Gegevens scherm echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Arikla, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arikla

Arikla Actief lid

8 jul 2015
    116
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Misschien heb ik een hele rare vraag, maar ben zo benieuwd!
    Ik ben 36 weken zwanger en heb vandaag een liggingsecho gehad. Wij weten niet wat het geslacht is van de baby en willen dat ook eigenlijk niet. We hebben wel een sterk gevoel dat het misschien een meisje wordt.

Maar goed, ik ging liggen en keek naar het scherm. De verloskundige startte het scherm op en kreeg je wat gegevens te zien (10 sec). Daar zag ik heel groot staan: Sexe: female. Bovenaan stond onze achternaam. Verder stond er date of birth: (ik weet niet meer wat daar stond).
    Ik zei tegen de verloskundige: wij weten niet het geslacht en willen dat ook niet weten toen ze begon met de echo. Toen zei ze: oke, dan gaan we daar niet naar kijken.

Mijn vraag is: gaan die gegevens voordat de echo begint over het kind of over de moeder van het kind!?

Nog een stukje geschiedenis. Wij hebben alleen met 12 weken een termijnecho gehad. Verder hebben wij nooit een echo gedaan, dus dit was de tweede. Wel heb ik een bloedonderzoek gehad. Ik hoorde dat ze daaraan kunnen zien wat het geslacht is van de baby. Is dat zo? Zou de verloskundige dus wel weten wat het wordt?

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij mijn echo's gaat dat stuk erboven over mij. Maar beetje onnodig female erbij te zetten want de meeste zwangeren zijn vrouw ;) dus zou zelf ook gaan twijfelen.

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    die gegevens gaan over jou.
    wij weten het geslacht ook niet. Ook de verloskundige niet en diegene die de echo's maakte (kind was te druk)

4. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Met 12 weken kunnen ze het nog niet gezien hebben, en uit de standaard bloedonderzoeken volgt ook geen geslacht. Het moet dus wel over jou gaan.

Echo aparatuur wordt natuurlijk niet alleen voor zwangere vrouwen gemaakt, maar ook voor darmonderzoek etc. Vind het dus niet heel raar dat jouw geslacht daar stond.

Dusss... gewoon nog een paar weekjes geduld hebben! :D

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Over de moeder ;)

Bloedonderzoek kunnen ze het enkel zien als er een nipt test is afgenomen.

6. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Denk over jou? Mm zou er ook over twijfelen want iedereen die een babyecho krijgt is female.
    Maar heb jij geen 20 weken echo gehad? Omdat je schrijft pas je 2de echo?

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Die gegevens gaan zeker over jou, met de 12 weken echo kunnen ze nog geen geslacht zien. En ook het bloedonderzoek (behalve nipt) kunnen ze geen geslacht bepalen.

8. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    zijn jouw gegevens. heb even op mijn eigen echo gekeken

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij mij staat er ook female terwijl ik twee jongens heb. Gaat over jou dus.

10. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Gaat over jou. Ook mannen kunnen een echo krijgen met zo een zelfde apparaat. Waarschijnlijk zelfde programma enz.

Deel Deze Pagina