Had vannacht acute stress, kan dit een miskraam veroorzaken?

Discussie in 'Miskraam' gestart door skye81, 28 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    Aangezien ik de laatste 9 maanden voornamelijk helaas in de miskramen topic poste kan deze vraag er wellicht ook nog bij...

Er is vannacht een poging tot inbraak gedaan in ons huis terwijl ik alleen thuis was. Het enge is dat ik een raar voorgevoel had maar ik dacht nog dat dat aan de prille zwangerschap lag en dat mijn herhaalde miskramen me wat onzeker en sowieso wat angstiger maakt. Maar had wel mijn hondje bij me laten slapen en het alarm aangezet voor de zekerheid.

Mijn voorgevoel bleek te kloppen... Mijn hondje had het als eerst door en is vreselijk gaan blaffen. En toen ik opstond om het licht aan te doen ging het alarm af en dat betekent dus dat er beweging was gedetecteerd in de gang beneden. Ik was echt helemaal verstijfd. Toen ik mezelf een beetje aansprak om actie te gaan ondernemen (politie bellen) werd ik ineens heel misselijk en voelde ik mijn baarmoeder samentrekken en het leek wel alsof ik acuut ongesteld ging worden. Ik heb echt doodsangsten uitgestaan besef ik nu en ik heb pijn in mijn buik. De hoofdvraag is nu natuurlijk of zoiets de zwangerschap beinvloed?

Het is lastig te zeggen natuurlijk want het is heel pril en ik neem utrogestan in dus dat zou een evt. bloeding ook tegen kunnen houden. Over 3 weken een echo..Hoop dat ik nog zwanger ben..

In ieder geval blij dat ik het even van me af kan schrijven..Het gaat nu gelukkig weer wat beter. Door het geblaf van mijn hond zijn ze weggegaan. En ik ga het vandaag even rustig aan doen verder en vanavond maar bij een vriendin logeren.

2. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Jeetje meid, wat ontzettend schrikken! Maar goed dat je hondje bij je was, die heeft er dus voor gezorgd dat de inbrekers op de vlucht geslagen zijn. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar denk echt niet dat je daar een miskraam van kan krijgen. Als het echt mis was dan had je wel bloedverlies gehad, wel of geen utrogestan. Ik heb voor deze zwangerschap (als deze wel goed gaat natuurlijk, heb straks de echo) 3 miskramen gehad en de keren dat ik utrogestan gebruikte (alleen de eerste zwangerschap niet, was spontaan) ging het bloedverlies er gewoon dwars doorheen. Goed dat je vanavond bij een vriendin gaat slapen, heel veel sterkte!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    He getver meid!!
    Wat heb je erna gedaan?
    Sprong het alarm niet aan doordat jij het licht aan deed,want heb al eens gehoord dat een alarm daar ook op kan reageren.
    Maar bah, een eng idee zeg!!

Je vraag:
    Nee,ik weet haast zeker dat dit geen miskraam kan veroorzaken.
    Ik ben momenteel 19wk zwanger en als ik gestrest ben of geïrriteerd heb ik ook vaak last van mijn buik en mijn baarmoeder trekt dan samen...heel vervelend.

4. Ekua85

Ekua85 Lid

25 mrt 2014
    24
    0
    0
    Hengelo
    Wat schrikken moet dat geweest zijn zeg! Ik kan me voorstellen dat je daar ontzettend van in de stress schiet!
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat voor invloed zulke acute stress heeft op een zwangerschap/miskraam.
    Wou je gewoon even veel sterkte wensen en duim voor je dat de echo over 3 weken een prachtig kleintje laat zien!

5. skye81

skye81 Bekend lid

24 aug 2013
    920
    11
    18
    NULL
    NULL
    @Susannelilian, Dankje voor je berichtje!
    Jeetje, je hebt echt net de echo gehad zie ik..Wat een goed nieuws dat het hartje klopt! Schattig hè? Dat geflikker op het beeldscherm..Gefeliciteerd!
    En ik hoop niet dat je het erg vind dat ik het zeg..maar op de 1 of andere manier stelt het me dan wel gerust dat je door de utrogestan heen kunt gaan bloeden. Alhoewel ik het verschrikkelijk vind natuurlijk dat je het hebt moeten meemaken.. Ik breng wel een hoge dosis in, 3 x 200 mg. Het hield de maanden hiervoor mijn menstruatie tegen dus vandaar dat dat even bij me opkwam. Maar ik hoop dat alles nog steeds goed is. Geniet van je zwangerschap!

@Babyangel, hoi! Ik heb zsm de politie gebeld. Ik kan je eerlijk bekennen dat ik nog niet eerder zo bang ben geweest..Phoe..En toen het alarm afging kreeg ik meteen een sms waar er iets gedetecteerd was en dat was de voordeur , dus ik wist dat het menens was..Ook dat voorgevoel wat ik had vond ik wel wat creepy..bah
    Maar ik blijf last van mijn buik houden, ik denk inmiddels ook dat ik een blaasontsteking heb omdat ik ook aan de prednison ben. Maar wat je zegt, mijn buik heeft waarschijnlijk op de gebeurtenis gereageerd en het voelde allemaal even heel eng..Gelukkig gaat het weer een beetje maar slaap even niet alleen thuis..En jij al 19 weekjes! Gaat snel zeg! Heerlijk! :)

@Ekua, dankje voor je steun! Op hoop van zegen dat alles goed is over een paar weken. Ik zal het nog wel laten weten!

Deel Deze Pagina