Gehaakt (kraam)cadeau, wel of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bruni, 7 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Gehaakte of handgemaakte (kraam)cadeau's?

1. Ja, erg leuk!

2. Nee, alsjeblieft niet!

3. Ik ben zo neutraal als Zwitserland...(geen mening)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ja ik zou het wel leuk vinden om te geven en te krijgen. Ik haak zelf ook voor onze baby maar als iemand anders ook iets gehaakts/gebreids oid zou geven dan zou ik dat wel heel bijzonder vinden dat iemand die tijd, energie en liefde er in heeft willen stoppen.

Máár een vriendin van mij vertelde bij de aankondiging van de zwangerschap direct tegen mij dat ik niet hoefde te beginnen met het haken van babydekentjes, knuffeltjes e.d. want dat is niet haar ding. Nja ook prima natuurlijk maar niet iedereen zal het dus kunnen waarderen.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hartstikke leuk gehaakte en echt persoonlijke kadootjes!
    mijn dochter heeft van oma van mijn man een gehaakt pakje gekregen wat heerlijk was in de zomer.
    mijn wieg is al een oudje maar bekleding helemaal bekleed met haakwerk van mijn moeder.
    straks krijgt de nieuwe beeb een gehaakte deken van sm die ik zelf uitgezocht heb met motief en kleuren en denk dat ik mn moeder ga vragen een doopjurk te haken voor de nieuwe beeb..

3. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou het zelf heel erg leuk gevonden hebben! Ik hou van dat soort cadeaus, maar dan wel in overleg wat betreft de kleur en of het patroon. Ik heb persoonlijk een hekel aan groen, dus met een overheersend groen dekentje hoef je bij mij niet aan te komen want daar heb ik echt geen plezier van. Ik kan me er ook wel bij voorstellen dat wanneer jij een zalmroze babykamer hebt, dat je niet staat te springen om een paars dekentje. Dus ik zou wel gewoon overleggen voordat je er zoveel tijd/energie/aandacht/liefde in stopt.

Maar wát zal ik daar ontzettend blij mee zijn :D ! Ik zou hem waarschijnlijk eeuwig bewaren en nog bij mijn kleinkinderen gebruiken als het kon :)

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ja super leuk

5. Het zou bij mij afhangen van wat het is en van hoe mooi het is. Ik zie soms dekentjes en wikkeldoeken voorbijkomen die echt prachtig zijn, maar ik zie ook regelmatig knuffels voorbijkomen van mensen die ervan overtuigd zijn dat ze iets prachtigs hebben gemaakt, maar die dan eh.. meer lijken op de favoriete knuffel van een Rottweiler-pup, zeg maar :)

Ik ben trouwens ook voor overleg wat kleuren betreft e.d., maar dat haalt wel de spontaniteit van het cadeautje weg. Mijn moeder heeft super-schattige poncho's en mutsjes gehaakt voor onze dochter, maar ook een afschuwelijk vestje. Allemaal even lief, maar het vestje heeft ze nooit gedragen en was in ons geval dus minder geschikt als cadeautje. Het werd uiteraard intens gewaardeerd, maar of we het leuk vonden? Hmnee ;)

6. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik vind een persoonlijk kado geweldig.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik heb nee alstublieft niet aangevingt want ik heb niks met haken. Het is weer modern maar ik blijf het ouderwets vinden.

Maar mijn gedachte veranderde toen ik het dekentje van liefdotje zag. Die vind ik heel erg mooi:)

8. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Haha hier moest ik wel even erg om lachen :D Zo waar!

Ontopic, ik heb ja gestemd, ik hou van zelf gemaakt! Maar wat aneren ook zeggen, probeer de kleuren wel af te stemmen op smaak van de ouders. Haakse! :D

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hmm moeilijk, in eerste instantie zeg ik ja, maar dan herinner ik me de monsterlijke dingen die mijn schoonmoeder gemaakt heeft.. :)

10. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dankjewel :) Deze deken zie je ook veel in andere kleuren en dan vind ik hem echt lelijk :)
    Maar deze kleuren zijn helemaal mijn smaak en dan vind ik hem super mooi.

11. Plaats anders nog een keer foto's, dan weet TS wat er bijvoorbeeld níét gewaardeerd zou worden (en dan kunnen we allemaal nog een keer lachen :cool:) :D

12. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    als het zoiets is als dat van liefdotje JA HEEL GRAAG! maar mijn dochter heeft ook een keer 2 vestjes gekregen waarmee ze niet eens haar armen kon bewegen zo stug waren ze! erg sneu voor die mevrouw die er zoveel tijd in gestoken had, maar het was gewoon niet mijn ding! Een vriendin heeft ook een keer een muziekdoosje gemaakt voor mijn dochter, ze is er nog steeds gek op!

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een deken of doek zou ik wel leuk vinden.

Een vestje wat minder, aangezien smaak heel persoonlijk is. Ik zou me verplicht voelen om het aan te trekken, terwijl ik het dan misschien niet zo mooi of geschikt vind. En er zit wel heel veel werk in, waardoor het jammer is als je er niks mee doet.

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ja ik waardeer handgemaakt juist veel meer.
    Mijn tante heeft voor mijn beide kindjes een knuffel gebreid en ik vind ze onwijs gaaf!

Moet er bij zeggen dat het natuurlijk altijd een smaak kwestie is. Ik heb veel kleertjes gekregen waarvan ik dacht: Hmm niet mijn ding.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      49,1 KB
      Weergaven:
      12
  15. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou het een waardevol cadeau vinden en het zeker waarderen. Maar of ik het mooi vind is een 2de. Zie heel af en toe wel iets moois voorbij komen, maar van die oudbollige dingen nee die niet.

16. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik zou er super blij mee zijn! Dat is altijd zo mooi en bijzonder..

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik zou het heel leuk vinden, mits ik mn eigen inbreng heb gehad, dus ik heb nee gestemd :)
    Mijn schoonmoeder is nu ook voor aant haken en breien voor de kleine, maar ik heb de patronen aangeleverd :p Ben nogal kieskeurig, haha

18. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Absoluut. Vind het heel leuk als iemand zo'n persoonlijk cadeau zou maken. Er tijd en liefde in stopt!

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    supertof!

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837