Toch even een vraagje hier, hoe poetsen jullie tanden van jullie kleine van rond de 16 maanden zonder strijd? Hier elke dag weer brullen en wegduwen, zelf wil hij het onder wel poetsen maar boven niet en ja als mama moet poetsen is het helemaal niet leuk. Ik gebruik geen tandpasta omdat we pilletjes met vitamine d hebben en fluoride erin, met tandpasta zou hij het dan dubbelop krijgen. ik vind het sneu voor hem dat hij het niet wil, maar ik moet het toch echt doen, niet poetsen zie ik niet als een optie.
Peutertanasta bevat juist geen fluoride. Dus zoiezo wel poetsen met tandpasta! Verder heb ik maar 1 tip, klinkt niet heel fris maar hier werkte dat heel goed... Een week alleen een slokje water voor t slapen. Dus niet poetsen zodat de negatieve ervaring verdwijnt uit zijn geheugen. En dan eerst zelf poetsen en dan hem daarna zelf laten doen! Dat werkt hier top!
Ok zal eens kijken op de tandpasta dan, dacht juist dat er wel fluoride in zat tegenwoordig. Bedankt voor de tip, mijn vriend vind het al half mishandeling omdat hij het niet wil (maar ja poetsen moet wel voor mooie tandjes later he)
Mijn zoontje wil het ook allemaal zelf maar hij poetst niet, hij zuigt.. En als wij willen helpen, dan is het "neeeeeeeej". Ik weet ook niet zo goed wat we er mee aan moeten.
Sinds ik het "tandenpoetsliedje" zing is de strijd bij ons voorbij! Het was hier ook drama, maar door een tip van een vriendin ben ik gaan zingen en het werkt!
Mijn dochter is 13 maanden en we hebben nog nooit drama gehad, maar ze is nog jong natuurlijk. We zingen altijd het tandenpoetslied (we hebben er 2 van Dirk Scheele, haha) En al op erg jonge leeftijd hielp hier "aaaa" ook goed.En zelf laten doen, vind ze ook leuk. Ze weet dat wij eerst poetsen en dat zij daarna de tandenborstel krijgt.
Hier is het tandenpoetsen al heel lang een drama, zoontje is nu 2,5 jaar. Ik verzin steeds wat nieuws om hem af te leiden. Momenteel helpt het goed dat zowel ik als hij een tandenborstel vast houden. Hij mag dan zelf poetsen en mijn tanden poetsen. Ondertussen probeer ik steeds zelf even zijn tanden te poetsen. Zing liedjes, en laat de tandenborstels zogenaamd ´vechten´. Ook vraag ik hem zijn tijgertanden te laten zien. Door het grommen kan ik mooi bij de bovenste rij aan de voorkant. Kortom, ik trek een hele trukendoos open. Succes!
Bedankt alvast voor alle tips, zal voorlopig nog wel een gevecht blijven ben ik bang, maar ik blijf vol goede moed proberen
Ik leg mijn meisje op het voedingskussen en zing een tandenpoetsliedje, de eerste 3x van het liedje poets ik, de laatste keer mag ze zelf "napoetsen" terwijl ik het liedje een 4e keer zing. Tegenwoordig "zingt" lachend ze mee tijdens het poetsen!
Heel herkenbaar. Bij ons wil het ook niet goed lukken. Het enige dat hier meestal wel helpt, is als één van ons z'n eigen tanden gaat poetsen, en dan de ander er naast staat om die van mijn dochter te poetsen. Als ze ziet dat haar papa z'n tanden poetst en haar stimuleert om "aaaaah" te zeggen, dan vindt ze dat wel interessant en wil ze nog wel eens mee doen. Het enige nadeel is dat je het naar bed brengen dan met z'n tweeën moet doen, terwijl bij ons meestal één van de twee haar naar bed brengt, zodat de ander kan rusten.