Geflitst en hoge boete, maar daar nooit geweest!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Loesie1982, 26 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Wij hebben het ook gehad. Moesten geflitst zijn in Utrecht daar wonen wij helemaal niet buurt we waren ook gewoon aan het werk. Gebeld foto opgevraagd. Bleek het een auto te zijn die op ons kenteken reed. We hebben niks hoeven te betalen hun regelden de rest.

2. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hoi,

Hier ook hetzelfde meegemaakt! Nooit met de auto op dat tijdstip, datum op die plek geweest kunnen zijn! Ik heb destijds gebeld en situatie uitgelegd, ik hoefde niets te betalen, ze zagen toen al dat er een fout moest zijn gemaakt!
    Dus ik zou dan ook nog niets betalen maar eerst bellen!

3. dawnie

dawnie Actief lid

26 okt 2008
    420
    0
    16
    Ja hoor, hier ook een keer aan de hand gehad. Manlief was geflitst in Groningen. Was ie ook niet geweest. Ook de foto opgevraagd en het bleek een typefoutje. Net iets ander kenteken.
    Komt dus vast goed, maar je moet er wel zelf effe achteraan helaas.

4. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hier zelfs 2 keer gehad! 1 keer met manlief dat hij was geflits in limburg terwijl wij in Friesland wonen. Was zomaar geregeld, weet niet meer wat er nou fout was gegaan maar we hoefden niet te betalen.
    En 1 keer met mijn ouders, die hadden een hele klopjacht achter zich aan. Ze hadden het huis helemaal omcirkelt omdat er een auto reed met dezelfde kenteken die niet verzekerd was en met allemaal boetes rondreed. Gelukkig konden aan de hand van verzekeringspapier mijn moeder hun overtuigen dat zij niet schuldig waren (is ondertussen wel 15 jaar geleden)

5. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben het ook een keer gehad was een type fout en het was ze geregeld.

6. kvinna

kvinna Niet meer actief

Nee hoor, als je een of meerdere kentekenplaten kwijt was (gebeurt regelmatig met die 'klikhouders') kreeg je ook nieuwe platen met een eentje of zelfs een tweetje.

7. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Dat is niet helemaal waar.
    WIj hebben dit ook een keer gehad, gelukkig niet met zo'n hoog bedrag. Bezwaar gemaakt en zolang ze dat bezwaar in behandeling hadden hoefde we niet te betalen. Uiteindelijk is ons bezwaar ook goed gekeurd.

We hebben niet eens met bewijs hoeven komen. Wat we eerlijk gezegd ook niet hadden.

8. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Jeetje wat gebeurd dat vaak zeg , hopelijk loopt het voor TS ook goed af !

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    als je op de zitting ongelijk krijgt krijg je een zittingsverhoging. Dus ben je nog meer geld kwijt.

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Nee, je hebt gelijk, heb de brief erbij gepakt en is idd trajectcontrole geweest! Dus dan is 159 (154 na correctie) de GEMIDDELDE snelheid geweest!:$ Dat betekent dat het op sommige stukken zelfs harder is!

Met de hand op mijn hart kan ik zeggen dat we NOOIT harder rijden dan 140! En mijn man kan dus bewijzen dat hij op dat moment op zijn werk is geweest!

Nog een kwartiertje, dan kan ik bellen! Zal laten weten hoe het afgelopen is!

11. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Maar waarom zouden we ongelijk krijgen?! We zijn daar niet geweest, we kunnen het bewijzen...

12. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hele topic nog net gelezen, maar kan me een ander topic hierover herinneren. Volgens mij heeft die persoon gebeld met de politie en bleek toen dat de foto verkeerd geinterpreteerd was en het kenteken gewoon iets anders was. Die boete is toen vernietigd voor haar. Misschien gewoon even bellen?

13. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D!

Nou, om 9.00 hing ik aan de lijn!
    Zaaknummer, datum van overtreding en kenteken doorgegeven en toen vroeg ze de foto op!

Nog geen seconde later zei ze: oh, mevrouw, ik zie het al! Het kenteken is verkeerd uitgelezen! Onze excuses!
    Geeft niks, zei ik, kan gebeuren, ben allang blij dat het een fout blijkt te zijn en dat we het niet hoeven te betalen!
    (ik bedoel, met een kleine erbij in aantocht kunnen we dat geld wel beter gebruiken)

Ze ging het ter correctie aanbieden aan het CJIB en wij krijgen een bevestiging daarvan. Brief moesten we nog even bewaren, maar we hoefden er verder niks mee te doen!

Mijn dag is weer goed!!!!!:D!

14. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Wij hoefde tijdens de bezwaarperiode ook niet te betalen hoor.

Maar succes ermee, hoop dat je niet hoeft te betalen

xxx

15. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Briefje schrijven, bezwaar maken, bewijs opvragen. En rustig afwachten.. duurt een eeuwigheid.

Oh, ik lees nu dat je gebeld hebt.. fijn dat het zo goed ging! Wel even in de gaten houden dat je ook daadwerkelijk nog iets van ze hoort.

17. happymama

happymama Niet meer actief

das klote zeg maar als je bewijs hebt dat je er op dat moment niet bent geweest is er niks aan de hand . eerst gewoon betalen en dan bezwaar maken !!!!

18. ilayda

ilayda Bekend lid

23 nov 2007
    759
    0
    16
    utrecht
    wij hebben dit ook een keer gehad.
    volgens mij is er nog wel een topic van te vinden.
    van je kan doen is cjib bellen, dan geven ze de telefoonnummer
    van de politie van die gemeente.als het goed is staat op de brief een fotonummer ofzo? die geef je door dan gaan ze kijken of de kenteken overeenkomt met jullie auto.zoniet ontvang je zelf een brief van ze dat je niks hoef te betalen.

zo ging dat bij ons, we hoeven echt niet eerst te betalen ofzo.
    we zouden geflitst zijn in friesland en daar zijn we nooit geweest.

succes met bellen meid.

19. happymama

happymama Niet meer actief

ow tis al opgelost !!! fijn .....

20. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Wat een opluchting zeg!!

Deel Deze Pagina