is een handige manier om voor m’n zoon de lange vlucht te overbruggen? Een kinderstoel, een bedje, een 5 puntsgordel? Wij hebben een losse stoel voor onze zoon. Een stoel kan handig zijn, maar ook onhandig en zwaar van gewicht tijdens het vervoeren van a naar b. Denk ik.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Ik had niets extra’s mee op die leeftijd, ook niet op lange vluchten. We boekten wel vanaf het moment dat ze zelfstandig konden zitten een eigen stoel.

Verder was het een kwestie van filmpjes kijken, kletsen, af en toe rondlopen, snacken, boekjes lezen, en tegen ons aan slapen ;)
    Ik heb losse kinderstoelen ed nooit gemist. Houd er rekening mee dat sommige producten die op de markt zijn (bijv van die stoel’verlengers’ waardoor je een soort bedje maakt) niet bij elke maatschappij toegestaan zijn.

ZomerBloemen vindt dit leuk.
  3. ZomerBloemen

ZomerBloemen Actief lid

11 jan 2023
    141
    144
    43
    Vrouw
    Dank voor je bericht. Kon jouw kind makkelijk slapen in een ‘gewone’ stoel?

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Jahoor!

5. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Wij reisden gewoon met haar op schoot, we kregen plaatsen bij het baby gedeelte helemaal voorin.
    iPad met filmpjes, voldoende eten en haar speen. Reis ging best wel vlot daardoor.

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als je een extra stoel hebt en hij past nog in de maxicosi, dat werkt echt goed.

Zo ook met mijn zoon gevlogen al was het een kortere vlucht.
    Je zou ook voor een stokke jetkids kunnen kijken.

https://www.baby-dump.nl/product/campingbedjes/8/jetkids-by-stokke/70941/jetkids-by-stokke-bedbox-20/63390/jetkids-by-stokke-bedbox-golden-olive/202113/?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIttrj2KXxhQMVTahoCR3NXQ1CEAQYCCABEgKoQvD_BwE

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Dit is dus wel zo’n ding dat geweigerd wordt door sommige maatschappijen :) Dus goed om even te checken voor aanschaf.

8. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh ja klopt. Maar een maxi cosi op de stoel vinden ze ook niet allemaal goed. Ik vond het fijn dat klm dat toen bij bepaalde modellen wel toestond.
    Zoon heft echt eindeloos zitten spelen met een extra riempje dat nodig is voor op schoot.

9. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Voor die afstand zou ik een eigen stoel wel overwegen. Wij zaten met een koortsige net 1 jarige zonder eigen stoel van Parijs naar Boston. Bomvol vliegtuig. En maar plakken op je. Pfff.
    Al kan het verkeren: op de terugweg was het toestel half leeg. Nachtvlucht. Ik kon zelfs languit op een rijtje in het midden. De stewardesses hadden niks te doen, die boden aan om wel op de kleine te letten, die klaarwakker was en het vliegtuig door schuimde. Je slaapt niet echt dan natuurlijk, maar ik heb wel met een gerust hart wat kunnen doezelen.
    Voor kortere vluchten was op schoot trouwens prima.

10. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Mijn vriendin had met haar 1,5 jarige een bedje geboekt in het vliegtuig.
    Die hangen ze aan de muur voor je stoel. dat was echt ideaal voor haar(bassinet)

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Zeker weten dat dat kindje al 1,5 jaar was toen?
    Doorgaans mogen alleen baby’s (<12mnd en/of <10kg) in een bassinet.

Lijkt me wel echt ideaal :)

12. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Nou ik weet zelfs ouder. Want de reis was in januari en ze is in mei 2 jaar geworden

13. Sopje1234

Sopje1234 Bekend lid

30 okt 2018
    828
    534
    93
    Wij zijn met onze dochter toen ze 11 maanden was met de hele familie naar Mexico gegaan en mijn moeder had ook een bassinet voor haar geregeld, maar ze paste er niet meer in. Geen idee meer hoe lang ze toen was, maar had net kledingmaat 80 en was groot maar niet zo lang als een kind van anderhalf/2. Dochter heeft er niet in geslapen maar zat bij ons op schoot en keek op de heenreis haar ogen uit. De terugreis heeft ze bijna de hele vlucht op de schoot van haar vader geslapen. Het bassinet hebben we toen maar gebruikt als opslagruimte voor speelgoed, soepstengels e d en dat was wel handig.

Deel Deze Pagina