Gefrustreerd, huilen,veel spugen. Reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kawaii, 12 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Kloppen mijn vermoedens?
    Zoontje is bijna 8 weken. Ik vermoed al vanaf het begin dat hij (verborgen) reflux heeft omdat hij heel veel voeding opgeeft en daarna weer inslikt. Vaak de hik, zuur ruiken, onrustig zijn. De huisarts echter wuift het weg "alle babys doen dat.".
    Sinds twee dagen echter gaat het helemaal de verkeerde kant op. Hij heeft honger, veel honger. Maar na 1 slok raakt hij volledig overstuur. hij pakt de fles, neemt een slok en huilt. Huilt hard! Loopt paars aan, wil niks meer. Soms drinkt hij eerst 30cc en begint het daarna. Hij lijkt echt pijn te hebben... Arm kind! Sommige voedingen gaan wel goed, maar steeds vaker deze ellende. Hij krijgt dus ook te weinig binnen.
    Hij spuugt ook heel veel, zit ook slijm bij.
    Wat denken jullie? Toch reflux? Ik wil sowieso maandag terug naar de huisarts, maar ik zit nu met het weekend. Is de huisartsenpost bellen gerechtvaardigd? Prulletje is verder best happy, maar toch....

2. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Klinkt als ons verhaal! Ik kan die ha'en wel wat, grr. Wij zijn ook steeds weggestuurd, was met 11 weken dat het echt niet meer ging. Buiten de ha om een afspraak bij de k.a gemaakt en die bevestigde ons vermoeden. Sinds zoontje medicijnen heeft gaat het zo veel beter! Wij hebben ook contact gehad met cb, dienstonden achter ons en zeiden meteen dat ze vaak met eigenwijze ha' en te maken kregen. Ze raadden ons zelfs aan als bij de k.a niet kon juist naar de hapost te gaan, om buiten je h.a om te gaan... succes!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Klinkt heel bekend. Hier zijn de 2 jongste allebei verborgen reflux kindjes maar dan wel met kma erbij.
    Ik zou toch eens een verwijzing naar de ka vragen die heeft er meer verstand van. Klopt dat beebjes het in het begin mogen doen. Maar nu hij ouder is moet het weg zijn of hij moet er geen last van hebben. Maar aangezien hij er dus wel last van heeft zou ik toch eens erachter aan gaan. Sneu voor dat ventje.
    Of idd de huisartsenpost proberen.

4. sibje

sibje Actief lid

12 mrt 2012
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    yep klinkt als mijn ventje. ha wilde me wegsturen met de mededeling zullen wel krampjes zijn.
    Heb zelf toen de ha de volgende dag weg was zijn vervanger gebeld. Die belde met de ka en binnen 2 uur had ik de diagnose reflux en een receptje, ging daarna weer wat beter.

Misschien vandaag gelijk gebruik maken van feit dat het weekend is en naar de ha-post. (beetje overdrijven helpt, tel bv minimaal 2 dagen op bij het aantal dagen dat hij amper gegeten heeft of zeg niet dat hij in die 2 dagen iets gedronken heeft, maar alle flessen zijn een drama.... Klinkt niet helemaal eerlijk, maar anders wil zo'n ha-post het nog weleens een weekendje aankijken en zit je weer bij je eigen ha) Hem daar een flesje geven kan ook helpen, dan zien ze hoe hij drinkt.

Laat je niet wegsturen voordat je het idee hebt dat er serieus naar hem gekeken is. Succes!

ps laat je, als je gaat, even weten hoe het gegaan is?

Deel Deze Pagina