bureau grrrrr!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Calimero, 5 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hallo,

moet ff mijn frustratie kwijt hoor!
    heb net het consultatie buro gebeld,
    vanaf dat ons meisje water mag hebben en op den duur diksap enzo drinkt ze al veel..
    dus ik gaf altijd op regelmatige tijden drinken bij het eten en bij een koekje enzo dat ging een tijdje goed tot ze vraag kreeg naar meer heb dit toendertijd op het buro gezegd en er werd mij verteld dat ik haar gerust tussentijds wel wat drinken mocht geven dus dat heb ik gedaan..
    met als gevolg nu dat ze zowie zo 4 flesen van 250 ml leegdrinkt en soms ook nog twee kleine flesjes van 125 ml en daarbij haar pyjama papje savonds ook leeg drinkt
    ik vind dit wel veel dus na een paar maand dit aangekeken te hebben en geprobeerd haar tussentijd niet meer te geven wat niet werkt heb ik vandaag het consultatie buro maar gebeld omdat ik me zorgen maakte
    mij werd toen verteld dat een kindje van deze leeftijd niet kan "vragen"om drinken :confused: :confused:
    dus als een kindje naar je toe komt kruipen met een lege fles is niet vragen om drinken :(: :(:
    waarop gezegd werd van nee dat is onmogelijk het lag aan mezelf hoeveel drinken ik mijn kindje gaf
    dus met andere woorden ik moets gewoon maar een bepaalde hoeveel heid drinken geven op een dag en meer niet..
    dus dat mijn kindje onderstussen de hele tijd huilt omdat ze drinken wilt geeft niet....
    heb toen aan deze vrouw gevraagd hoe het zat met als ze zelf dorts had of ze dan ook drinken pakte of niet?
    waaroop werderom gezegd werd dat een kindje er niet om kan vragen...

dus dames mede dankzij deze vrouw voel ik me schuldig naarmijn kindje toe omdat ik haar dus toegang tot drinken geef de hele dag waardoor ze nu dus volgens die vrouw veel drinkt

ik zie het overings heel anders en maak me juist zorgen over dat haar iets mankeerd in de richting van suiker ofzo...
    heb dus besloten om haar urine morgen te laten testen bij de huisarts...

sorry voor het lange verhaal maar moest het kwijt
    en bij deze was dit de eerste en de laatste keer dat ik het buro heb gebeld! :evil:

2. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hmm vaag..
    Het lijkt me juist goed dat ze goed drinkt..!
    een kindje van 1 jaar kan volgens mij best om drinken vragen...

Ik doe ook me best dat Sam meer gat drinken, Ik ben er heel slecht in ( 3 kopjes per dag drink ik zelf, waardoor ik last van mijn huis ecta heb)

Ik vind het goed dat je nu gaat kijken of ze suiker heeft.. misschien is dat het wel...

succes

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ja heb dus gevraagd hoeveel een kindje per dag van die leeftijd drinken mag en dat was dus 800 tot 1 liter
    maar ik kreeg direct te horen dat het mijn eigen schuld is en blablabla

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame drinkt zo'n 3 a 4 flessen met groeifruit of melk

ze kruipt naar het aanrecht als de fles leeg is wordt ze boos en gaat ze op de kast deurtjes slaan of ze pakt mijn thee kopje en probeerd daar uit te drinken

5. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

wat vervelend zeg meis

6. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Een kindje van die leeftijd kan wel degelijk om drinken vragen, wat is dat nou voor flauwekul! Alyssa zegt als ze drinken wil hebben gewoon"drinken!" (zonder r dan ;)) En dan wijst ze naar d'r beker. Als ik het dan niet snel genoeg geef wordt ze boos.
    Jouw dochter drinkt inderdaad wel veel. Ze "mogen" idd hooguit een liter per dag. Maar dat is toch een richtlijn, zoals alles. Volgens mij heeft dat er meer mee te maken dat ze anders misschien niet goed eten omdat ze vol zitten van het drinken. Als jouw dochter meer wil en verder ook gewoon goed eet, lijkt het me dat ze het dan gewoon nodig heeft.
    Ik vind het wel goed van je dat je het even laat controleren bij de huisarts. Dat kan nooit geen kwaad lijkt me.
    Niet teveel aantrekken van het cb hoor!

7. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Je meissie drinkt inderdaad wel veel, goed dat je toch even haar urine laat testen. Dat van kinderen kunnen niet om drinken vragen dat vind ik onzin, dat doet Djaydee ook al geruime tijd. Ik vul haar beker en als deze op is, en ze krijgt later dorst dan komt ze gewoon met de beker naar mij toe, dus laat ze maar lullen.

Groetjes Monique76

8. acire

acire Fanatiek lid

een neefje van mij was een moeilijke drinken, en dronk dus ook vrij weinig.
    nu is hij 6 jaar en is best wel dun, maar zo is hij ook gebouwd.
    mijn zusje dronk vanaf het begin al veel, haar moeder maakte ook veel melk aan en zij had behoefte aan meer melk als gemiddeld.
    ze zat op de bovenlijn qua gewicht.
    mn ouders kregen steeds te horen dat ze niet zoveel mocht hebben van het cb.
    maar ja als je kindje honger heeft geef je toch gewoon? of het cb er nou mee eens is of niet, je laat je kindje geen dorst of honger hebben.
    nu is ze trouwens 2,5 en 104 cm, dus een lange meid, ze is een breed gebouwd meisje maar niet dik!
    ieder kindje is anders.
    goed van je dat je toch even laat kijken of het niets medisch is.

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn zoontje is ook een vreselijke natnek. Ik moest ook altijd de rem erop gooien, nu nog steeds trouwens ;) Je hebt gewoon grote drinkers en kleine drinkers, net als met eten. Urine laten testen kan altijd, maar mocht daar nou niks uitkomen, probeer er dan maar blij mee te zijn dat je kindje zo makkelijk drinkt. Ik hoor zo vaak dat kinderen niet willen drinken, dat lijkt me vele malen lastiger..Met Milan heb ik op een gegeven moment vaste tijden aangehouden. Drinken kan ook een gewoonte worden, bij zo'n kleintje is het misschien zelfs rustgevend, even lekker aan de fles lurken. Ik merk bij Milan, nu hij het met een beker moet doen, dat hij minder komt om drinken...

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Lijkt me ook onzin. Ik had het er ook nog over bij het CB, omdat ik zelf dus ontzettend veel drink mijn hele leven al, over hoeveel ze minimaal binnen moest krijgen. Maar goed, die vrouw zei ook dat je dat vanzelf wel gaat merken of ze gewoon van zichzelf veel of weinig drinkt, elk kind is anders.
    Maar goed dat je haar even laat testen op diabetes, ik dacht er ook gelijk aan. Is het dat niet, dan weet je gewoon dat ze wat meer drinkt dan gemiddeld. Zou me niets van dat praatje van het CB aantrekken, je bent toch niet blind, je zult zelf wel het beste weten wat je kindje wilt.

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wat ik dan vreemd vind ik dat ze niet zelf komen met de optie dat je kindje evt. ïets" zou kunnen hebben waardoor hij zo'n dorst krijgt!

Ik zou ook bloed laten prikken inderdaad....het zekere voor het onzekere!
    En inderdaad als daar niks uit komt, moet je blij zijn dat je kindje zo makkelijk drinkt. Hier is het soms een drama om genoeg drinken binnen te krijgen..... dus lekker luisteren naar je eigen gevoel!

Deel Deze Pagina