partner langdurig in buitenland, wie ervaring?

Discussion in 'De lounge' started by Jalea, Jan 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    wij overwegen een baan waarbij mijn partner regelmatig langdurig naar het buitenland moet. kan weken zijn, maar als we pech hebben ook een paar maanden... en dan heb ik het niet over buurlanden als Duitsland, maar China, Rusland, etc.
    omdat ik hier (gelukkig) nog nooit mee te maken heb gehad, vind ik het lastig om in te schatten hoe dit uitpakt, zowel praktisch als gevoelsmatig.

wie heeft er ervaring mee? hoe lang is je partner weg per reis, hoe vaak in het jaar gaat ie, hoe pakt dat uit qua gezinsleven en relatie onderling?

2. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Goh ik denk dat dat heel persoonlijk is of jullie daar tegen kunnen of niet.

Mijn vriend is een x of 4/5 per jaar ongeveer 2 weken weg (is ook weleens 4 geweest)
    Het went wel ook al blijft het altijd wel lastig vind ik.
    Mis hem altijd enorm en ben superblij als hij er dan weer is.
    Al dop ik mijn eigen boontjes prima hoor :)

Maanden daarin tegen zou ik niet echt kunnen (of je moet hem op kunnen zoeken tussendoor?? weet niet waar die dan heen moet.)
    Mijne zit altijd in China.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Niet heel lang, 2 keer een maand ongeveer. Vind het wel lekker haha, al ga ik hem wel missen na twee weken. Relatie en gezinsleven geen problemen.

4. Chillin

Chillin VIP lid

Mar 22, 2007
    68,576
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Die van mij werkt ook regelmatig in het buitenland, meestal 3 weken om de paar maanden maar nu zit het tegen en zit hij al 14 maanden in Engeland. Vervelend maar hoort er eenmaal bij,het is verder wel te doen. Ik weet inmiddels niet beter.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja hier meestal om de maand een maand weg ( wisselt ook wel eens)

In het begin was het wennen maar we doen het nu dik 3 jaar en we zijn het gewend. De kinderen en ik ook.

Waar denk je dat je tegenaan zult gaan lopen?

6. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

Oct 24, 2013
    1,568
    455
    83
    Mijn man zit heel regelmatig in het buitenland (zo ongeveer de helft van zijn werkjaar), maar die trips zijn niet langer dan 2 weken. Meestal is het bijna een week dat hij weg is.

Hoe het is? Tsja ik weet niet beter. Overdag heb ik er niet zoveel problemen mee, maar 's avonds vind ik het regelmatig erg saai. Ook de weekenden dat hij weg is vind ik minder leuk, gewoon omdat ik het heerlijk vind om met het hele gezin te zijn. Maar ik maak er wel altijd wel wat leuks van.

Mijn oudste zoon heeft er wel regelmatig veel moeite mee dat papa veel weg is, maar aan de andere kant weten de kinderen ook niet beter.

7. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Mijn man heeft een baan in Nederland/Duitsland, terwijl ik hier in Portugal zit met de twee kinderen. Hij werkt daar full time, maar probeert zo vaak mogelijk hierheen te komen. Gezellig is het niet, maar we redden ons wel.

8. mh81

mh81 Bekend lid

Jan 29, 2009
    748
    11
    18
    Mijn man is ook veel weg. Op dit moment 4 maanden Engeland waarbij hij af en toe een kort weekend thuis komt. Engeland is relatief dichtbij. Hij is trouwens marinier en werkt overal in de wereld. Soms 1 week, soms 5 maanden. Het went.. Al is hij nu wel aan het kijken voor een eventuele baan in de offshore zodat we weten waar we aan toe zijn. Nu hoort hij soms een week van te voren dat hij weer een paar weken weg moet, reuze irritant. Dan lijkt me offshore, bv 2 weken op, 2 weken af, rustiger voor het gezinsleven.

9. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    mijn man is internationaal vrachtwagen chauffeur en is alleen maar de weekenden thuis en die zijn soms ook maar van zaterdagochtend tot zondagavond. ook komt het weleens voor dat hij een weekend weg is. ik ben er zelf aan gewend. het is niet altijd leuk en makkelijk. de kinderen missen hem natuurlijk ook.

10. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

May 12, 2012
    3,340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn vader deed het en de man van mijn zus werkte op een boor eiland.

Mijn vader was vaak makkelijk 3 maanden weg en dan een maand thuis en dan weer 3 maanden weg. Mijn moeder kon prima voor ons en zich zelf zorgen. En ze waren er ontzettend aan gewend dat ze heel erg moest wennen nu hij dat niet meer doet. Mijn moeder zei altijd dat de eerste paar dagen best lastig zijn. En als hij thuis komt dat je weer even aan elkaar moet wennen.

11. elpira

elpira Lid

Apr 9, 2013
    30
    3
    8
    NULL
    NULL
    Mijn man werkt ook in het buitenland, soms is hij 2 maanden weg en daarna weer 2 maanden bij ons. En soms is hij 4/5 maanden weg, en daarna weer 4/5 maanden bij ons.....Het is natuurlijk niet leuk de maanden die hij weg is, maar daar tegenover staan de maanden die wel hier is wij heeeel veel quality time hebben. Onze kids weten niet beter. Zij missen hem zeker, maar kunnen hier goed mee omgaan. Onze relatie is ook goed, je moet elkaar wel vertrouwen en moeite doen voor elkaar, goed blijven communiceren enz. Daarbij woon ik zelf ook in het buitenland dus heb niet veel 'praktische' steun van familie, ik regel alles zelf. Ik red mij ook prima met 3 kleintjes in mijn eentje....

