Ik kan geen keuze maken uit deze gedichtjes voor in het geboortekaartje van mijn zoontje. Hij zal mijn tweede zoontje zijn en ik wil graag dat het geboortekaartje echt voor hem gericht is, maar met een kleine touch naar zijn overleden broer. Welke vinden jullie het meest 'luchtig'? Wij geloven in God, dus misschien kunnen jullie dat meenemen in jullie keuze. Hoor graag jullie reacties. Gedicht 1: Al maanden deel van ons leven weer groot geluk aan ons gegeven Nu je bent geboren zijn we stil en blij voor ons heel bijzonder Dat ben jij! Gedicht 2: Je hebt ons door je komst betoverd Je hebt ons met je lach veroverd Een nieuw begin na alle pijn Het leven kan geweldig zijn Ons wonder is geboren (Naam van ons ongeboren zoontje) Gedicht 3: Dit jonge, nieuwe leven is door God aan ons gegeven Naast het verdriet wat niet is uit te leggen, ontroert ons dit kindje meer dan we kunnen zeggen
Het tweede gedichtje vind ik het mooist. In het derde gedichtje vind ik de zin "Naast het verdriet wat niet is uit te leggen" te zwaar.
de eerste. Ik snap jullie insteek, maar ik vind persoonlijk niet dat je het geboortekaartje te zwaar moet maken.
De derde en dan aanpassen want ik vind de eerste zinnen wel bij jullie passen. Ben zelf geen dichtwonder hoor maar ik vind de eerste zinnen van gedichtje 3 erg mooi.
Dat ben ik met je eens, daarom ook mijn vraag over deze drie gedichtjes. De rest die ik gevonden heb vond ik ook te zwaar.
Hoi vertrouwen, wat fijn om nu bezig te kunnen zijn met je geboortekaartje van je 2e zoon. Ik vind het 2e gedichtje ook erg mooi. Zelf heb ik deze tekst gebruikt, kleine aanpassing gemaakt; "Ergens onaantastbaar ver, schitterd dierbaar een prachtige ster, onze (naam van overleden dochter*) En samen met haar grote broer (naam) stralen ze om ons nieuwe geluk, want onze dochter en zusje (.....) is geboren. Wens je veel succes met de laatste loodjes
Bedankt voor jullie antwoorden en meningen. Ondertussen hebben we de keuze gemaakt voor gedicht nummer 1. Het minst zwaar, vrolijk maar toch ook dat de mensen even zullen stil staan bij onze overleden zoon.