gefrituurd eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door guusje11, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    En ook niet voor niet zwangere mensen ;)

2. Alita

Alita Niet meer actief

Ik vraag me af waar jullie dit altijd vinden?!
    Je moet natuurlijk op sommige dingetjes opletten maar je kunt het ook overdrijven....sorry

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    gewoon op internet ............kan volgens mij geen kwaad om wat extra op te letten tijdens je zwangerschap

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Eet bijna wekelijks sushi. Het mag prima, zolang het vers is. Niet alles wat rauw is verboden.

Eet smakelijk!

5. Niet meer actief

Je kunt idd ook doorslaan... denk je dat ze 20/30 jaar geleden dit ook allemaal deden?
    Wij zijn toch ook allemaal gezond ;)

6. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja dat is waar ........

wij zijn vanavond wezen wokken ....en ik voelde me er toch niet helemaal prettig bij .....en ze hadden geen susi ..beetje jammer .....
    ik had het gevoel dat ze het eten niet lang genoeg kookten en wokten ...heb het dus alleen even bij groente gehouden ....maar dat is ook lekker ...sinds ik zwnager ben eet ik niet of nauwelijk vlees en vis ....

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Sybje, niet gaan doorslaan he! En inderdaad onze moeders hoorden/wisten toen niet wat wij nu overal horen en wij zijn over het algemeen ook gewoon gezond. Mijn moeder blijft zich verbazen over wat er tegenwoordig allemaal afgeraden wordt!

Je kunt prima wokken, de temperatuur van zo'n wokpan is zoo ontzettend hoog dat haast alles binnen een minuut gaar is.
    Je kunt echt bijnal alles eten en zelfs als je het "verboden" eten een keer per ongeluk hebt gegeten, dan is de kans zooo ontzettend klein dat je kindje iets overkomt. Geniet vooral!

8. Niet meer actief

Kiwi ben het volkomen met je eens :)

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Dat zei me moeder ook al, ik mis feta kaas, me moeder zei je mag het wel als ie maar gepastruieerd of zoiets, haha! Maar ik durf gewoon niet. Me zusje is verbaasd dat wij niet brie mogen eten enzovoort en vroeg meteen aan me moeder, me moeder zei vroeger mochten wij absoluut eten :confused:

Dus idd genieten en niet druk over te maken, veel durven ook niet om BBQ te doen ivm rode vlees, maar wij letten juist wel op goed om door te bakken!

10. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Brie uit de supermarkt mag je gewoon hebben (als er geen au lait cru op staat en dat is haast nooit) en feta mag ook gewoon.
    Inderdaad wel een beetje relaxt doen allemaal hoor, ik zou de zenuwen krijgen als ik overal zo bij na moest denken.

11. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ja dat zei me moeder ook al, maar ging ik automatisch niet meer kopen, haha! Maar op feestjes enzovoort ben ik gewoon makkelijk en koffie drink ik ook hoor, 3 a 4 per dag en de rest cafienevrij ;)

12. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik sla niet door hoor ........heb 2 weken geleden in het ziekenhuis gelegen omdat ik niet meer kon eten en drinken door zwangerschapsmisselijkheid .....daar heeft mijn lichaam een behoorlijke klap van gekregen .....beebje doet het wel goed maar toch je hebt het gevoel dat je niet goed voor je lichaam zorgt .........daarom wil ik nu voorzixhtig zijn ....
    maar ik heb ook al weer gebbqd en gegourmet ...en toen heb ik wel vlees op wat waarschijnlijk niet elke zwanger zou eten ondanks het goed gaar was .....

13. Niet meer actief

Het is ook wel moeilijk om niet door te slaan.. ik merk het ook! Als ik zit te eten zit ik constant te twijfelen, mag dit nou niet of wel? GEK word ik ervan haha

Maar is niet alleen met bepaald eten, is ook met haar verven etc.

Met eten hou ik gewoon ECHT puur alleen de dingen aan die mijn vk me op een lijstje gaf en dat is eigenlijk alleen rauw vlees & die bepaalde kazen..

