Om reiskosten vragen bij reintegratie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Paris91, 22 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    #1 Paris91, 22 okt 2020
    Laatst bewerkt: 22 okt 2020
    Ik ben sinds juni aan het reintegreren op mijn werk. Ik begon met 4 uurtjes per week (verdeeld over 2 dagen), en werk inmiddels 3 halve dagen.
    Echter heb ik sinds juni geen reiskosten ontvangen terwijl ik wel 3x per week 50 km rij.

Ik weet niet zo goed of ik het kan maken om hierom te vragen. Aan de ene kant krijg ik betaald voor uren die ik nu niet werk (zwangerschapsgerelateerd, dus wordt door UWV vergoed), maar aan de andere kant maak ik natuurlijk wel die kosten. Wat zouden jullie doen?

Normaal werk ik 3 volledige dagen.
    Nu doe ik hetzelfde werk, zelfde locatie maat dan halve dagen.

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Vragen staat vrij toch?

3. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb ook ooit moeten reintegreren. Er staat me wat van bij dat er wel een regeling is qua reiskosten icm. reintegreren.
    Uit m'n hoofd weet ik alleen niet meer hoe het zit: of je dan je reiskosten vergoed krijgt over de dagen dat je normaal gesproken zou werken (bijv. je hebt normaal een werkweek van 4 dagen), of over de dagen dat je nu werkt (bijv. 2 dagen). Maar logischerwijs zou ik uitgaan van het laatste (de werkgever zou i.m.o. gek zijn om meer te betalen dan nodig :p).
    Het loont in ieder geval de moeite om na te vragen bij P&O/HRM hoe dit zit!
    En als je nu op een andere locatie werkt die verder van huis is, zou ik dat ook meteen aankaarten (geen idee of dat zo is, just saying).
    Bij mij zelf waren reiskosten toen niet aan de orde aangezien ik altijd op de fiets naar m'n werk ging.

4. RLSD

RLSD Niet meer actief

Ik zie niet in waarom je geen recht zou hebben op reiskostenvergoeding. Ik zou dit met je werkgever bespreken.

Paardenbloem, MinnieMouse94 en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Ik kree reiskosten gewoon vergoed. Heb er wel om gevraagd uiteraard

6. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Ik kreeg mijn reiskosten ook vergoed. Moest het wel zelf weer aanvragen in het systeem, maar werd daar ook op geattendeerd door mijn leidinggevende.

7. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier worden de reiskosten ook vergoedt.

Deel Deze Pagina