onze dochter is nu 2 weken oud en ze wil 's nachts niet slapen... overdag gaat het prima, mooi ritme erin maar 's nachts is een ramp. ik zit nu voor de 5e nacht achtereen met haar op. helaas zit bijtanken er nie echt bij want we hebben ook een zoon van 2,5 ik word radeloos zo! wie heeft de tip?!!
Herkenbaar.. Onze dochter is echt klaar wakker als ze s'nachts de fles krijgt. Ze heeft hem vannacht om 5u gehad en ze slaapt pas net weer (2u later dus) Heb al van alles geprobeerd, in het donker de fles geven, niet verschonen, op haar kamer blijven....niks helpt. Ze heeft haar ogen wijd open! En slapen doet ze dan niet weer meteen.
Meid, wat vervelend, wij hebben precies hetzelfde gehad de eerste week na Lindes geboorte. Echt hele nacht wakker en als 's ochtends de vogeltjes gingen fluiten, ging ze slapen. Heeft ongeveer een week geduurd en toen was het over. Wat hier hielp: puckababy ( zakje waarin ze sliep), speentje, poten van wiegje bij hoofdeinde iets omhoog. hoe slaapt ze overdag? En waar slaapt ze?
Oh wat herkenbaar!! Ook hier na de voeding van half 3 was het feest; huilen en zeuren. Uiteindelijk om half 6 weer een voeding want ze had natuurlijk weer honger en pas daarna sliep ze als een blok. Niks helpt: ze is gewoon klaar wakker en ligt je met die enorme wakkere ogen aan te kijken.. Overdag heeft ze trouwens ook van die uurtjes dat ze niet wil slapen. Je ziet haar dan ook vechten tegen de slaap. Dit heeft ze 2-3 keer per 24 uur en meestal valt er 1 in de nacht Ik wil nu proberen meer rust en regelmaat erin te gaan brengen en de puckababy had ik ook al naar zitten kijken. Maar ik lees dus zeker even mee voor meer tips want dit is knap vermoeiend!
Dat is normaal.De eerste 2 a 3 maanden gaat de baby zijn ritme aanpassen. Dus het is heel normaal dat dit de eerste weken mss maanden voorkomt. Succes..niks raars dus. Dag- en nacht ritme - Babyopkomst.nl
Hier hetzelfde verhaal: de eerste 3 weken heeft ons kindje 's nachts heel weinig geslapen, wou alleen op de arm en zeker niet in het bedje. Nu sinds een paar dagen de puckababy in gebruik: alsof we een ander kind hebben! Hij gaat na de fles en het knuffelen lekker in zijn slaapzakje en is binnen een paar minuten in dromenland! Eindelijk zitten wij ook op de roze wolk!
En overdag de gordijnen open en vanaf een uur of 19:00 's avonds zo donker mogelijk maken? Of heb je dat al? Zo hebben wij dat vanaf het begin gedaan, al moet ik zeggen dat ik het gelukkig niet herken. Voeden deden we ook in het donker, geen oogcontact maken, niet kletsen, niet verschonen en zo snel mogelijk weer naar bed, echt zo ongezellig mogelijk. (wat best sneu is eigenlijk, maar het werkte als een tiet!)