Hoofd stoten... (parketvloer)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cis, 3 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Bob is ernstig bezig om te proberen te gaan kruipen... maar knalt daarbij ook vaak even om en stoot dan vaak ernstig zijn hoofd.

In de box heeft hij sowieso weinig ruimte en mijn boxkleed lijkt iets te glad. En als hij omvalt stoot hij zijn hoofd tegen de rand.

Op ons bed maakt hij af&toe een slag en lijkt het soms even te gaan lukken. Daar valt hij gelukkig lekker zacht, maar dat is ook weer zwaarder omdat hij er wat in wegzakt. En boven gaan zitten is ook niet altijd even gezellig.

Eigenlijk wil ik hem dus op de vloer leggen, maar wij hebben parket en dat is toch wel erg keihard. Ik heb het al geprobeerd op een deken, maar dan heeft hij ook geen grip. Plus dat ie laatst toch weer precies met zijn hoofd naast de deken knalde en dat klonk toch wel ernstig hard....

Ik weet wel dat het allemaal met vallen en opstaan moet, maar vindt hem nog zo jong/klein/kwetsbaar om steeds zo erg hard zijn hoofdje te stoten...
    Dus heeft er iemand tips?
    Of overdrijf ik en moet ik het maar gewoon laten gebeuren?

2. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hallo

Laat bob toch lekker op je parketvloer kruipen, je kunt er vanalles onderleggen, maar uit ervaring weet ik dat ze nou net niet daar op gaan liggen. Djaydee viel in het begin ook hard met haar hoofd maar dat is maar een paar keer en dan weten ze hiermee om te gaan.

Groetjes Monique76

3. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Glenn is ook al 2x met zijn neus op de parketvloer terechtgekomen. En dat terwijl ik een 2-persoonsdekbed op de grond heb liggen. Ze gaan ALTIJD dáár heen, waar het kleed niet ligt. ;)

4. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Bij de Hema hebben ze nu kleden van 1.80 bij 2. Deze hebben plastic aan de onderkant en zijn dus ook ideaal voor buiten, misschien hierop beginnen met oefenen?

5. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Teun ligt ook op het hout..en als hij zijn hoofd stoot en als hij dan een pruillipje trekt dan beginnen wij te lachen en doet hij mee
    met vallen en opstaan worden ze groot toch?

ps heb wel een kinderslaapzak opengeritst op de grond liggen...maar ook daar rolt hij wel eens van af....

6. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    wij hebben een oud vloerkleed op de grond gelegd, want mathijs laat als hij moe is zn hoofd vallen. gaat wel errug hard, komen echt grote rode plekken van. vind dat niet nodig als ik dat kan voorkomen.

7. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    tja met vallen en opstaan worden ze groot :)

en de een stoot zich nu eenmaal meer dan het andere kindje

mijn oudste zat altijd onder de krassen , schrammen en bulten :) je kan ze moeilijk in watjes leggen ;)

8. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    wij hebben een houten ondervloer
    verder hebben wij er niks over heen
    k laat haar nu ook gewoon op de grone hebben ze meer grip ze zullen vast wel vaker vallen

k weet het is best zielig om te zien maar vaak schrikken wij er harder van dan de kindjes zelf

9. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Wij hebben een tegelvloer en met bibbers kijk ik toe hoe Lynn zich heel vaak bezeerd.

Maar het is echt waar...ze leren er van.

Lynn had het eerst met rollen...met terugrollen ging het nogal eens hard. Nu doet ze het heel zachtjes.

Ook met zitten, wanneer ze moe is, laat ze zich gewoon vallen. Nu zet ze haar ellebogen naar achter.

En nu probeert ze van zit in kruiphouding te komen (wat niet lukt) en valt ze naar voren. Brrr. Ik vind het ook eng hoor. Ik heb dat kleed van de hema ook en die leg ik wel neer.

Je kan ook moeilijk de hele tijd met een kussen achter ze aanlopen toch?

Deel Deze Pagina