Je hebt zeker niet gefaald AsenA. Laat je niet gek maken door wat mensen zeggen. Jij hebt een moeilijke bevalling achter de rug, niemand heeft het recht om te zeggen dat je daarom gefaald hebt. Ze zouden eens zelf in zo'n situatie zitten, dan piepen ze al gauw genoeg heel anders! Het is altijd makkelijker gezegd dan gedaan, dus trek je er echt niets van aan. Je bent maar een mens, bepaalde pijnen zijn onverdraagelijk. Als je kunt kiezen voor iets wat makkelijker is, dan doe je dat toch? He bah wat kunnen sommige mensen toch niet praten zeg. Op zo'n moment ben je opzoek naar troost en steun, niet naar verwijten. Wat belachelijk, zij zouden zich ontzettend moeten schamen. Negeer die handel, jij hebt heel wat moeite gedaan voor je kindje. Dat de bv niet is gelukt, daar is niets aan te doen en dat je kleintje moeite heeft met de ontlasting, kon ook evengoed gebeuren als ie bv kreeg. Zeg dus aub niet dat je gefaald hebt, jij hebt keihard je best gedaan! Goed zo!
heb je een gezonde wolk van een baby op de wereld gezet? en hou je zielsveel van je kindje? dan heb je NIET gefaald!
Ik sluit me aan bij de rest hoor! Als je wilt weten of je wel of niet hebt gefaald moet je maar es in het wiegje kijken.
Oh meis, toen mijn zoon 3 weken oud was, was ik ook een emotioneel wrak. Verschrikkelijk, ik huilde overal om en dacht dat ik het nooit zou kunnen allemaal. Maar het wordt beter, ECHT waar. Je staat nu nog strak van de hormonen, maar die storm waait over. Ik heb er nu nog wel wat last van, maar al veel minder dan in het begin. Mijn bevalling ging ook niet van een leien dakje, en ik moest na een maand met de borstvoeding stoppen. Het is allemaal heel anders gelopen dan ik me van te voren had voorgesteld, en dat maakte mij eerst ook verdrietig. Maar weet je... zo gaat dat nou eenmaal als je moeder wordt. Je hebt deze dingen gewoon niet onder controle, dus maak je er niet druk om. Je hebt een mooi kind op de wereld gezet waar je van houdt, en dat is het enige dat telt. Ja toch?
Nee je hebt totaal niet gefaald ! Iedereen doet op dat moment haar uiterste best en eigen manier en als je op bent ben je op dan maar een keizersnede ! Ik sluit me ook totaal aan bij der rest!
Een kind ter wereld brengen is sowieso al een heel karwei waar je negen maanden mee bezig geweest bent. Laat de mensen lekker kletsen, ik ben de afgelopen jaren tot de slotsom gekomen dat heel veel mensen het meest genieten van andermans leed en dan ook nog lekker ff inwrijven ook. Dus meissie, vertel ze maar niet zoveel, zeker niet dat je gesmeekt hebt om een keizersnede, want dat vinden de mensen alleen maar prachtig! En iedereen heeft altijd wel een oordeel klaar, en bij voorkeur een negatief oordeel! Dus vergeet die hele nare dag maar gauw en geniet van je baby. Want hoe erg het allemaal ook was: je hebt er toch een prachtig kindje overgehouden. En dat kan niemand je meer afnemen! Geniet van het zonnetje, het voorjaar en ga straks maar lekker veel wandelen in het zonnetje!
He meis, je hebt helemaal niet gefaald, bij mij wou de borstvoeding ook niet lopen, en wat heb ik gehuild, maar nu ben ik enorm blij met mijn tevreden meisje...en dus ben ik tevreden. Er is maar 1 iemand die over borstvoeding kan beslissen en dat ben jij, en wat niet gaat gaat niet. Het is toch al super dat je hier je gevoelens komt uiten. En als laatste een moeder die van haar kindje houdt kan niet falen... Het is hier al zo vaak gezegd, maar wou je toch ook nog even een hart onder de riem steken. Lekker genieten van je gezinnetje, je mag er trots op zijn!
