Multivitamine zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lampje1, 4 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lampje1

Lampje1 Lid

13 jul 2015
    87
    0
    0
    Mijn vriend en ik zijn al even bezig (nu in ronde 8) om zwanger te worden. Afgelopen periode ben ik gestart met ovulatietesten om een beetje te kunnen plannen en ik wil nu een goede multivitamine gaan slikken. Ik heb gezien dat deze ook bestaan voor vrouwen die zwanger willen worden en kom ze van verschillende merken tegen, zoals VSM, Etos, davitamon, dagravit, gravitamon, fitforme, solgar, orthica en vibovit.
    Nu zie ik ook wat reacties voorbij komen dat dit soort vitamines de cyclus ook behoorlijk in de war kunnen schoppen. Wat is jullie ervaring hiermee? Welke is de beste?

2. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Ik heb van dagravit mama en baby. Omdat die toen in de aanbieding waren ;).

Dit veranderde mijn cyclus niet. Ook de davitamon die ik bij de 1e slikte veranderde mijn cyclus niet.

3. Jemima

Jemima Bekend lid

7 mrt 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Ik gebruik deue van de kruidvat en merkte ook niets aan mijn cyclus. Hiervoor van dragavit geslikt, was ook prma en niks van gemerkt in mijn cyclys. Maar kruidvat was goedkoper :)

4. Samsie

Samsie Fanatiek lid

11 nov 2012
    1.634
    3
    38
    NULL
    Noord-Holland
    Ik slik die van VSM en mijn cyclus is nu prima.
    Met de zwanger worden van etos raakte mijn cyclus wel van de leg helaas :(

5. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Dat had ik inderdaad ook met de Etos pillen. Bij de vorige zwangerschap heb ik VSM gebruikt, nu slik ik Gravitamon.

6. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    In die etos pillen zit iets waar door je cyclus van de leg raakt. Ik geloof iets van tarwekiemolie of teunisbloemolie. 1 van die 2 werkt tegen lange cyclussen om ze wat korter te maken. MAar als je al een regelmatige cyclus hebt, kan het dus je cyclus verstoren.

7. faartje1

faartje1 Actief lid

9 jul 2015
    276
    16
    18
    Ik slik gravitamon op aanraden van mijn verloskundige (tijdens 1e zwangerschap)

Had te maken met de vorm/soort van de vitamine D die erin zat. Als ik gravitamon zou slikken hoefde ik niet extra vitamine d erbij te slikken :)

Deel Deze Pagina