Hoi allemaal! Deze week de schrik van mijn leven gehad: met mijn partner heb ik seks gehad en direct hierna ben ik bloed verloren. Vrij veel, helder rood bloed. Dit heeft de hele dag aangehouden en de volgende dag nog wat donkerbruin verlies gehad. De verloskundige gaf aan (via de telefoon) dat het echt door de seks kwam (want alles is beter doorbloed etc) en dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Goed, dat doe je natuurlijk wél, maar dat terzijde. Ook moesten we gewoon seks blijven hebben en zeker niet bang zijn dat het weer zou gebeuren, want het kon geen kwaad. Je voelt 'm al aankomen: maar ik durf het nu echt niet meer. Ik wil wel, maar ik ben gewoon bang dat het weer gebeurd. Leuk dat het geen kwaad kan voor de baby, maar de zorgen die er bij komen kijken en weer zoveel bloedverlies zie ik echt niet zitten. Zijn er hier meer vrouwen die hetzelfde ervaren hebben en gebeurde het bij de volgende keren seks ook of was het eenmalig? Ik heb de baby nog wel voelen bewegen hierna en met onze eigen Doppler het hartje gehoord trouwens.
Hoi, ook ik heb dit weekend een bloeding gehad zoals jij beschrijft. Alleen was er hier geen sprake van gemeenschap oid. Bloedverlies is onverklaarbaar en de verloskundige houdt het op een geknapt bloedvaatje. Ze is wel bij ons thuis geweest voor controle. Ik was ook best wel overstuur hoor en ik snap heel goed dat jij ook erg geschrokken bent. Het haalt het onbezorgde er toch wat af he?
Hebben wij ook gehad, en bij ons geen "polonaise" meer. We durven niet zo goed meer, de buik zit sowieso steeds meer in de weg, en met onze geschiedenis willen we gewoon dat de baby rustig blijft zitten. Maar er is totaal geen wetenschappelijke onderbouwing voor hoor, doe waar je je goed bij voelt! We willen onszelf gewoon beschermen tegen een schuldgevoel als er toch problemen zouden komen. Ik lig nu ook al 2,5 week op bed ivm rustadvies bij zwangerschapshypertensie. Saaaaaaaaai! Maar ik klaag niet. Alles voor die kleine!
Hier wel bij de vorige zwangerschap bloed ontdekt na seks maar bleek van man af te komen geen ervaring mee Mar zou vertrouwen op de vk
Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou gewoon op jullie eigen gevoel af gaan en de verloskundige vertrouwen!
Dankjewel voor jullie reacties. Het bloedverlies is gelukkig helemaal gestopt en we gaan er maar vanuit dat het gewoon pure pech was. Ik denk dat de stap om weer seks te hebben even moeilijk is, maar ik moet nog wel even en in totale onthouding heb ik ook geen zin, haha!
Hier ook bloed gehad na de seks, mn man schrok er meer van dan ik zelf want ik wist dat dit veel voorkwam. komt door de baarmoedermond die heel goed doorbloed is, en tijdens seks kan er dan adertje springen. geniet nog van de seks nu het makkelijk kan haha, hier wordt het met de week lastiger
Ik heb het ook eens gehad in de tweede helft van de zwangerschap. Schrok me toen rot. Het was voor mij geen reden om het niet meer te doen, maar ik heb mijn man toen wel vriendelijk verzocht het de volgende keren een beetje rustig aan te doen
Ik heb met 34 weken gevreeën met mn man waarna ik heel de dag menstruatie achtige krampen bleef houden in mn buik en rug. We gingen naar het ziekenhuis met de vraag of dit weeën waren. Ik kreeg inwendig onderzoek ( Waarbij de verloskundige zei " We zagen heel veel wittig slijm van binnen, heb je ergens last van? Jeuk oid? " Mn man en ik gingen daar bijna dood joh! Sindsdien hebben we echt niet meer gevreeën maar op andere manieren van elkaar genoten!
Ik kan me voorstellen dat je daarvan schrikt! Het is ook logisch dat je dan moeite hebt om het weer te doen, maar zoals de vk al zegt, het kan ECHT geen kwaad. Uiteraard een beetje aanpassen, maar zoals hierboven al gezegd werd, geniet er nog van want het wordt met de week minder handig Mocht je het echt niet meer aandurven, zijn er natuurlijk andere fijne manieren om intiem met elkaar te zijn