gefrustreerd in draagdoek icm borstvoeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lomi, 30 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lomi

Lomi Actief lid

7 jun 2015
    120
    4
    16
    NULL
    NULL
    Hallo!

Hebben diegenen die borstvoeding geven/hebben gegeven en hun kleine in een draagdoek hebben ervaring met het volgende:

Als mijn zoontje net gedronken heeft en ik hem in de draagdoek stop zit hij daar lekker in. Hij valt dan is slaap maar na een half uur / 45 min raakt hij gefrustreerd en is hij duidelijk weer op zoek naar de borst.
    Wanneer ik hem er dan uit haal en weg leg is het opgelost en valt hij weer in slaap of is rustig. Ik vind dit best jammer want ik zou ook weleens willen dat hij er wat langer fijn in zit. Ik kan dus ook niet op pad met draagdoek zonder kinderwagen.

Mijn draagdoek zit goed geknoopt en heb hierbij hulp gehad van een draagdoekconsulent.

Bedankt alvast voor de reacties!

2. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik geef bv en een draagzak/doek is hier ook geen succes. Ik ben er vrij snel mee gestopt. Blijkbaar vind hij het niet zo fijn. Je zou nog kunnen kijken hoe hij reageert bij jouw vriend in een draagdoek. Die ruikt niet naar melk.

3. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Heb je al eens een fwcc geknoopt met slipknot. Dan kan je voeden in de doek, maak je iets losser en meer ruimte, voed je, valt kind waarschijnlijk in slaap en dan knoop je de doek vaster.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waar heb je de kinderwagen dan voor nodig? Kan je hem niet gewoon na 45 minuten voeden dan?

Op je rug ruikt je kindje je borst minder wellicht zal hij dan beter slapen?

5. Nonie

Nonie Bekend lid

28 mrt 2014
    502
    1
    18
    Niet specifiek ervaring met na 3 kwartier weer gaan zoeken, hier 'vergeet' ze in de doek bijna (bijna) dat het tijd is om te drinken omdat ze lekker zit. maar soms wordt Dl wel even onrustig in de doek. Dan vindt ze het wel fijn als ik loop of iig flink beweeg, maar stilstaan of zitten wordt dan niet gewaardeerd. Na 5/10 minuten lopen zit ze dan weer rustig. Hoe oud is je zoontje? Op de rug is wel een goeie on uit te proberen!

6. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dan leg je hem toch gewoon weg, als hij daar rustig van wordt? en dan neem je toch gewoon de kinderwagen mee?
    Jij had iets graag op een bepaalde manier gezien, maar je kind geeft anders aan. Dan zou ik mijn kind daarin volgen.

7. Veera

Veera Niet meer actief

En als je dan na die 30/45 min een speentje geeft? Misschien is dat een idee. Ik weet natuurlijk niet of ie nog heel klein is maar het zoeken naar de tepel is ook een reflex.
    Elke keer weer voeding geven terwijl je op pad bent is natuurlijk ook niet fijn.
    Als niets helpt behalve in de kinderwagen zul je je daar toch bij neer moeten leggen vrees ik. Ik wou dat ik af en toe nog kon dragen maar mevrouw wil al maanden absoluut niet meer, dan houdt t op

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Geef ook bv en M wordt na 45 minuten ook wakker in doek. Gaat dan ook happen omdat ze bij mij hangt (geef ook bv)
    Wat hier helpt is een hydrofiel tussen mij en de baby. Wanneer ze onrustig wordt ga ik lopen, sussen en billenkloppen. En de speen erin.
    Maar moet wel zeggen dat ik mijn doek vooral gebruik in periodes dat ze erg onrustig is (tijdens een sprong, als ze niet lekker is) of als we ergens heen waar ze veel prikkels krijgt als ze buiten de kinderwagen is. Bijvoorbeeld een dagje pretpark. Dan wissel ik af tussen de kinderwagen (als ze slaapt of moet slapen) en als ze wakker is de doek (waar ze natuurlijk ook lekker in slaap kan vallen)

9. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik doe altijd een spuugdoekje of hydrofiel tegen mijn borst/ onder het hoofd. Zo is er geen huid op huid contact en is de frustratie hier ook weg.

Deel Deze Pagina