Een gyn heeft echt geen ks als daar geen reden voor is dus ik denk dat je het perfect hebt aangevoeld! En wat andere zeggen tja, dat geeft alleen maar aan dat logisch denken best moeilijk kan zijn. sorry als ik daar je omgeving mee beledig maar zo is het in mijn ogen wel. Je hebt een topprestatie geleverd! Misschien is het wel handig om dit gevoel even te bespreken met je vk of ha. O ja, ik heb ook een ks gehad en daardoor is mijn bv ook niet op gang gekomen! Jammer maar helaas. Daar kan je niet te lang bij stil staan! Het is alleen maar omdat de buitenwereld het zooo belangrijk vindt maar fv is ook gewoon goed!
Iedereen heeft het hier al over de bevalling gehad en over de borstvoeding, daar heb ik weinig aan toe te voegen. Wel wil ik nog even toevoegen dat het feit dat je zwangerschapsvergiftiging hebt gehad niet meehelpt in je herstel. Je bent heeeeeel erg ziek geweest! Op het moment dat je ziek was moet je ook nog eens een gigantische prestatie leveren... En je hebt het al gehoort, maar er zijn er velen die om een keizersnede smeken en het gewoon niet krijgen, dus je hebt het niet zomaar gekregen!
hey hey ten eerste meid je hebt echt niet gefaald hoor. maar ik weet een beetje hoe je je voelt. bij de zwangerschap van mijn eerste wou ik echt heel graag thuis bevallen, had alles al geregeld en klaar staan. had zelfs geen tas gepakt want was ervan overtuigd thuis te bevallen . stom natuurlijk na een nacht niet te hebben geslapen, knapte bij mij smorgens de vruchtwater. mijn weeen werden niet echt erger, en de vk zij dat al ik de volgende dag om 7 uur nog geen goede weeen had ik naar het ziekenhuis moest om ingeleid te worden dit zag ik als eerste falen... de volgende dag 7 uur na ziekenhuism gelijk ingeleid, en binnen 1 uur had ik om de 2 min heel heftige weeen. de gyn en de zuster zagen dat ik mijn best deed om de pijn op te vangen maar ik het niet meer trok, en vroegen om ik een ruggeprik of ....prik wou tegen de pijn. ik heb de....prik gehad.( sorry weet de naam van de spuit niet haha) maar het hiep mij niets. ik had na 12 uur heel heftige en zeer pijnlijke weeen e maar 2cm ontsluiting en werd besloten tot spoedkeizersnee mijn falen 2.. ik wou dolgraag borstvoeding geven, maar kwam er naar 3 dagen achter dat ik geen voedingsstoffen er in had zitten mijn falen 3 het ergste vond ik nog dat mijn vriend die een zware enkelkneuzing had, en haast niet kon lopen, de baby van boven naar beneden moest brengen omdat ik de trap niet op kon mijn falen 4 maar na een paar dagen realiseerde ik mij dat ik er niets aan kon doen, er zijn meer vrouwen met een keizersnee, en netzoveel vrouwen waar geen voeding in zit. en wat mijn vriend betrefdm die heeft van die dagen genoten, want hij had de kleine voor hem alleen haha echt meid, het komt wel goed. je hebt zeker niet gefaald. je hebt een gezond klein menseje op de wereld gezet, en dat is al een wonder opzich. meid wees trots op jezelf!
Natuurlijk heb jij niet gefaald! Ik weet nog dat ik lag te bevallen en dat was hartstikke zwaar en dat ik het gevoel had dat ik me aan aan het stellen was... Vond verder niemand maar dat was mijn idee. En in de kraamweek had ik ontstoken hechtingen en ik de verloskundige maar niet bellen omdat die het ook zo druk hadden. En ik vond dat ik mezelf aan het aanstellen was dus dat ik best tot de volgende dag kon wachten. Mijn vriend was zo boos toen hij thuis kwam en heeft ze meteen gebeld en wat was ik achteraf blij. En niemand vond dat ik me aanstelde, alleen ikzelf. Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat alleen jijzelf vindt dat je gefaald hebt. En over borstvoeding, ik heb mijn zoontje 10 maanden borstvoeding gegeven. Hij heeft ontzettend veel last gehad van krampjes. Heb uren met hem rondgelopen en ik kreeg dus commentaar over dat ik andere dingen moest eten e.d. Dus je doet het nooit goed, als je borstvoeding had gegeven hadden ze wel iets anders gehad. Laat je niet gek maken, bedenk je dat jij de beste moeder bent voor jouw kindje...
