Hallo ervaringsdeskundigen, vandaag ben ik gestript (eindelijk) en hoewel het geen pretje was ben ik blij dat er iets gebeurt! Mijn baarmoedermond was wel mooi verweekt en de verloskundige kwam er makkelijk in ??! Nu blijf ik last van mijn buik houden. Erg gespannen, gevoel van constant een harde buik, gewoon vervelend. Er zit alleen geen regelmaat in of krampgevoel bij. Dus geen weeën volgens mij. (Las dat je gelijk wel door hebt als het weeën zijn) Ik merk dat ik er een beetje misselijk van word en wil alleen maar liggen. Is dit het rechtstreekse gevolg van het strippen of kan ik stiekem hopen op het begin van de bevalling? Ik mag me anders dinsdag pas melden in het ziekenhuis voor inleiding (tenzij ik me echt niet goed voel, natuurlijk).
bij mij begon het toen ook gelijk beetje zeer te doen en kramperig. dat gedurende de avond. na een paar uur had ik echte weeën. als je al zo ver ben kan t natuurlijk goed dat t doorzet, hopen maar! en anders manlief nog even t bed insleuren
haha Martientje, dat heb ik gisteren al gedaan Vond het ( voor het eerst) geen pretje.... Ik hoop maar dat het door zet, dit nog 4 dagen lijkt me ook niet wat!
Zo ging het bij mij ook, ik dacht komt vast door het strippen, had vooraf al 3 cm ontsluiting zonder dat ik iets in de gaten had, had al weken lang veel harde buiken, het hield ruim een dag aan, eigenlijk constant buikpijn, niet eens even rust tussendoor, en toen dacht ik laat ik toch ziekenhuis maar eens bellen. Ik mocht wel langskomen, maar omdat er geen regelmaat was, nee het zat er constant, en ik mijn verhaal nog goed kon doen, moest ik er rekening mee houden dat ik weer naar huis werd gestuurd, ivm voor weeën. Bij aankomst aan ctg, ja duidelijk weeën activiteit, zonder pauzes en controle en had 6 cm ontsluiting, dus ja ik was aan het bevallen en kon naar de verloskamers, 6 uur later werd het een spoedkeizersnede omdat ik in die tijd nog maar 1 cm verder was gekomen. En ik dacht dus ook altijd, als je weeën voelt weet je meteen dat dat weeën zijn, want dat zegt iedereen, nou nee hoor, hier was dat echt niet zo.
Ach mn zusje had al 8 cm zonder dat ze doorhad dat ze echt bezig was, terwijl ik vanaf de 1e kramp wist: dit is het. Dus het kan echt per persoon verschillen. Ik zou zeggen, ga lekker even in bad of onder de warme douche. Meestal als het het echte werk is wordt het sterker, is het voorwerk, neemt het af. Oh enne, success, ik hoop dat je voor dinsdag al bezig bent met genieten van de kleine
Kan vriezen kan dooien. Maar ik hoop heel erg voor je dat het doorzet! Tja, je weet het niet he.... Hopelijk hoef je niet ingeleid te worden maar komt het lekker vanzelf op gang!
En Tic... Hoe staat het ervoor? Heeft het doorgezet of totaal niet? Ben erg benieuwd! Ik word dinsdag gestript, ben dan 40 weken... Kindje is totaal niet ingedaald dus verwachting is Dat het nog wel een tijd kan duren anders... Mijn eerste was ook niet ingedaald. Het is wel even de vraag of het strippen gaat lukken omdat hij dis niet ingedaald is, maar goed, dinsdag zullen we het weten...
Zit hier helaas nog wee-loos op de bank Heeft de hele avond gerommeld, maar heb een prima nacht gehad en werd zonder buikpijn iod wakker. Vrees dus vals alarm door het strippen. Blijf hopen dat het alsnog op gang komt, maar hou ernstig rekening met een inleiding....
balen voor je! Het leek wel even door te zetten als ik het zo las... Hopelijk kun je snel je kindje in je armen houden. Ik ben uiteindelijk op verzoek ingeleid toen ik 12 dagen overliep en wachten vond ik echt niet leuk...
@ Rums: dank je. Ja, ik baal er ook wel van eigenlijk. Helaas zijn ze niet zo snel met inleiden hier. Tenzij ik minder leven etc ga voelen. Maar om daar nou over te gaan liegen, dat voelt ook niet ok. Ik voel de beeb nog prima, mijn buik gaat nog alle kanten op. Vandaag voel ik me eigenlijk heel goed gek genoeg. Hopelijk een opleving om morgen te bevallen Heb al wel voor dinsdag een afspraak staan voor controle in het ziekenhuis en CTG, maar wil dan eigenlijk niet meer naar huis. Dan ben ik 42 weken en is het mooi geweest!
Bij mijn verloskundige doen ze het ook pas liever na 42. Maar ik trok het niet meer want sliep snachts niet meer. Dus gezegd/geeist dat ik ingeleid zou worden. Hopelijk dient het kleintje zich snel aan! Als het spontaan begint ga je dan zoiezo naar het ziekenhuis of thuis bevallen?
Ik lees met je mee meid, en ik hoop dat het snel door zet voor je! Dan kan je lekker knuffelen met je kleine.
Ja, we hebben nu lang genoeg gewacht! Eerst wil dit kleine eigenwijsje er niet in, nu er niet meer uit Morgen mag ik weer bellen om gestript te worden (nogmaals). Geloof dat ik dat toch maar ga doen, wie weet. Dan hebben we alles maar geprobeerd! Het plan was sowieso wel om in het ziekenhuis te bevallen, maar dan poliklinisch. Enige "voordeel" van inleiden in dat we dan een medische indicatie hebben...
Hahaha dat zeg ik ook altijd eerst wilde ze er niet in en toen niet meer er uit. Haha Ik was 42 weken zwanger toen ze begonnen met de inleiding en toen met alle medicatie en hulp wilde ze er nog niet eens uit na 72 uur was ze er pas. Hihihi