Hallo lezers, Ik ben vandaag 7 weken zwanger maar voel me erg onzeker. Ik heb weinig last van kwaaltjes (vetter haar, vergeetachtiger, af en toe buikpijn en hartkloppingen) en vraag me af of je ook kwaaltjes hebt/ houdt als de vrucht niet meer leeft. Over 3 weken krijg ik pas mn eerste echo en tot die tijd is het afwachten. Ik ben opzoek naar zekerheid, wie kan me opbeuren? Alvast bedankt.
Hoi Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Het komt vaak voor dat je pas na 6 weken zwangerschap of later last begint te krijgen van kwaaltjes. Ik heb zelf een miskraam gehad en had niet veel kwaaltjes en begon pas na de miskraam misselijk te worden en dergelijke... Ik wil maar even aantonen dat veel of weinig kwaaltjes niets zeggen over het al dan niet goede verloop van een zwangerschap. Maar ik begrijp je gevoel heel goed hoor, ik had dat ook. Ik wou heel graag op één of andere manier weten hoe het ging daarbinnen het enige dat je kan doen is wachten, de natuur zijn gang laten gaan en het prille leven in jou zoveel mogelijk koesteren. Niemand kan je garanties geven maar het gaat meer goed dan fout, hou je daar aan vast! Liefs
Ik denk dat we dat allemaal hebben! En dat is niet zo gek, je kán het ook niet weten... Zelfs na een goede eerste echo heb je nog niet de zekerheid. Ik verlang nu iig wel naar het moment om te weten of het hartje klopt of niet. Is daar een echo voor nodig? Ik heb volgende week bij 8 weken mijn intake, hierna wordt pas de echo gepland.
dank voor de reacties Ik weet ook eigenlijk wel dat er niks anders opzit dan wachten. Maar ben zo'n piekeraar. Erg vervelend. Iedreen kampt dus met dit gevoel. Hoe gaat jullie partner ermee om?
Hoe moeilijk ook: probeer je maar gewoon over te geven aan alles. Je kunt er geen enkele invloed op uitoefenen. Ja. Het kan fout gaan maar de kans is idd groter dat het gewoon goed gaat! Ik kreeg met 8 weken een miskraam en ook de volgende keer zal ik er weer op moeten vertrouwen dat het goed komt. Probeer te genieten; niet in angst leven!
Het hebben van veel of weinig symptomen zegt niets over het goed/verkeerd gaan van een zwangerschap. Ik ben drie maal zwanger geweest en heb nooit heftige symptomen gehad, hooguit een periode erg moe (10-14 weken of zo) En heb twee gezonde dochters rondlopen. De derde zwangerschap hebben we moeten afbreken.
Ik heb die angst ook een beetje. Ik ben bijna 7 weken zwanger van de eerste en mag over 2 weken naar de verloskundige. Ik ben natuurlijk wel blij, maar ik heb echt een bevestiging nodig dat alles goed is. Ik ben toch ook wel een beetje bang dat het nog mis gaat. Een kennis van mij kreeg een miskraam bij 9 weken. Ben nog wat te bang om TE blij te zijn. En heb ook niet veel symptomen.
Dat heb ik ook. Ook zwanger van de eerste, nu ruim 8 weken,en onzeker. Wil de bevestiging dat t leeft en moet nog 1,5 werk wachten op de echo...
Hoi, zekerheid heb je pas met een echo. Ik ben nu weer pril zwanger na 2 missed abortions. Had volop symptomen en goed oplopende testen, dus dat zegt echt helemaal niks helaas. Maar ik wil niet heel negatief doen hoor, ik voelde die 2 keren intuitief dat die kindjes er niet zouden komen, dus let ook op je gevoel.. Voelt het goed of niet? Dat is ook wat waard. Want bij mijn eerste zwangerschap (dochter) voelde ook alles goed en dat ging ook goed. Dus ik zeg vooral, vertrouw op je gevoel!! En nog even en dan heb je je echo! Succes met de zwangerschap!
Ja inderdaad de onzekerheid. Ik hoor het inderdaad vaker van ga op je gevoel af. Maar ik vraag me af of ik dat eigenlijk wel weet hoe het voelt als het wel of niet goed gaat. Ben je dan bijvoorbeeld helemaal niet blij of ben je dan nog niet aan het googlelen naar kamers ofzo? Ik vind dat lastig, maar ik snap wel wat je bedoelt.
gelukkig ben ik niet de enige.... nog een week wachten en dan heb ik een afspraak bij de vk dan ben ik 8+3 dgn. Ik heb nauwelijks ergens last van, eerder wel een beetje maar dat lijkt alweer helemaal over. Alleen mijn (.)(.) doen af en toe nog een beetje zeer. Het is alleen maar afwachten pfffffffffffffffffff haha
S87, Ik zie dat wij precies gelijk lopen Gaaf dat je volgende week al mag. Ik moet nog een week wachten. Ik mag pas met 9 weken....duurt lang... Ben benieuwd hoe het bij jou gaat volgende week..