Productie linkerborst hard achteruit

Discussion in 'Borstvoeding' started by schoentje24, Oct 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Hoi dames

Na de regeldagen merk ik dat mn productie in de linkerborst achteruit gaat. Ik heb daar weken geleden een ontsteking gehad en vanaf dat moment is de productie wel al wat minder dan rechts. Ik leg haar vaker links aan om zo wel te blijven stimuleren. Ook tijdens de ontsteking juist vaker gedaan.

Ik merk nu dat er veel minder uitkomt dan rechts. Met kolven merk ik dat (links ong. 30 a 40ml en rechts 60 a 70) per voeding drinkt ze meestal 90 dus op zich heb ik genoeg melk aan twee kanten maar links wordt steeds minder. Wij kokven de nachtvoeding en ik merk dat links steeds minder wordt.

Wat hiermee te doen? Is dit t einde van mn borstvoeding? Althans het begin ervan..

Graag tips!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zorg dat je altijd eerst aan je linkerborst aanlegt. Kolven zegt niet altijd iets over hoeveel een borst maakt: de ene borst laat de melk soms gemakkelijker los dan de andere.

3. schoentje24

schoentje24 Bekend lid

Aug 6, 2013
    869
    1
    18
    Ik leg haar idd eerst links aan maar ik merk dat ze vaker loslaat en heb dan het idee dat de borst leeg is dat ze er niks meer uit krijgt. Ze neemt minder lange teugen en vaker kleine slokjes zoals ze dat doen om het tsr op te wekken..

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

Dec 6, 2010
    1,104
    29
    48
    Links goed blijven stimuleren, dan kan je dit nog rechttrekken. Niet téveel blindstaren op die kolfopbrengst ook. Het zegt niet alles.

Trouwens, veel vrouwen hebben een goeie en een minder goeie kant. Bij mij was (en is) rechts minder, altijd zo geweest. En bij mijn jongste dochter voedde ik op de duur (ze was geloof ik bijna 2j) alleen nog met links. Ik heb nog meer dan een jaar met één borst gevoed, en dat ging ook prima.

5. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

Dec 7, 2011
    3,002
    1,139
    113
    Female
    Canada
    Ik heb rechts meer productie dan links. Het verschil is niet enorm, maar vooral in de eerste paar maanden, toen ik nog regelmatig kolfde, wel merkbaar. Het is op zich geen ramp hoor, geen twee borsten zijn het zelfde. Er zijn zelfs vrouwen die met 1 borst voeden!

Heb je al eens borstcompressie geprobeerd aan de linkerkant tijdens het voeden? Dit in combinatie met vaker links aanleggen kan ervoor zorgen dat het verschil niet al te groot wordt.

6. Zweden

Zweden Bekend lid

Nov 14, 2011
    711
    79
    28
    Hier ook flink verschil tussen beide borsten, is al zo vanaf het begin. De mindere kant is ook echt wat kleiner. Helaas heb ik in de minder goede borst ook enkele malen een borstontsteking gehad en dat zet de productie ook altijd even achteruit. Het trekt meestal wel weer aardig bij met extra aanleggen aan de mindere kant enz. Het helpt ook om de mindere kant vóór een voeding te verwarmen met een warme doek of heatpack. De melk stroomt dan gemakkelijker.

Ik zie het niet echt als een probleem al loop ik er soms wel een beetje ongelijk bij als zoonlief de mindere kant goed leeg heeft gedronken om vervolgens te besluiten dat hij met een paar slokjes aan de goede kant wel weer voldaan is :)...
    Dat trekt dan de volgende voeding wel weer bij.

Share This Page