aan het betalen voor abbo die ik niet heb

Discussion in 'De lounge' started by Sila24, Nov 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Hallo dames vandaag kwam ik er bij toeval achter dat we al anderhalf jaar betalen voor een abbo die ik helemaal niet heb bij tele2.

    Nou heb ik gebeld en ze heeft gekeken en inderdaad dat nummer was niet eens in gebruik. De reden dat het zo is gelopen is omdat ik vorig jaar een abbo had besteld en vervolgens geannuleerd. Maar dat hadden ze niet goed doorgevoerd waardoor ik nu al vanaf vorig jar september minstens 20 euro extra betaal. Ze durfde geen uitspraak te doen of ik geld zou terugkrijgen want dat moet de administratie uit rekenen . De reden waarom ik er zo laat pas achter ben gekomen is omdat ze 2 abbo's op 1`factuur rekenden en wij krijgen ook geen papieren factuur thuis. Maar sta ik nou in mijn recht ? ze horen toch wel mijn geld te betalen wat ik nou al die maanden teveel heb betaald? wie heeft ook zoiets meegemaakt?
     
  2. NoukjeTygo

    NoukjeTygo Fanatiek lid

    Apr 3, 2012
    1,379
    0
    0
    oeh! Dat is een rot streek zeg!
    Lijkt mij dat je behoorlijk in je recht staat. Zéker gezien het feit dat het nummer niet eens in gebruik is.. Toch wel vreemd dat ze dat dan gewoon factureren.
     
  3. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    Gevalletje langs elkaar gegaan...
    Even kleine lettertjes lezen
     
  4. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Anderhalf jaar is wel heel lang :$
     
  5. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ja abbo lief zelfs al bijna af :) ik heb berekend en moet ong 300 euro terug krijgen ;) hopelijk krijg ik het ook echt terug :(
     
  6. LittleMonsters

    LittleMonsters Niet meer actief

    Vind het ook een beetje apart van jezelfnje weet toch wat voor abbos je hebt?
    Als het nou om een paar euro ging maar 20 euro is behoorlijk verschil..

    Kijk 1 keer in de maand of alles wel goed gaay en of alles wel betaald wordt..
     
  7. MLkids

    MLkids Niet meer actief

    Vraag per e-mail of brief bewijs dat de abbo nooit geactiveerd is, en eis hierna het teveel betaalde op.

    Je staat volkomen in je recht om je geld terug te vragen maar zorg dat je bewijzen hebt!
     
  8. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    @mamalindsday sterker nog: ik heb gelukkig nog de emails van vorig jaar !! die heb ik nou net gevonden en ik heb nog een replay gekregen dat ik de abbo wil annuleren omdat het me te lang duurt !
     
  9. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    Ja ik weet het ook niet hoe ik dat over het hoofd heb gezien, ik dacht eerst ik verbruik veel en later door die btw verhoging ik dacht hetzal wel..totdat ik opeens zag dat er 72 euro van mijn bank werd afgeschreven :) heel dom vanmij ik weethet
     
  10. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    Ik denk wel dat je kunt fluiten naar je geld want daar staat tele2 nogal bekend om.
     
  11. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    ow echt :(:(:( ik hoop het niet
     
  12. MLkids

    MLkids Niet meer actief

    Nee, Tele2 heeft allereerst al ten onrechte gebruik gemaakt van automatische incasso dwv geen toestemming te hebben gevraagd om abo-geld af te schrijven ondanks dat de abo geannuleerd is.

    De bewijzen van het geannuleerde zijn boven tafel gekomen, heel goed! Vraag de klantenservice in een e-mail bevestiging dat de abo geannuleerd is maar dat ze per abuis alsnog abo-geld hebben afgeschreven. Vraag meteen wanneer je je geld terug kan verwachten. Bewaar alle e-mail correspondentie en overleg morgen even met je rechtsbijstand.

    Vorderingen van consumentenaankoop/verkoop zijn tot 2 jaar op te eisen, nu dus snel aan de slag!
     
