nu al autostoel?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by claudje10, Jan 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. claudje10

claudje10 Actief lid

Sep 21, 2006
    130
    0
    0
    Sven is nu bijna 6 maanden en hij zit helemaal opgefrommeld in zijn maxi cosi. Het is ook best een flinkerd met 68 cm en 8200 gram.
    zonder jas past het nog wel maar ik probeerde hem vanmiddag met winterjas aan erin te proppen, de riempjes zitten zo ontzettend strak en het is een heel gevecht om ze nog dicht te krijgen.
    in een autostoel mogen ze vanaf 9 maanden of 9 kilo in dus daar is hij eigenlijk nog te klein voor. Maar wat nu? het lijkt me niet dat Sven de enige is die niet meer in zijn maxi cosi past....
    toch maar een autostoel aanschaffen? moeten ze daar voor kunnen zitten?
    de meeste stoelen kunnen ook in slaapstand dus het lijkt me niet noodzakelijk dat hij kan zitten ,maar al dat geschok in de auto lijkt me ook niet echt fijn voor hem..
    kortom....graag jullie ervaring hiermee

groetjes,
    Claudia

2. Harmless

Harmless Fanatiek lid

Oct 14, 2006
    1,986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Onze knul is nu 8.7 kilo en zit nu ook in de autostoel. Ik heb hem in de ligstand staan.

Wel kan hij al goed zitten.

3. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Zie die ligstand niet als echt liggen, meer een soort van onderuitgezakt.
    En je kind past niet meer in de maxicosi als zijn hoofdje er 2cm uitsteekt. Is dat niet, dan "past" het nog steeds. En ik zou echt nog proberen uit te stellen. Het aat niet zozeer om het zitten maar om de kracht van de nek en de rug.

4. claudje10

claudje10 Actief lid

Sep 21, 2006
    130
    0
    0
    Sven zijn hoofdje steekt er nog niet uit aan de bovenkant, maar het gaat meer om de breedte, en ik vind het ook nogal wat om hem met dit weer zonder jas in zijn maxi cosi te doen.
    echt moeilijk als ze zo net ertussenin zitten, te groot voor het een maar nog wel te klein voor het ander...

5. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Misschien een dunner vestje aandoen en dan een dekentje erover. Fleece is echt wel lekker warm.
    Zo spaar je tijdelijk weer wat ruimte en kan je nog ff vooruit.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Daan kregen we er met 7 maanden echt niet meer in. hoe dun we hem ook aankleden en wat ik link vond was dat die beentjes zover erover heen staken.
    en aangezien ik geen zin had om hele tijd met een huiled kind in de maxi cosi te zitten hebben we hem in de autostoel gedaan.

7. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    het gaat erom dat de nekjes van babies nog niet sterk genoeg zijn om een head to head botsing te kunnen opvangen..ze zitten dan tenslotte met hun hoofd naar voren..Mede daarom wordt altijd geaviseerd je kind in de cosi te laten zitten zolang als het kan..Dus ookal is je kind ouder als 9 maand of zwaarder als 9 kilo, zolang het hoofdje nog niet boven de cosi uitkomt, gewoon in de cosi laten zitten!

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    alysia zat dacht uit mijn hoofd rond de 7 a 8 maanden in de autostoel... ze woog ook nog geen 9 kilo maar 8,7 of iets... maar alsyia wou ook niet meer in de maxi cosi was drama tijdens het rijden alleen maar huilen en nog eens huilen.. ze zat ook idnerdaad erg krap dus hebben wij haar ook in de andere stoel gezet probleem geliijk opgelost.. alleen ze kon wel al aardig stevig zitten...

ik weet niet wat voor autostoel je hebt die van mij kan je op 2 manieren neerzetten met het hoofdje vooruit of achteruit.. want ze raden aan achteruit...

dat hebben wij eelrijk gezegd niet gedaan want het ging erom dat ze ons niet zag en toch bijna aan de 9 kilo zat...

maar in ieder geval succes met de keuze maken :) en anders ja kan het toch proberen zou ik zeggen of niet?

9. Calimero

Calimero Fanatiek lid

Aug 31, 2006
    1,901
    0
    0
    k heb haar ook rond 6 7 maanden in de autostoel gedaan want ook zij zat in de maxi geperst en ze zat confortabeler in de autostoel

10. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    veligheid voor alles dus ook voor comfort is mijn mening...:)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Op de site van Maxi cosi staat dan als ze met hun kruintje bij de bovenste rand zijn, ze naar een gewoon autostoeltje mogen.

