Wanneer achterop de fiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Veera, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veera

Veera Niet meer actief

Wij gaan straks een bobike zitje halen voor achterop de fiets, mag onze dochter (14 maanden, 9.2 kg) daar al in? Of zijn daar regels voor?
    Ze zit nu altijd voorop maar wij hebben zo'n drager met een mand waardoor er weinig ruimte is. Ze zit bijna klem met haar voeten dus achterop zou fijner zijn

2. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik heb haar gelijk vanaf het begin (wij begonnen toen ze een jaar was met fietsen) achterop gedaan. Mag vanaf 9 kg bij het bobikestoeltje dacht ik? Dacht voorop stoeltje 9-15kg en achterop 9-21kg. Maar staat vast wel op internet.

3. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Volgens mijn gewoon vanaf 9 kilo hoor

4. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    De oudste heeft nooit voorop gezeten, hij zat met een maand of 10 meteen achterop.

5. Mijnklaver4

18 jun 2016
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier is mijn meisje 18 mnd oud en zit ook achterop.
    ze weegt 16 kilo bij 96 cm dus was nu echt te groot voor voorop.

ze vind het achterop ook leuk :)

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier altijd achterop. Mag perfect.

7. Veera

Veera Niet meer actief

Ok! gaan we dat doen als we een beschermer voor de spaken hebben gekocht. We hebben al even gepast en ze zit er veel mooier en ruimer in :)

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    mijn oudste zat al redelijk vlot achterop,

ik had met 20 weken al een flinke buik van ons tweede kindje, hij was toen 15 maanden. en het zitje voorop zat me steeds in de buik te drukken :p

maar onze tweede heeft juist weer tot bijna 4 jaar voorop gezeten, haar benen waren wel wat lang maar ze woog nog geen 15 kilo dus soms voor nood zat ze weleens voorop.

de derde word in oktober 3, zij zit nog graag voorop, maar haar broertje is nu 9 maanden en kan al redelijk zitten, het is nu wachten op het zelf gaan zitten, en dan gaat hij voorop en verhuist zij naar achter heen.

maar volgens mij is het gewoon vanaf 9 kilo voor en achter,
    ik denk dat mensen met een tweeling ook weinig keus hebben om er 1 achterop te doen ? ik weet natuurlijk niet of er speciale tweeling dingen zijn wat dat betreft maar volgens mij moet er dan gewoon 1 voor 1 achter dus het zou denk ik dan gewoon moeten kunnen.

Deel Deze Pagina