Verder was ik echt VERSLAAFD aan red bull light.. dat probeer ik natuurlijk wel in te perken :)

14. Alita

Alita Niet meer actief

Je moet doen waar jij jezelf het fijnste bij voelt. Het is natuurlijk nooit erg om extra op te letten maar ik zou zelf gek worden als ik overal bang voor was. Het ligt natuurlijk ook een beetje aan je karakter, en je ervaringen ook. Als je inderdaad al eens in het ziekenhuis hebt gelegen ben je natuurlijk extra voorzichtig. Ik wil alleen maar zeggen dat je jezelf niet gek moet gaan maken........

Dikke kus Cindy :D

15. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ben er met je eens. En inderdaad het ligt ook aan je karakter. Ik heb het dus bijna nooit dat ik mij afvraag of ik iets mag of niet. Soms vraag ik mij af of ik wel normaal ben met zoveel bezorgde zwangeren om je heen, hahah.

Ik heb weleens niet helemaal gaar lamsvlees op. Had het op voordat ik er erg in had, maar goed, ik kon er niets meer aan doen en de kans is zo ontzettend klein dat er iets mis mee is, dat ik besloot om mij niet te druk om te maken.

Maar ik begrijp wel dat als je in het ziekenhuis gelegen hebt, je automatisch extra voorzichtig bent, sybje!

16. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Ik begrijp je zelfs ook wel Sybje! Het is vervelend dat je in het ziekenhuis moest liggen, pfff, dat was wel schrikken he?

Ik dronk vaak appelsap, maar wegens maagzuur ben ik ermee gestopt en drink nu alsmaar limonade samen met mijn dochtertje, nou zalig hoor! Hihi!

Extra voorzichtig kan ik niet doen, want dat vind ik zelf vervelend ;) maar natuurlijk let ik af en toe wel op! (gaat automatisch)

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    het was inderdaad wel even schrikken de opnamen in het ziekenhuis ...maar voor onze kleine beeb doe ik alles .....nu gaat het weer veel beter gelukkig !
    ik denk dat je met een 2e zwangerschap ook makkelijker word ....niet dat je dan niet op let maar dan heb je wel al een ervaring ....

18. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Neej hoor, zelfde als bij deze zwangerschap heb ik gehad bij 1e zwangerschap,hihi!

Gewoon je hart volgen wat jij beste vindt, dat is normaal :)

19. RoxStar

RoxStar Lid

20 mei 2008
    78
    0
    0
    Secretaresse
    Den Haag
    Dames,

Tijdens mijn eerste 3 maanden van de zwangerschap, wou ik niet anders dan eten uit de frituur.. Als iemand vroeg, "zo, je hebt zeker veel trek in zure bommen?" antwoordde ik steenvast: "Nee, ik heb een frituuttik."

Bijna dagelijks at ik wel iets uit de frituur; Mac, frietjes of een broodje kaassouflé. Nu pas hoor ik dat het slecht kan zijn.. Oeps..

Ik denk dat het best kan, als je verder aan je vitaminen komt en afwisseld eet. Je komt alleen ietsjes meer aan.. (terwijl dit laatste bij mij ook niet het geval is geweest.)

Bij de eerste echo die ik had bij 10 weken (Waarna ik al heel wat vette snacks naar binnen had gewerkt) was alles prima in orde.

Veel plezier met jullie zwangerschap, en maak je niet DIK :)

20. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    waarom zou je geen garnalen mogen? die zijn niet rauw..
    in nl maak ik me niet zo druk. ik weet wat niet kan en hoef er inmiddels niet meer over na te denken. op vakantie in griekenland begon die hele ellende opnieuw. daar schijnt bijv feta namelijk helemaal niet altijd gepasteuriseerd te zijn. en in de supermarkt staat ook bijna nooit op de verpakking of het gepasteuriseerd is (als je het grieks al kunt ontcijferen ;) )
    wat dat betreft wel relaxed om weer thuis te zijn!

Deel Deze Pagina