Baby 6.5 maand oud ineens ontzettend hongerig

Discussie in 'Voeding' gestart door Babbelboxje, 23 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    #1 Babbelboxje, 23 sep 2016
    Laatst bewerkt: 23 sep 2016
    Ons zoontje (6.5 maand oud, 8.9kg, 72.5cm lang) hadden we op 4 flessen van 180/6 per dag staan. 20.30 savonds naar bed en dan werd hij ongeveer om 6.30 wakker. De laatste 2 weken heeft hij ontzettend veel honger, en redden we het echt niet met 4 flessen. Hij drinkt gerust 5 flessen van 210/7 leeg. En hij wil ineens ook weer rond 0.00 en 5.00 een fles! Rond 9.30 krijgt hij fruithap, en 17.30 groentehap. Brood nog kleine stukjes want daar moet hij nog aan wennen.
    Hoe kan hij nou ineens zo ontzettend hongerig zijn?
    Hij is ook gerust soms 4 uur lang wakker.

En dan nog een vraagje: als de rundvlees een beetje korrelig blijft in zn voeding, is dat erg? Echt hele fijne korreltjes. Dit vlees zit overigens gewoon in zijn groentehapje. (Maak zelf hapjes. Zelfde combinaties als in de potjes zit alleen dan dus vers.)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe kan hij opeens zo hongerig zijn? Omdat hij actiever wordt en dus ook veel meer energie verbruikt. Dit is helemaal normaal.

En op deze leeftijd is vlees geven nog niet echt aangeraden.

3. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Het vlees zit gewoon in zijn babyhapje met groente. Hij is al heel lang erg actief, kruipt al een hele poos ook. Daarin is de laatste 2 weken erg weinig veranderd.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het zijn geen machines hè. Soms hebben ze gewoon even wat meer nodig. Misschien eerder vers geven ipv potjes, dat vult beter en dan kan je ook meer geven (met zo'n potje was mijn dochter op die leeftijd echt niet voldaan).

En helaas, misschien zit er vlees in die potjes, maar dan nog wordt het officieel afgeraden op die leeftijd.

5. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Bedankt voor het advies, maar er staat niet dat hij potjes krijgt he;) ik maak zelf voeding. :)

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ok, omdat je zei dat het vlees in zijn groentenhap zat, ging ik ervan uit dat het kant en klaar was. Als je het zelf maakt: nog geen vlees toevoegen dus op deze leeftijd.

En als je toch zelf maakt: helpt het niet om meer groente en fruit te geven?

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik lees nu in je aanpassing in je OP dat je de combinaties van potjes namaakt. Dat is eigenlijk niet ideaal. Sommige producten mag je nog niet geven op een bepaalde leeftijd, maar zitten wel in potjes omdat de fabrikanten zich ofwel niks aantrekken van de adviezen, ofwel ze die producten op zo'n hoge temperatuur platkoken dat alle allergenen eruit verdwijnen. Als jij dat zelf maakt, heb je dat effect niet.

8. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Ah ok. In het receptenboekje van de babycook stond ook vlees. Maar zal er op letten. Bedankt

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Rond de 6 mnd kunnen kindjes regeldagen hebben, hongerigheid hoort hier dan bij. Wellicht dat dit het is? Gewoon die 210 blijven aanbieden en wat meer groente in zijn hapje doen. Wanneer jij iets intensief doet, heb je ook meer behoefte aan energie. Dit is bij baby's niet anders. Tijdens die regeldagen gebeurt er zoveel, heeft tie gewoon wat meer nodig :)

10. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    #10 Ocean83, 24 sep 2016
    Laatst bewerkt: 24 sep 2016
    Op de site van voedingscentrum staat dat een beetje vlees of vis gewoon kan, mits goed doorbakken of gekookt. Ik ging hier eigenlijk ook van uit. Waar kan ik vinden waarom het nog afgeraden wordt?

TS, je zou de groente en fruit hapjes wat kunnen uitbreiden of 's ochtends beginnen met een bordje pap.
    Dat het vlees wat korrelig is, is niet erg, zolang het goed verhit is geweest.

11. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.273
    2.034
    113
    Misschien inderdaad de ochtend beginnen met wat pap (Bambix). Dat verzadigt goed! Verder eventueel de tussendoortjes uitbreiden? Van een naar twee keer fruit bijvoorbeeld. Welke voeding geef je (1 of 2)?

12. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Hij krijgt voeding 2. Pap heb ik ook al geprobeerd, vergeten te vermelden. Na de pap kan ik de volgende voeding alsnog niet redden langer als 4 uur erna. We houden het maar op regeldagen haha.

13. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    van voeding nr 2 mogen ze maximaal 24 schepjes per dag. Ik zou daar dus een keuze in maken; of terug naar nr 1 (dit geeft geen problemen of gevolgen, nr 2 hoef je niet perse te geven) of minder schepjes van nr 2 geven zodat je op maximum van 24 komt.

Verder is met 6 maanden vooral de regel; jij bepaalt wat hij eet, hij bepaalt hoeveel.

Je kunt dus fruit en groente gerust in hoeveelheid uitbreiden zodat hij daar voller van raakt. Met deze leeftijd zijn pure smaken juist heel belangrijk. Dus alleen peer of alleen banaan. Met potjes of het namaken hiervan red je dit niet.

Soms helpt het juist als je ze stukjes geeft, omdat hij dan moet kauwen. Kauwen geeft ook verzadiging.

14. Babbelboxje

Babbelboxje Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.940
    1.616
    113
    Stukjes geven vind ik eerlijk gezegd een beetje eng nog. Hij gaat van het brood zo ontzetten kokhalzen en ik weet het hoort erbij maar toch.

Deel Deze Pagina