Hoi mama's Misschien kunnen jullie ons helpen. Ons kleintje van 7,5 maand wil dolgraag kruipen. Hij zit/continu met zn handjes op de grond en de knieetje in de kruiphouding. Hij verzet zijn knieen maar dan, hij snapt niet dat hij zn handjes moet verzetten wil hij vooruit komen.. Ik heb het een paar keer voorgedaan maar hij doet me niet na Hebben jullie nog tips? Hij begint echt te huilen omdat het niet lukt...En is er al weken mee bezig
En als je hem een duwtje onder z'n kont geeft? Zo krijgt hij door dat hij naar voren gaat. Geen idee hoor of het helpt.... Ik heb hier een jongetje die ook goede pogingen doet, alleen gaat hij ipv vooruit, achteruit haha!
Mijn nichtje had het ook. Volgens mij kun je er weinig aan doen. Er komt een moment en dan heeft hij door hoe het moet. Mijn zusje had toen in ene een heel ander kind. Veel vrolijker!
@ Juttel Hij teigerde ook achteruit, een heel schattig gezicht.. Duwtje voor zn kont ga het proberen @ Romy Ik kan me nie voorstellen dat Christian nog vrolijker wordt Het is al zo'n lachebekkie Ik dacht wie weet, er zijn hier meer mensen met een beebje
Oh Noor heeft dat ook lang gedaan. Op handen en knieen en maar heen en weer wiebelen, maar zij snapte niet dat haar beentjes mee moesten en het tijgeren ging haar inmiddels heel goed af hihi. En van de een op andere dag ging ze. Heel onwennig eerst. En soms kukelde ze om zodra ze een beentje ging verzetten, maar dat heeft maar 2 dagen geduurd of zo. En nu is ze zo snel zeg. Niet normaal.
Dit kon mijn berichtje zijn...mijn dochter probeert het ook al een hele tijd. En maar wiebelen...heb ook al over de grond gekropen, maar dan kijkt ze me alleen maar gek aan Ik laat haar meestal even worstelen, maar als ze te gefrustreerd wordt help ik haar wat of leidt haar maar weer af. Ach, op een dag gaan ze vast vóóruit ipv achteruit!! MAar goed, ik lees dus mee
L. doet dat ook al een aantal weken.. op knieën en handen staan en heen en weer wiebelen.. Zijn knietjes drukt hij wel vooruit, maar hij snapt niet wat hij met zijn handjes doet.. Hij kan ook aardig boos worden dan.. Hij doet me ook niet na, zit me aan te kijken alsof ik gek ben geworden.. Tja, gaat vanzelf een keer goed neem ik aan
Jeunco: Heb je ook dat je kindje wel eens omkukkelt en dan op haar snoetje valt? Dat gebeurt hier regelmatig en dan is het natuurlijk huilen
Hier ook al zeker 2 weken frusti op de grond... wil maar niet lukken dat kruipen, alleen in achteruit gaat het goed
Ohja, hier nog 1, gaat wel achteruit. Ze wil voornamelijk heel hard staan, daar raakt ze helemaal gefrustreerd van!
Ik ken een kindje die gaat in kleermakerszit zitten en schuift dan zo op de billen vooruit. Dat is pas komisch! Als een razende ging ze...wist niet wat ik zag. Zo grappig!
Wat je kleine nu doet is de voorgang van het echte kruipen. Je zult zien dat ie op een dag gewoon zelf het trucje doorkrijgt. Wij hebben van de fysio wel één oefening gekregen om het te stimuleren. Als de baby op handen en knieën zit dan kun je achter gaan zitten en de heupjes vastpakken en naar je toetrekken. Dus dat ie wat meer op knieën komt te zitten (niet helemaal). Dan heeft de kleine meer ruimte om iets met de armen te doen. Ik legde dan een speeltje voor hem/haar neer om te pakken met de handen. Zo krijgen ze door dat ze ook iets met de armen kunnen doen als ze in die positie zitten. En echt stimuleren om vooruit te komen, dus speelgoed net buiten handbereik te leggen. En die frustratie hoort erbij, ik werd er ook gek van, maar de kindjes moeten daar doorheen. Als ze de truc eenmaal doorhebben zijn ze een week dolblij, en dan komt de frustratie weer want dan willen ze zich optrekken. En zo gaat dat verder
die van mij wil ook het liefst de hele dag staan. en kruipppogingen doet ie ook al een hele tijd maar hij snapt er weinig van. wiebelt steeds naar voren en trekt een been onder zn kontje onder luid gekreun. word dan boos als ik hem niet help en hij niet vooruit komt. hij is 2,5 maand..
Hier wordt ook druk geoefend met soms heel wat frustratiekreten. Achteruit schuiven doet ze al wel. Ik geef ook wel eens een duwtje onder haar kontje.
Dat deed mijn dochter ook op die leeftijd, ze kon toen al zelfs van rug naar buik rollen (ja echt!!) Toen kwam er een hele tijd niks...niet eer staan, niet meer kruipen... Ik wil je niet ontmoedigen hoor, daar niet van. Het viel me alleen bij mijn dochter zo op. Iedereen zei: "die loopt met 9 maanden" Nou dat denk ik niet...
ik ben al een aantal malen naar ballorig gegaan alles is zacht daar en leuk dat stimuleert volgens mij wel positief (en ze slapen er lekker op)
hoe herkenbaar! fenne is ook al weken bezig met pogingen, sinds ruim een week geleden gaat ze ook achteruit. in het begin had ze daar vrede mee, er zat in ieder geval beweging in, maar nu is het wel heel vervelend dat haar speeltje verder weg kwam te liggen. gisteren besloot ze eerst een half rondje te draaien, en daarna achteruit en kwam ze er uiteindelijk ook, maar vooruit zou toch wat handiger zijn.. op dit moment is ze trouwens aan het zwemmen op de grond..