Dat de beentjes "opgefrommeld" maakt voor de veiligheid niks uit, het lijkt mij alleen niet zo comfortabel zitten.. :)

Jelle was met 6 mnd 69 cm en 7280gr, (nu weet ik het niet, moet volgende week naar het CB) en hij past er nu nog in, met jas en voetenzak... Het is idd wel proppen.. :) Hij heeft bij zijn hoofd nog 2 cm over denk ik.. Ons probleem is alleen dat we 23 feb op vakantie naar Zweden gaan, en ik zit heel erg te twijfelen of we Jelle dan al in de grotere stoel moeten zetten. Het is best een lange rit, maar de hele tijd opgefrommeld in de maxi cosi lijkt me ook niks... Het zal er wel op uitdraaien dat we ze allebei meenemen, en het dan afwisselen.. Wakker in de autostoel, slapen in de Maxi cosi.. :)

12. ramona

ramona Fanatiek lid

Mar 9, 2005
    1,200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    Heb lisette nog gewoon in maxi cosie en moet zeggen ze heeft nog ruimte zat de laatste keer bij het cb was ze 70,5 cm en bijna 9 kilo.

13. joepie01

joepie01 Bekend lid

Jan 7, 2007
    763
    0
    0
    verzorgende
    vlakbij emmen
    wij hebben een ferrari auto stoel en daarop staat dat het geschikt is voor baby`s van af o mnd je hebt er een andere stand op zitten en je moet dan de stoel andersom in de auto zetten en als ze wat ouders is mag de stoel pas gedraaid worden.
    wij gaan straks ook een weekje weg en wij wilden haar dan in de autostoel doen dat zit wat confortabeler. en de autostoeltjes zij er voor gekeurd toch er staat niet voor niets op vanaf baby`s van o mnd.
    of snap ik het nu niet meer.

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,979
    113
    Hier hetzelfde probleem, jesper is ook 68 cm en 8200 gram, alleen is hij nog maar 4 maand dus we moeten het nog wel even zien te redden. Ik doe hem wel zonder winterjasje in de maxicosi, maar leg dan gewoon een wiegdekentje over hem heen.

15. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou nog zo lang mogenlijk de maxicosi gebruiken. Kian zit er vanaf vorige week niet meer in en ja hij is ook flink ;)

16. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    mijn maxi is tot 13 kg (maxi-cosi cabriofix) en ik heb de riempjes nog lang niet op de langste stand. met zijn verjaardag krijgen we wel en autostoeltje, maar dan nog zal ik de maxi vast nog wel gebruiken. lars vind het wel leuk dat hij lekker tegen de rugleuning kan schoppen.....

17. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

Dec 4, 2006
    733
    1
    0
    Fien past er met 19 maanden en 10 kilo nog in! (ze heeft wel een tobi hoor, maar soms gaan we met een andere auto en dan gaat ze hierin) Even de beentjes in kleermakerszit en voila! (ze steekt nog niks uit met haar hoofd)

18. claudje10

claudje10 Actief lid

Sep 21, 2006
    130
    0
    0
    hahahha, ik heb net de gebruiksaanwijzing van de maxi cosi er eens bijgepakt en wat blijkt nou?
    aan de onderkant zit een hendeltje, daarmee kan je de zitting iets naar beneden doen zodat je meer ruimte hebt. Dit is voor kindjes boven de 5 kg.
    ik heb Sven weer in zijn jas gehesen en uitgeprobeerd....en het past!
    dus voorlopig kunnen we weer even vooruit.
    ben ik nou zo blond dat ik daar nu pas achterkom? we kwamen er ook pas na een paar maanden achter dat er een zonnekapjes verstopt zat in de maxi cosi.
    Wat een verrassingen bouwen ze in die dingen, maar misschien was het handig geweest als ze het in de winkel hadden uitgelegd.

groetjes,
    blondie :)

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    2,748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha dat zonnekapje was ik ook kwijt , gooie er altijd een handdoek overheen, totdat mijn man liet zien waar dat ding zat. ik had wel gehoord dat ie er zat, maar niet goed opgelet waar.
    enne kan je je riempjes ook langer maken ? dat is bij die van ons heel simpel

20. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,212
    35,979
    113
    Hee, dat wist ik ook niet van het hendeltje, ga ik ook direct even proberen.

Share This Page