  13. blondi

    blondi Fanatiek lid

    Sep 3, 2010
    3,796
    1
    0
    Brabant
    Ik zou net zolang doorgaan tot ik mijn geld terug heb.
    Nu hebben wij het geluk om 2 juristen te vriend te hebben die ons met zulke dingen helpen maar ik zou er zeker werk van maken.
     
  14. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Ik zal het heel normaal vinden als je, je geld terug krijgt. En ik vind niet dom hoor, foutje is heel menselijk. ;)
     
  15. mamabeer

    mamabeer VIP lid

    Mar 28, 2007
    6,229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik hoop het ook niet maar je zal zeker weten eerst 20 keer moeten bellen naar ze tot dat het misschien gebeurd en dan ben je de kosten daar weer aan kwijt. Ik heb met hun zo vaak aan de telefoon gehangen. Tele 2 heeft geen email adres waar je naar toe kan mailen(dat hebben ze slim geregeld...zo verdienen ze ook nog geld aan je klachten via de telefoon)

    Ik had een tv abbo maar ik ontving geen tv door het kastje van hun. Ik betaalde dus voor iets waar ik geen gebruik van kon maken. Volgens de algemene voorwaardens stond ik dus in me gelijk maar dat is nu al bijna een jaar geleden en nog niks van de centen gezien die mij beloofd werden. Na verloop van tijd ga je het opgeven en heeft het geen zin meer om te bellen en om er dan een zaak van te maken..tja dat kost ook weer genoeg geld. Ik heb van te voren nooit klachten gehad met tele2 en er zullen genoeg mensen zijn die wel tevreden zijn.
     
  16. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    mamabeer dat is echt balen! jammer dat je geen rechtsbijstand hebt ingeschakeld. En idd ik was gister wel 15 minuten aan de telefoon a. 10 cent per minuut ! dat tikt aan ja als ik dagelijks ga bellen en mail adres hebben ze idd niet!

    Ik heb zelf ook geen rechtsbijstand maar als het te lang gaat duren ga ik dreigen dat ik anders mijn rechtsbijstand ga inschakelen en dat ze het verder kunnen afhandelen met advocaten. Voor nu kan ik niks anders doen dan afwachten , want die klantenservicemedewerker die zei dat de financiele administratie mij binnen 5 tot 10 dagen gaan terug bellen over hoe en wat ze mij gaan terug betalen want ze moeten nu alles berekenen het teveel betaalde bedrag. Voor de zekerheid heb ik gister voormezelf ook ff een berekening gemaakt. Ik ben benieuwd, ik hoop dat het niet lang gaat duren. En aan de ene kant dat bedrijf is zoo groot denk niet dat ze zo uit zijn op mijn 300 euries toch .
     
  17. Magda

    Magda Bekend lid

    May 29, 2012
    524
    28
    28
    Jammer dat je geen rechtsbijstand hebt, echt handig hoor en het kost volgens mij ook niet zo veel per maand. Ik zou er zeker werk van maken , ik vind het een hoop geld. Succes
     
  18. Sila24

    Sila24 Niet meer actief

    nou ik heb gebeld en kryg als het goed is binne 2 weken mijn geld op de rekening , nou ik ben benieuwd
     
  19. Sandana

    Sandana VIP lid

    Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Eigenlijk zou het niet moeten kunnen, is toch hun fout?

    ik heb ooit bij de cz een verkeerd rek nr doorgegeven, 2 cijfers omgedraaid. Wij niets gemerkt en die andere mensen blijkbaar ook pas laat, na 1 of 1,5 jaar. Maar cz heeft alles zelf netjes opgelost toen men erachter kwam, bij mij het geld gehaald en naar die mensen overgemaakt. Plus een boete voor mij helaas....
     
  20. Prins03

    Prins03 Fanatiek lid

    Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik hoop voor je dat je je geld terugkrijgt.. Er is natuurlijk wel een kans dat ze zeggen dat je er te laat mee komt.. Op internet kan je natuurlijk wel al je facturen etc zien, dus ze kunnen het daar nog opgooien dat je het eerder had moeten melden..
     

Share This Page