Pff... even klagen hoor, ik voel me op het moment erg onzeker/rot etc! Emma slaapt al weken overdag niet goed (45 min en weer wakker), maar ik heb hier op t forum al wel gezien dat ze daarmee in ieder geval niet de enige is! 's Avonds en 's nachts gaat het prima, dus ik tel mn zegeningen haha! Maar sinds een week is het echt veranderd... als ze wakker is, is ze gewoon niet blij! Ze wil maar heel eventjes in de box of wipstoel, dan begint ze alweer te jengelen... Ook op schoot houdt ze het niet heel lang vol (behalve als ik mn pink in d'r mond stop, dan gaat ze een beetje liggen doezelen...) Maar verder: jengelen, huilen, moeilijk doen... Ik heb niet het idee dat ze lichamelijk wat mankeert, dat gaat juist allemaal een stuk beter... het lijkt wel alsof ze gewoon niet lekker in d'r velletje zit! Slapen wordt ook steeds lastiger, want ik kan haar sinds een paar dagen ook niet meer wakker wegleggen (kon altijd wel). Ze krijst de hele tent bij elkaar, en als ik het laat gaan zit ik na een half uur nog met een gillend kind (dat inmiddels zo over de zeik is dat ze zich verslikt en natuurlijk helemaal niet meer gaat slapen...) Believe me, I tried... Ik dacht eerst een sprongetje, maar ze is al bijna 14 weken (komt bij 12 geloof ik he?) Ik heb het er gewoon ff heel moeilijk mee... doe ik iets niet goed? Heeft ze niet genoeg regelmaat? (die is er idd ook een beetje uit nu ze zoveel huilt, ik loop veel met r rond) Pfff... en dan de gedachte dat ik over twee weken moet gaan werken... aan de ene kant heerljk (kan niet wachten om er even uit te zijn, ik voel me helemaal opgesloten), maar ik vind het wel moeilijk om zo'n "lastig" kind achter te laten op het KDV! Ik moest t ff kwijt hoor... iemand verder nog tips of adviezen???
Ik herken je helemaal! Het slapen met Roos op de dag blijft ook een drama,ik heb ook het iedee dat ze niet helemaal lekker in haar vellentje zit. Ik ben ook erg van de regelmaat en bij slaap gaat ze naar haar bedje,ze krijst vaak even10 min maar valt dan in slaap,maar na 50 min wordt ze wakker voor een speentje,soms valt ze wel weer inslaap maar meestal moet ik elke 10 min lopen,om gek van teworden...haar uit bed halen is geen optie want ze is nog erg moe,en dan gaat ze toch lopen jengelen en is ze tevroeg uit bed en te moe om te drinken als het haar flesjes tijd is.... De ene dag kan ik er beter tegen als de ander (op dit moment ben ik in een half uur wel 5 x gelopen...) Ik heb wel het idee dat ze gevoelig is voor prikkels ( doe eigenlijk geen gekke dingen met haar ) en ze is best gespannen ( ben al bij osteopaat geweest...) en ga volgende week naar de kinderfysio...ik blijf toch zoeken waaromze zo onrustig is.... Pfff best vermoeiend he. Liefs
hey meid. wat vervelend voor je.. maar het kan idd nog een sprongetje zijn hoor, dat ze er nog last van heeft!! hier hebben we het ook mee gemaakt, ik had zoiets van joh je moet slapen want je bent zo moe!! dat paar dagen vol gehouden maar het werkte niet en toen had ik zoiets van nou als je niet wilt slapen dan niet. hup de kinderwagen in en ik ging gerust 1.5 uur wandelen... soms viel hij in slaap en soms niet!! of ik ging bij iemand op de koffie, of de stad in!! en dan lekker in de MC dat vond hij heerlijken geweldig!! is dat voor jou misschien een idee.. want nu bleijft het door je hoofd malen.. en zo maak je jezelf gek ... gewoon denken ( hoe moelijk het ook id ) nou als je niet wilt slapen dan niet. je ze kunnen dan beter 50 min slapen als helemaal niet. hopelijk heb je iets aan mijn advies !
Hier was die periode ook onrustig. Ik geloof niet zo in sprongetje op vaste weken. Maar wel dat kindjes sprongen maken in hun ontwikkeling. Ik merk het bij mijn zoontje ik. Dan is hij even chagerijnig, een paar dagen, en daarna kan hij wat nieuws. De periodes chaggie worden nu ook langer, en de kunstjes ingewikkelder.. Maar we hadden in die periode ook dat mijn zoontje opeens meer honger kreeg. Dat bleek hier een groot deel van het probleem te zijn. En bij mijn neefje gebeurd hetzelfde, die is nu ook 13-14 weken.. Geen idee of dat het bij jullie is, maar hier bleek wat zwaardere voeding een goede oplossing..
Hier hadden we hetzelfde probleem: overdag niet langer dan 45 minuten slapen (en dat werd steeds korter: op het laatst nog maar 20 minuten) en niet wakker weg te leggen in bedje: ook krijsen, overstuur en verslikken. Zolang ze niet uitgerust zijn na het slapen, is er wel iets aan de hand. Dat ze dan 's avonds en 's nachts wel slapen kan gewoon pure uitputting zijn, (was bij Thirza wel). Met Thirza zijn we bij de osteopaat geweest, omdat ze ook een voorkeurshouding had en veel melk terugspuugde. Dat heeft hier goed geholpen. Maar weet niet of je al rust en regelmaat toepast, want ook dat kan helpen? En ik heb zelf veel gehad aan de rijtjes vermoeidheids- en hongersignalen op www.inbakeren.nl
Hier was het die periode ook zo, ik geloof wel in sprongetjes, ik geloof alleen niet dat ze bij elke baby precies op hetzelfde moment komen en ook niet dat ze bij elke baby even lang duren. Hier is het vanzelf weer over gegaan, en met 19 weken was het weer zo, ook weer 2 weken gedonder met niet willen slapen en alleen maar jengelen en niet vrolijk zijn. Nu is ze er doorheen en slaapt ze 2 keer 2 uur overdag, en 'savonds nog een half uurtje, en dan van 20 tot 8. En ze is super vrolijk de laatste tijd, echt leuk. Ik zou het nog even volhouden, ennuh, op de opvang weten ze echt wel wat ze ermee aan moeten, daar hoef je je geen zorgen om te maken (deed ik ook, maar was echt nergens voor nodig, daar sliep mevrouw gewoon haha). Grote kans dat ze daar 'smiddags 3 uur ligt te maffen, door alle dingen die ze daar ziet
Hartstikke bedankt voor de tips meiden! Het is idd wat Zwelgje al zei... ik zal het moeten accepteren, want krampachtig proberen een baby in slaap te krijgen levert alleen maar stress op, bij mij en bij haar!! Vandaag was manlief ook thuis... dat scheelt al heel veel (die doet niet zo moeilijk haha) Duss... ze is wakker geweest van 10.00 tot 13.00 uur (had ik nooit laten gebeuren hihi), maar ze was er vrij vrolijk onder en ligt nu heerlijk te slapen! Het zal idd een fase zijn, maar als het zo blijft ga ik zeker nog een keer langs de ostheopaat (ben ik met 7 weken geweest omdat ze met de vacuumpomp gehaald is, wilde ff zeker weten of alles in orde was na al dat getrek aan dat kleine hoofdje ). Die kon toen niets vinden, maar baat t niet, dan schaadt t niet toch?
Als ze vrolijk zijn, maakt het niet uit he? Dan mogen ze best wat langer wakker zijn. Sommige kleintjes hebben nu eenmaal weinig slaap nodig.