Baby 5 maanden nog steeds krampen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Neilia, 27 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Inmiddels is D bijna 5,5 maand en zijn de darmkrampjes nog steeds aanwezig.
    Overdag valt het mee, ze laat wel enorm veel scheten.
    Maar ‘s avonds en ‘s nachts is het echt bal.
    Het is nu zo dat ik al vanaf 20:00 uur met een gillend kind op mijn arm zit.
    Ze is compleet over vermoeid maar door de krampen kan ze niet slapen.

Ze krijgt nog geen hapjes en ik geef volledige borstvoeding.
    Ik eet al koemelkvrij iom het cb om te kijken of dat de oorzaak is.
    Het leek beter te gaan maar sinds 2 dagen is het weer volledig terug bij af.
    Ik heb een kort lijntje met het cb en moet dinsdag terug om te kijken of het beter gaat (niet dus) en zo niet gaat zij overleggen met een (andere) kinderarts.
    Ik ben zelf al bij een kinderarts geweest en die zei dat ze reflux heeft.
    Daar heeft ze totaal geen symptomen van.
    En die zei dat een kind bij een allergie geen pijn heeft.
    Die neem ik dus niet zo serieus.

Iemand die dit herkent?
    Wat was de oorzaak of wanneer hield het op?

2. Tilly08

Tilly08 Lid

1 mrt 2019
    95
    48
    18
    Wel herkenning, helaas nog geen oplossing, ik had je verhaal zo ongeveer zelf kunnen schrijven, alleen zijn wij 2 maanden verder. Helaas nog geen oplossing dus ik volg hier ook even. Vreemd ook hè dat ze overdag verder vrolijk kunnen zijn behalve alle scheetjes maar s nachts niet kunnen slapen omdat ze steeds windjes laten en het pijn doen.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.487
    113
    Eet je ook soja en andere dierlijke melk vrij? En ei?

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik heb alle melk vervangen voor havermelk.
    Ei vrij eet ik niet.

Fristi2012 vindt dit leuk.
  5. Neilia

Neilia Niet meer actief

ja zo vreemd.
    De scheten die er uit komen zijn echt niet normaal.
    als ze gepoept heeft gaat het wel weer een stuk beter maar dat doet ze altijd pas ‘s morgens.
    Ik hoop niet dat het nog 2 maanden gaat duren :eek:

6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wellicht ook even de ei proberen te vermijden? Dat is het enige wat ik zo snel nog kan bedenken.

7. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.072
    4.320
    113
    Wat vervelend voor haar en voor jou! Als mijn zoontje iets verkeerd had binnen gekregen kwam de reactie altijd 's nachts.
    Ik weet precies wat je al hebt geprobeerd, dus hier wat dingen die bij mijn zoontje hielpen:
    Bij moeilijk poepen, was forlax de oplossing oplossing hier. Overdag slecht gepoept, betekende hier onrust.
    Volledig koemelkvrije voeding, op ieder minuscuul spoortje reageerde hij, ook wanneer hij het wetenschappelijk gezien niet zou moeten kunnen merken. Dus ook koekjes met sporen van koemelk enz.
    Osteopaat bezoeken en kijken of die iets aan de spanning in haar buik kan doen.
    Sterkte! Ik hoop dat het snel beter gaat.

8. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ei en soja nog vermijden om te zien of dat helpt. En anders toch eens goed door een andere kinderarts laten nakijken. Wie weet is er toch wat? Heeft ze wel iets tegen (verborgen) reflux?

9. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Ik herken het, helaas. Dat er ook kinderen zijn die weinig last hebben is voor mij bijna niet meer voor te stellen. Bij jongste werd het minder toen hij 1 jaar was. Ik weet nog dat ik met 8-9 maanden een keer het CB belde met de vraag of ik bepaalde voeding even moest minderen, en zij toen zei dat jongste vooral eerst zelf moest leren slapen. Dat schoot bij mij nogal in het verkeerde keelgat.

Dus ja, geef je eraan over en hopelijk wordt het bij jou ook minder naarmate ze meer gaat bewegen. Sterkte ♡

Lies1611 vindt dit leuk.
  10. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Heb je het topic van @Do1981 meegelezen @Lotion? Er zit in bizar veel producten melkeiwit. Mocht je dat nog niet állemaal verleden hebben, inclusief soja en ei, zou je dat nog kunnen proberen.

11. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ja daar heb ik ook gereageerd :)
    Ik kijk elke verpakking na en zodra het sporen van melk kan bevatten laat ik het al staan.

ik snap alleen niet waarom het 1,5 week goed ging en we nu weer volledig terug bij af zijn.

12. Neilia

Neilia Niet meer actief

ja ze kreeg medicatie maar toen werd het nog erger qua huilen en krampen.
    Het cb gaat morgen sowieso mee kijken en er is al besproken dat als ze gaat overleggen ze naar een andere kinderarts gaat bellen.

xxmoixx vindt dit leuk.
  13. Neilia

Neilia Niet meer actief

wat betreft het laatste
    Ik heb er zelf ook niet zo’n moeite mee (tot een uur of 4 snachts, dan wil ik inmiddels ook slapen) maar ze slaapt constant hooguit een kwartier en gaat dan weer een kwartier compleet te keer.
    Ze is volledig oververmoeid inmiddels.
    Ze is ook nooit echt tevreden.
    Dat is het eerste wat ze op het cb en bij de huisarts ook zeiden, je ziet aan der dat er iets niet goed is en dat ze niet tevreden is.

14. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Ah, super sneu. Alles al geprobeerd, denk ik? Binnen de mogelijkheden die je hebt, natuurlijk, bedoel ik. Je bent vaak alleen thuis, toch? Dan gaat het ook niet om elk slaapje rond te lopen..

15. Neilia

Neilia Niet meer actief

ja de lijst is eindeloos.
    Das wel het enige dat werkt, rondjes lopen.
    Maar om nou de hele nacht rondjes te lopen hou ik ook niet vol :o:

16. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Nee, dat snap ik ;) Sliep je nou half zittend, met haar op je? Of wel samen in bed, maar niet met haar op je? Of slaapt ze in haar eigen kamer 's nachts?

Wij hadden overdag ontzettend veel gedoe met slapen (veel in de doek en op mij), maar 's nachts ging dan wel, als ik er dan ook bij lag. Hij werd en wordt wel vaak wakker, maar slaapt na borstvoeding dan ook weer snel in. Ik vond de nachten daarom makkelijker dan overdag.

17. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ze heeft 1,5 week in der eigen bed geslapen.
    Nu slaap ik weer zittend :rolleyes: voor een gedeelte van de nacht en als ze echt goed diep slaapt kan ik der naast me neer leggen.
    Vaak wordt ze dan wel snel weer wakker maar dan kan ik even liggen voor een half uurtje ofzo.
    Overdag slaapt ze momenteel ook ruk maar wel in der eigen bed.

18. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.753
    7.286
    113
    Vrouw
    Heftig is dat he? Ik heb ook een periode zittend geslapen, toen had jongste oorontsteking (en dat wisten we niet), en vond dat echt zwaar, omdat je toch echt minder goed slaapt dan. Ik tenminste. Heb je haar oren laten checken trouwens?

Als ze plat zo slecht slaapt, zou reflux natuurlijk nog wel een rol kunnen spelen. Maar dat dachten we hier ook en hier hielp anti-reflux medicatie niet. Het viel in ieder geval weer onder iets dat we geprobeerd hadden ;)

19. Lomo

Lomo Fanatiek lid

17 jan 2019
    1.182
    1.540
    113
    Vrouw
    Ontzettend herkenbaar verhaal. Zo pittig voor jullie allemaal. Hier zijn we een maandje verder maar exact dezelfde problemen. Koemelk allergie heb ik ook vaker gedacht maar dan is het gek dat het ook wel eens nachten goed gaat. Wat hier wel wat helpt is dat ik sinds een paar weken voor de voeding van 7 uur een lepel infacol (etos merk) geef. Daarvan kan hij goed boeren en dat helpt wel met de krampen. Maar nog steeds de ene dag beter dan de andere. De chiropractor zei dat zodra baby’s gaan kruipen de krampen een stuk minder worden. Dus daar oefenen we dan maar flink mee :roflmao:

JupitR vindt dit leuk.
  20. Neilia

Neilia Niet meer actief

ja der oren zijn nagekeken door de kinderarts.
    Ze slaapt altijd op der buik en dat gaat in principe wel goed maar als ze krampen krijgt ligt ze te kronkelen en wordt ze constant wakker.
    Als ik der beet hou hou ik der in een soort houdgreep heel dicht tegen me aan en daar word ze sneller rustig van.
    Ze gilt dan ook nog elke paar minuten maar het is beter te behappen.

ciprilla vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina