Hallo. Wij zijn met Jelina overgegaan op voeden via de rapley methode omdat madame alles zelf wil doen (rapley is alles in stukken geven, niet geprakt). Gisteren heeft ze brocoli en aardappels gerapleyd. Ging echt super. De brocoli ging er in als koek, maar de aardappels wilde ze niet, waren te glibberig. Ik heb vervolgens de aardappels in stukjes gedaan en elke keer een stukje aardappel op een plastic vork en haar de vork gegeven. En dat LUKTE! Niet een keer gekokhalst! Ben zo trots op m'n kleine meid. Zijn er nog meiden die hun kindje via de rapley methode voeden. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Ik zal morgen een foto plaatsen van haar diner van gister avond. Heb ze vandaag niet bij me (ben aan't werk.) Groetjes Vera
Ik heb het een paar keer geprobeerd maar ow ow ow wat een drama was dat zeg pfff. Ik zal het wel weer niet goed doen ofzo maar ik snap niet hoe andere ouders positief kunnen zijn over deze methode. Ik heb Estelle een paar keer een stukje broccoli in haar handje gegeven ( niet te hard niet te zacht) ik ben er bij blijven zitten en 3 sec later had ze zich al verslikt en kwam haar hele maaginhoud eruit. Ik heb het een week later weer geprobeerd met hetzelfde resultaat. Ik heb het ook geprobeerd met een goed rijpe peer en een stukje banaan, maar ook daar verslikte ze zich in en moest ze overgeven. Ik ben dus maar tot de conclusie gekomen dat estelle hier nog niet aan toe is. Ze heeft ook nog geen tandjes. Zou dat er mee te maken hebben? Ik zie haar overigens wel kauwen op de stukjes die ze in haar mond heeft.
Ik (nou ja Sven dus) ben er vorige week mee begonnen. Het is echt superleuk en supertroep Hij krijgt nog niet heel veel binnen maar toch wel al wat. Af en toe moet hij een beetje kokken maar hij heeft er (gelukkig) niet van gespuugd. Ik rapley met Sven omdat ik het mooi aan vind sluiten op de borstvoeding en het voeden op verzoek. Hij kan nu ook bepalen hoeveel hij eet. Sven heeft al brocolli, worteltjes, rijstewafel, meloen en appel gegeten. En hij vindt het allemaal lekker. Als je het afpakt of beter aan wil geven omdat het uit zijn handen glibbert wordt hij echt boos. En als hij het niet met z'n handen op kan pakken duikt hij met z'n hoofd naar beneden en pakt hij het zo Echt heel grappig. Leuk draadje, ben benieuwd naar verdere ervaringen
Ik heb op 29-4 hier een topic over geopend is nu ook weer gesloten maar ik kreeg deze link van Kwebbeltje http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ght=rapley succes wij geven Teun af en toe maar stukjes ook zijn maag inhoud komt er nog uit als hij zich verslikt.... misschien is hij nog wat jong
Wij willen het straks ook gaan proberen, maa moeten nog even wachten. Al zou Bob denk ik best al willen...hhh ps. hoe oud is Jelina?
Wij geven Finn ook zo veel mogelijk eten via de Rapley methode (niet altijd dus moet ik er eerlijk bij zeggen). Met 6 maanden was zijn eerste hapje een banaan en dat was een groot succes! Er staat een foto van in mijn album!
Ik heb er wel ervaring mee... mn dochter is op die manier begonnen. Maar ik heb al zovaak het berteld dat ik niet zo'n zin heb om het weer te typen. Als je ff zoekt dan kan je het vast wel terug vinden. Mn zoon straks natuurlijk ook weer maar die is nog maar 4 maand. Als je vragen hebt hoor ik het wel!
Het grootste voordeel van Rapley vind ik dat hij zelf bepaald hoeveel hij eet, ik denk niet dat kindjes die niet rapley-en minder snel met de pot mee-eten ofzo. Dat heb je zelf in de hand denk ik.
ik doe ook aan de rapley methode en het gaat heel goed met mijn zoontje het kokhalsen met hem valt heel erg mee, het gebeurt soms wel dat hij dat doet maar hij zit rechtop en ik zit er bij en als het echt fout zal gaan dan kan ik ingrijpen en hij heeft er plezier in en hij bepaald zelf hoeveel hij eet, en troep die er bij komt kijken dat valt ook reuze mee, en als er wat naast gaat is het zo weer opgeruimt ik doe hem een grote doek om en laat hem lekker zijn gang gaan, wat behoorlijk goed gaat trekt er lekkere gezichten bij en het 1ne vind hij lekkerder dan het andere ik geef hem 2 a 3 dagen hetzelfde zodat hij kan wennen aan wat ik hem geef en inderdaad op borstvoeding.com staat heel veel info er over en ook een schema met wat je je kind kunt geven ik ben begonnen met brocolli en eerst liep hij er alleen op te zuigen en als iets niet helemaal lukt omdat het glibberig is en dan geef ik hem er een beetje van
Joey eet ook al sinds hij eet zelf alles in stukken. Ik combineer het soms wel met potjes geven, omdat dat soms gewoon makkelijker uitkomt Ik vind het geweldig om te zien hoe zelfstandig zo'n klein kindje dat al kan. Hij wil het ook graag zelf doen!
goh wel heel interesant! ik pureer zelf haar eten nog, maar eigenlijk geef ik altijd een paar stukjes erbij, een worteltje, brood of wat dan ook, ze eet namelijk beter met iets in haar handen maar gaat ook lekker de stukjes eten zal het wel meer over de dag geven, vind het wel heel interessant, helemaal nu de arts me vandaag had verteld dat de melk tot 1 jaar nog steeds de belangrijkste voedingsbron is.. ook al is het flesvoeding.
Ik heb er ook vaag al wat van gehoord en denk dat dit voor ons ook wel een ideale oplossing is! Twee van een lepeltje voeren is natuurlijk best druk! Als je ze beiden gewoon wat in de handen kunt geven hoef je alleen maar goed op te letten dat ze zich er niet in verslikken! Als ze zover zijn dat ze toe zijn aan bijvoeding en ze hebben ook al de neiging om wat er in de handen zit in de mond te stoppen dan ga ik het hier zeker proberen! Marian O ja, dit is de link naar het verhaal van zeeuwsmeisje: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=16661&postdays=0&postorder=asc&highlight=rapley&start=0