12. happyglow

happyglow Fanatiek lid

Oct 18, 2012
    2,101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Respect voor jullie...! Ik zou het niet kunnen, mis mn man al als hij naar de supermarkt is...

...maarja misschien is dat anders als we zo 10 jaar getrouwd zijn ofzo, dan zet ik hem misschien eigenhandig op zo'n booreiland voor 6 maanden! :D

13. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Mijn vriend gaat soms ook naar het buitenland voor een project.
    Ja, het is wel lastig, maar ik red me ook in m'n eentje.

Wij zijn begonnen met een lange afstandsrelatie (Hij Frans, ik Nederlandse), dus ondanks dat hij soms weg is, zijn we nu vaker samen dan voorheen. Ik ben allang blij dus :D

14. guus

guus Fanatiek lid

Mar 20, 2012
    2,083
    0
    0
    in het koude noorden
    Hier ook veel in het buitenland gelukkig geen maanden, Wat ik het lastigst vind is dat je e eigen ritme hebt en als hij weer thuis is, je zo aan elkaar en het ritme moet wennen

15. Jonon

Jonon Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    1,319
    0
    0
    In m'n huuske
    Mijn man is militair. Hij is van de 10 jaar dat wij samen zijn 1x in Irak geweest (5,5 maanden), 2x Afghanistan (6 maanden) en 1x Bosnie (6 maanden, zonder verlof). Daarnaast is hij minimaal 1x per maand een week op oefening. Dit kan in Nederland zijn maar ook in het buitenland. We hebben laatst zijn rooster voor dit jaar binnengekregen. Hij is totaal 25 weken van het jaar weg.

Tja, wat de dames zeggen. Je went eraan. Het is niet anders. Je vind je draai wel. Maar soms is het lastig. Vooral met feest- en verjaardagen.

Ik probeer altijd zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Op visite gaan, met de kleine weg, winkelen e.d.

16. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    hebben jullie geen angst dat de relatie er aan onderdoor gaat? (dat ie vreemdgaat in t buitenland ofzo... ik heb dat nog nooit meegemaakt en geen reden om aan te nemen dat ie dat zou doen ofzo, ik ben gewoon goed in alle mogelijke beren op de weg zien:()

wat is voor jullie de reden dat je man zo'n baan heeft? is het noodzaak? is het zn droombaan? ....?
    hoe lang denken jullie nog in de situatie te blijven waarin ie veel weg is, hebben jullie samen een bepaalde termijn gesteld?

17. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Nee juist niet. Onze relatie was altijd al heel goed en is juist nog veel hechter geworden. Tijdens dat hij weg is hebben we namelijk de hele dag gewoon contact.

Het is zijn droombaan en ook is het werken op en af echt ideaal ( voor ons)

Termijn hebben we wel. Maximaal 6 weken het liefst van huis. Maar dat is nog niet voorgekomen. Meestal 2, 3 of 4 weken

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Mijn man gaat dit jaar voor het eerst weg. 9 weken. Verdeeld over het hele jaar, welteverstaan ;)..

Maar eerlijk, voor ons zou het niets zijn. Ondanks dat ik het hier thuis echt wel red en hij daar (daar is aan de andere kant van Noord- Brabant hihi) leuk werk gaat doen zullen we elkaar vreselijk missen. We brengen veel tijd met elkaar door, eten vrijwel altijd als gezin samen, spelen 's avonds een spelletje of kijken een film.. In het weekend ook vaak op stap met z'n 4tjes. Nope, ik zou het niet leuk vinden :)

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij zijn nooit anders gewend geweest, ik heb ook tijd in ander buitenland dan hij gewerkt. Met internet is contact houden ontzettend gemakkelijk. De kinderen hebben er ook nooit problemen mee gehad.
    En nee, angst voor vreemdgaan hebben we niet.
    Kwa werk is het heel simpel: mijn mans werk bestaat niet in Nederland.

20. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb nooit aan hem getwijfeld, hij is heel sociaal, en zo trouw als een hond! :)

Het is de droombaan van mijn vriend. Ik gun het hem daarom zo erg! Dit is zijn passie!

Waarschijnlijk zal het altijd zo blijven. Nu 'mag' hij van mij voor een maand naar Duitsland, of voor 1,5 naar Londen.
    Als er kinderen komen dan heb ik hem het liefst dichtbij. Dan zal hij projecten moeten zoeken in Parijs.
    En als hij ver weg wil voor een geweldig project of kans, dan zal ik hem altijd laten gaan. Als het project langer is dan 6 maanden, dan ga ik met hem mee.

Gelukkig is onze relatie gebouwd op communicatie. En dat kan gelukkig met de huidige technologie erg gemakkelijk. We bellen veel, sms'en constant en skypen wanneer mogelijk.

Share This Page