ik zit te denken om een thuisstudie te doen.. nu zag ik dat je basisopleidingen en mbo opleidingen hebt.. nu past de basis het beste bij mij op dit moment maar kun je daarmee ook gewoon aan het werk? je hebt dan namelijk niet een mbo diploma maar een instituuts diploma.. ik wil dan de basisopleiding bedrijfsadministratie medewerkster doen of eventueel de commerciële..
Sommige mensen komen ook zonder diploma aan het werk.... Ik heb zelf een opleiding via Scheidegger gedaan (ook niet officieel dacht ik, weet het niet eens zeker) maar heb wel een hele leuke en goede baan gevonden. Het kan altijd....
@ elmo Ik wil ook zo'n opleiding van Scheidegger gaan doen, admisnistratief. Zijn het goeie opleidingen, en duur? @ Laura Ze willen wel steeds vaker een diploma zien, ongeacht welke opleiding.
Volgens mij doe je met een thuisstudie ook gewoon landelijk examen, ik heb ooit op een blauwe maandag BKB bij LOI gedaan en kreeg een formulier om mij in te schrijven voor het landelijk examen in Leiden. Tegenwoordig worden de thuisstudie's gewoon landelijk erkend.
ja maar dat zijn dan de mbo/hbo opleidingen en doe je dan ook wel 2 jaar ofzo over.. dit is een basisopleiding. minder uitgebreid.. geen stage en je doet er 9-12 maanden over..
Google maar eens op scheidegger. Op internet lees je daar niet zo'n positieve verhalen over en volgens mij zijn ze echt hartstikke duur.
Officiele opleidingen zeggen mij niet zo veel. Ik heb een HBO opleiding en kom op dat niveau nergens aan de bak. Wat dat betreft denk ik vaak: had ik maar een basisopleiding gedaan, dan had ik een normale kantoorbaan kunnen hebben.
Ja Otje, dat Scheidegger hoeft op mij niet meer te rekenen. Maar Lauraatje, een basisopleiding is altijd meer dan geen opleiding, toch? (of zie ik t nou helemaal verkeerd?)
ja dat is ook zo.. ik heb wel een helpende zorg diploma maar ik wil graag ook de administratie kant op...