Kan me je gevoel helemaal voorstellen. Ben sinds een paar dagen ook gestopt met zelf voeden en tot mijn verbazing is ons meisje ineens een stuk rustiger. Kreeg voor mijn gevoel 'het zelf voeden'echt door mijn strot gedrukt en vond het heel moeilijk om te stoppen, maar als het niet lukt.... Ons meisje blijkt nu overactief te zijn, waardoor ze heel veel huilt en dan tegen het hysterische aan. Kan ook zelf niet in slaap komen, waardoor je haar 's nachts echt soms 45 minuten in slaap moet wiegen. Vandaag leer ik, hoe ik in moet bakeren. Hopen dat dat voor haar rust brengt. Maar ik heb wel gemerkt, dat ik me niets meer aantrek van al die vrouwen die het beter weten. Het is jou kind en dat kan je zelf het beste. Tips zijn leuk, maar niemand heeft het recht om je te veroordelen! Succes en het komt vast helemaal goed!
Jeetje wat ontzettend jammer dat mensen je het gevoel geven dat je gefaald zou hebben. Zoals iemand hierboven al beschreef kijk eens in het wiegje, een mooi gezond kindje TOP! Een bevallig is gewoon onwijs heftig. En als het niet nodig was geweest hadden ze je echt niet zomaar een ks gegeven. Dit doen ze echt niet zomaar. Denk idd dat je je lichaam goed kent. Wat bv betreft. Ik heb mijn zoontje 9 maanden met plezier bv gegeven. Maar ik heb altid gezegd ik probeer het lukt het is het super mooi en fijn maar lukt het niet dan is de fles prima hoor. Daarin faal je absoluut niet! Wat hebben jij en je kindje eraan als jij loopt te stressen als de voeding niet loopt. Nee hoor dan veel liever de fles en een relaxte moeder! Heel veel succes, hoop dat je binnenkort super trots op jezelf kunt zijn dat je zo'nn prachtig kindje op de wereld hebt gezet!
Give yourself a break! jeetje, moet je kijken wat je hebt doorstaan. Je mag trots op jezelf wezen dát je dat hebt doorstaan! Mensen die zulke dingen tegen je zeggen weten niet waar ze het over hebben. Gefaald als moeder? No way, haal dat ajb uit je hoofd!
Hej meid, ik snap helemaal hoe je je voelt. Ik heb zelf ook gesmeekt, geroepen om een keizersnede. 'Snijd hem er uit, please!' Verschrikkelijke pijn ,ik kon het ook echt niet meer aan. Enkel de vroedvrouwen 'negeerden' het en wilden het niet doen.. Heb het nog een uurtje moeten uitzitten en uiteindelijk toch natuurlijk bevallen.. Je moet je echt niet gefaald voelen hoor, bevallen is gewoonweg enorm pijnlijk! Ivm de borstvoeding.. Die lukte bij mij dus ook niet. Ik voelde me der ook enorm slecht bij, het gevoel dat ik niet genoeg moeite gedaan heb. En nu, een maand later, zelfs het afkolven gestopt. Voel ik me ook niet goed bij, maar ik kon gewoonweg niet meer. En nu krijg ik van iedereen commentaar, hoe slecht het wel niet is voor mijn kindje. Dat hij veel beter borstmelk zou krijgen.. Begrijp helemaal hoe je je voelt meid.. Geniet nu maar gewoon van je kindje en trek je niks aan van wat mensen zeggen!