welke cyclus krijg je weer?

Discussion in 'Anticonceptie' started by Ior, Nov 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ior

Ior Niet meer actief

hallo allemaal,
    Weet iemand of je na het stoppen van de pil weer dezelfde cyclus krijgt als voor de pil? Ik slik de pil nu bijna 11 jaar en ben ermee begonnen omdat de cyclus van mij heel onregelmatig was en ook pijnlijk. Nu hoop ik dus dat dat na het stoppen niet per se hoeft.

2. panda86

panda86 Fanatiek lid

Aug 24, 2011
    1,456
    246
    63
    Ik denk dat dat per persoon verschillend is. Ik heb er zelf ook niet heel veel verstand van. Ik ben ook met de pil begonnen ongeveer 10 jaar geleden omdat ik een onregelmatige en vooral pijnlijke cyclus had. Toen ik de pil slikte had ik ook een vrij lange menstruatie van 7 tot soms 10 dagen. Ik heb de afgelopen 4 jaar een pil geslikt waarbij ik helemaal geen menstruatie had. Ben nu ongeveer 5 weken gestopt en heb net mijn eerste menstruatie gehad. Dit duurde 4 hele dagen. Heb dit nog nooit eerder gehad. Nu kan ik er vanuit mijn eigen ervaring nog weinig over zeggen omdat ik nog maar net gestopt ben. De mogelijkheid is er dus wel. Hoop zelf ook dat ik normale cyclus krijg want dat was wel iets waar ik tegenop zag toen ik stopte. Het is een kwestie van afwachten hoe moeilijk dat ook is.

3. Ior

Ior Niet meer actief

Afwachten is inderdaad ontzettend moeilijk. We zullen het zien. Ik heb ook altijd een lange menstruatie gehad. Maar als ik direct na 5 weken alweer een menstruatie heb ben ik zeer tevreden.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Toen ik aan de pil ging (was toen net 18), was ik nog maar 3 keer ongesteld geweest, in anderhalf jaar. Toen ik stopte met de pil (bijna 23) had ik eerst een paar keer een hele nette cyclus van 4-5 weken, daarna kreeg ik steeds meer uitschieters. Na de zwangerschap een mirena gehad, en na het verwijderen had ik een cyclus van 85 dagen, wat ook de langste cyclus was voor ik zwanger was van m'n dochter.

Tja, het is echt afwachten, je kunt er nu nog niks van zeggen.

Share This Page