Ook al ziek...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Gentle, Feb 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Wat veel zieke kindjes lees ik hier, en hier thuis nog eentje helaas...

Volgens mij heeft ze gewoon een griepje, maar ze heeft inmiddels al 5 dagen af en aan koorts/verhoging en ze eet vooral heel slecht. Verder is ze eigenlijk aardig in haar hum, speelt aardig en ze vind het allemaal wel leuk. Ze is alleen snel moe en kan dan (eind van de ochtend en vanaf een uur of 4 's middags) echt niks meer hebben, en elke confrontatie is meteen een enorme zielige huilbui. Ze is gewoon niet lekker!

Ik heb altijd gehoord van de HA, na 3 dagen koorts moet je gewoon even komen. Maar na maandag en dinsdag koorts, leek het woensdag en donderdag beter (met wat hele lichte verhoging, niet veel meer gemeten). En nu vandaag weer koorts! Zal ik dan na het weekend toch maar ff naar de HA gaan? Ze eet er namelijk zo slecht van dat ik haar buikje (wat echt haar enige vetreserve is) echt met de dag zie krimpen. Ze leeft ongeveer van 1/2-1 boterham, een enkel hapje avondeten heel soms en soms een klein beetje pap daarna. Ook wil ze geen fruit meer (we geven haar nu geperste sinaasappel) en drinkt ze weinig. Ohja, en ze heeft wat diarree...

Ergens wil ik niet zo onzeker overkomen, dus dan vraag ik het hier maar. Ze is tenslotte "al" 1,5 en elk kind is natuurlijk wel eens ziek. Julia alleen niet zo vaak en dan weet ik meteen niet meer zo goed wat ik nou zal doen...

2. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je het niet vertrouwd gewoon even langs de huisarts gaan hoor daar zijn ze voor.
    Het belangrijkste is dat ze genoeg vocht binnen krijgen.

3. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier ook een ziek kindje ze is gelukkig al iets aan het opknappen.

Drie dagen ellende gehad.

Spugen diaree koorts er heerst een behoorlijke buikgriep.

4. Huismus

Huismus Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    1,710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    #4 Huismus, Feb 25, 2011
    Last edited: Feb 25, 2011
    Sinaasappelsap kan diarree verergeren, dus houd dat even in de gaten. ;)
    Als het na het weekend nog steeds zo is, zou ik gewoon je HA even bellen, beter 1 keer te veel dan een keer te weinig. Ik hoop dat ze snel weer opknapt, beterschap!

5. belize

belize VIP lid

Feb 25, 2009
    11,105
    203
    63
    ow wat erg. we hebben hier ook een keer gehad dat hij een dag zonder koorts had en daarna weer. HA checkt dan oortjes, keel en longen voor ontskekking om te kijken AB kuur gegeven moet worden. ik breng maar zoon altijd ff omdat ik niet kan zien of de oortjes ofzo schoon zijn, dat geeft me goed gevoel.
    ja, ze eten zo slecht he als ze ziek zijn? ik geef dan extra leuke dingen. heb je soep geprobeerd? met linzen of zo?zo hebben ze ook meer vocht binnen. brood in thee dippen levert ook wat extra hapjes op hier. ik laat hem niet alleen zelf eten, in doe dus tussendoor stekiem hapjes in zijn mond terwijl hij bezig is.
    beterschap!

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Wij zijn inmiddels aan de vierde dag begonnen met diarree en overgeven... Deze week ook al in het ziekenhuis geweest i.v.m. dreigende uitdroging, maar het was gelukkig nét niet ernstig genoeg om hem op te nemen. Dus thuis maar met theelepeltjes vocht erin lepelen.... pffff...

Gistermiddag een diarreeaanval, echt niet meer normaal! Vanochtend nog weer spugen en nu ligt ook mijn man op apegapen...

Je zou idd kunnen zeggen dat het heerst... zal ik blij zijn als we deze week achter de rug hebben zeg...

7. puckje

puckje Bekend lid

Jun 9, 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Ymke begint volgens mij ook. Heeft vanmorgen nog wel melk gedronken maar wilde absoluut geen fruit.
    Ze heeft de hele nacht (13 uur) doorgeslapen, normaal wordt ze altijd wakker rond middennacht voor een fles. En toen de fles van vanmorgen ging ook nog niet leeg.
    2 uurtjes later lag ze alweer op bed en ze slaapt nu nog steeds.

8. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier ook eentje... Wakker om 07.30 met koorts, 08.30 alweer gaan slapen tot 11.00 en nu als een hoopje ellende op de bank

9. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mijn mannetje is ook weer ziek. Koorts, hoesten, diarree, zwaar ademen. Gister bij de hap geweest. Weer aan de ventolin. Hoop zo dat hij niet weer het rs virus heeft... Heeft hij 7 weken geleden gehad en toen ging het eigenlijk hetzelfde als nu? Dat kunnen ze toch nog een keer krijgen??? Beterschap allemaal met jullie zieke kindjes!!!

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Poeh, bij jullie ook al! Gelukkig is ze hier niet aan het spugen, maar wel die diarree en nu wil ze niet slapen... Pfff, de hele dag met een ziek, hangerig kind en nu is ze ook nog hondsmoe! Ze heeft nu ook een hele nare hoest, dus dan maandag maar ff afwachten. Vandaag nog geen koorts!

11. marijke2

marijke2 Actief lid

Mar 27, 2009
    466
    0
    0
    hier nog eentje ben vorige week maandagochten om half 6 naar ziekenhuis geweest en ben er woensdagmorgen weer weg gekomen.ze had het norovirus en was bijna uit gedroogt de maandags.ze eet nu weer normaal kleine beetjes en drinkt goed allen het elende is dat die diaree niet echt op houdt.
    me man zal zo hier naar de lidl (koopzondag hiero) o banaantjes tekopen.we hebben zonet wel 6 x verschoont.we hebben opgezocht op internet dat het weekje kan duren .
    bel morgen gelijk de cb af want ze moet vrijdag prikje maar dat heeft geen zin om andere kindtjes ziek temaken.

Share This Page