Te lage lichaamstemperatuur

Discussie in 'Gezondheid' gestart door -, 13 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Kan een te lage lichaamstemperatuur kwaad?
    Mijn temp varieerd tussen de 35,8 en 36,4 heb het net op 2 verschillende plekken gemeten, onder me tong en me oksels.

Vraag me alleen af of het erg is?

Het zal denk wel meevallen maar vragen kan geen kwaad toch.

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hoi Moontje.. volgens mij kan dat geen kwaad hoor.. maar vraag het voor de zekerheid even aan de verloskundigen hier op het forum...Die kan je vast met zekerheid een antwoord geven!

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    De temp onder je tong en oksel is niet je zuivere lichaamstemp (tenminste dat is wat ik altijd geleerd heb) Als je echt je goede temp wilt weten zul je toch een verdieping lager moeten :)

Ik heb van mijzelf ook een niet al te hoge lichaamstemp meestal komt het niet verder dan 36.2. Dat wat je overal hoort zijn gemiddelden dat wil dus niet zeggen dat iedereen die temp heeft, ik maak me er in ieder geval niet al te druk om.

Groetjes

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Het beste is idd om tussen je billen te meten.
    In je mond en onder je oksel moet je er iets bij optellen. Ik weet alleen niet meer hoeveel.
    Maar dan nog zou ik me er geen zorgen over maken. 36 nog wat is ook goed hoor.

5. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    nee hoor ik heb dat ook! het is alleen vervelend als je je niet goed voelt ofzo want wij met een lagere lichaams temp. hebben in verhouding sneller koorts! want als ik 38 c. heb voel ik me net zo koortsig als een 'normaal' persoon met 40 graden koorts....

x

6. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik heb zelf 35.5. Dus we zijn gewoon koudbloedig haha!! Het is idd wel zo als wij 37 a 38 hebben dan is het gelijk koorts. Als je trouwens onder je oksel of tong meet dan moet je er 0.10 bij optellen dus zoveel scheelt het niet.

Ik heb daarbij ook een hele lage hartslag en bloeddruk .. geen idee of dit verband heeft met elkaar. Mijn hartslag is 60 .. dus de dokter vroeg mij eens of ik een fanatiek sporter was... nou nee neit bepaald hahahaha.

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Meten in de mond is minder betrouwbaar en geeft een temperatuur aan die gemiddeld een half tot een graad lager is dan de rectaal gemeten temp. Het beste is om rectaal of vaginaal te meten. Maar dan niet meer wisselen.

--
    Dr J.W. van der Slikke
    Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam.

hopelijk hebben jullie er iets aan :) dus 0.10 klopt niet ;)

Deel Deze Pagina