Hallo dames vandaag kwam ik er bij toeval achter dat we al anderhalf jaar betalen voor een abbo die ik helemaal niet heb bij tele2. Nou heb ik gebeld en ze heeft gekeken en inderdaad dat nummer was niet eens in gebruik. De reden dat het zo is gelopen is omdat ik vorig jaar een abbo had besteld en vervolgens geannuleerd. Maar dat hadden ze niet goed doorgevoerd waardoor ik nu al vanaf vorig jar september minstens 20 euro extra betaal. Ze durfde geen uitspraak te doen of ik geld zou terugkrijgen want dat moet de administratie uit rekenen . De reden waarom ik er zo laat pas achter ben gekomen is omdat ze 2 abbo's op 1`factuur rekenden en wij krijgen ook geen papieren factuur thuis. Maar sta ik nou in mijn recht ? ze horen toch wel mijn geld te betalen wat ik nou al die maanden teveel heb betaald? wie heeft ook zoiets meegemaakt?
oeh! Dat is een rot streek zeg! Lijkt mij dat je behoorlijk in je recht staat. Zéker gezien het feit dat het nummer niet eens in gebruik is.. Toch wel vreemd dat ze dat dan gewoon factureren.
ja abbo lief zelfs al bijna af ik heb berekend en moet ong 300 euro terug krijgen hopelijk krijg ik het ook echt terug
Vind het ook een beetje apart van jezelfnje weet toch wat voor abbos je hebt? Als het nou om een paar euro ging maar 20 euro is behoorlijk verschil.. Kijk 1 keer in de maand of alles wel goed gaay en of alles wel betaald wordt..
Vraag per e-mail of brief bewijs dat de abbo nooit geactiveerd is, en eis hierna het teveel betaalde op. Je staat volkomen in je recht om je geld terug te vragen maar zorg dat je bewijzen hebt!
@mamalindsday sterker nog: ik heb gelukkig nog de emails van vorig jaar !! die heb ik nou net gevonden en ik heb nog een replay gekregen dat ik de abbo wil annuleren omdat het me te lang duurt !
Ja ik weet het ook niet hoe ik dat over het hoofd heb gezien, ik dacht eerst ik verbruik veel en later door die btw verhoging ik dacht hetzal wel..totdat ik opeens zag dat er 72 euro van mijn bank werd afgeschreven heel dom vanmij ik weethet
Nee, Tele2 heeft allereerst al ten onrechte gebruik gemaakt van automatische incasso dwv geen toestemming te hebben gevraagd om abo-geld af te schrijven ondanks dat de abo geannuleerd is. De bewijzen van het geannuleerde zijn boven tafel gekomen, heel goed! Vraag de klantenservice in een e-mail bevestiging dat de abo geannuleerd is maar dat ze per abuis alsnog abo-geld hebben afgeschreven. Vraag meteen wanneer je je geld terug kan verwachten. Bewaar alle e-mail correspondentie en overleg morgen even met je rechtsbijstand. Vorderingen van consumentenaankoop/verkoop zijn tot 2 jaar op te eisen, nu dus snel aan de slag!
Ik zou net zolang doorgaan tot ik mijn geld terug heb. Nu hebben wij het geluk om 2 juristen te vriend te hebben die ons met zulke dingen helpen maar ik zou er zeker werk van maken.
Ik zal het heel normaal vinden als je, je geld terug krijgt. En ik vind niet dom hoor, foutje is heel menselijk.
ik hoop het ook niet maar je zal zeker weten eerst 20 keer moeten bellen naar ze tot dat het misschien gebeurd en dan ben je de kosten daar weer aan kwijt. Ik heb met hun zo vaak aan de telefoon gehangen. Tele 2 heeft geen email adres waar je naar toe kan mailen(dat hebben ze slim geregeld...zo verdienen ze ook nog geld aan je klachten via de telefoon) Ik had een tv abbo maar ik ontving geen tv door het kastje van hun. Ik betaalde dus voor iets waar ik geen gebruik van kon maken. Volgens de algemene voorwaardens stond ik dus in me gelijk maar dat is nu al bijna een jaar geleden en nog niks van de centen gezien die mij beloofd werden. Na verloop van tijd ga je het opgeven en heeft het geen zin meer om te bellen en om er dan een zaak van te maken..tja dat kost ook weer genoeg geld. Ik heb van te voren nooit klachten gehad met tele2 en er zullen genoeg mensen zijn die wel tevreden zijn.
mamabeer dat is echt balen! jammer dat je geen rechtsbijstand hebt ingeschakeld. En idd ik was gister wel 15 minuten aan de telefoon a. 10 cent per minuut ! dat tikt aan ja als ik dagelijks ga bellen en mail adres hebben ze idd niet! Ik heb zelf ook geen rechtsbijstand maar als het te lang gaat duren ga ik dreigen dat ik anders mijn rechtsbijstand ga inschakelen en dat ze het verder kunnen afhandelen met advocaten. Voor nu kan ik niks anders doen dan afwachten , want die klantenservicemedewerker die zei dat de financiele administratie mij binnen 5 tot 10 dagen gaan terug bellen over hoe en wat ze mij gaan terug betalen want ze moeten nu alles berekenen het teveel betaalde bedrag. Voor de zekerheid heb ik gister voormezelf ook ff een berekening gemaakt. Ik ben benieuwd, ik hoop dat het niet lang gaat duren. En aan de ene kant dat bedrijf is zoo groot denk niet dat ze zo uit zijn op mijn 300 euries toch .
Jammer dat je geen rechtsbijstand hebt, echt handig hoor en het kost volgens mij ook niet zo veel per maand. Ik zou er zeker werk van maken , ik vind het een hoop geld. Succes
nou ik heb gebeld en kryg als het goed is binne 2 weken mijn geld op de rekening , nou ik ben benieuwd
Eigenlijk zou het niet moeten kunnen, is toch hun fout? ik heb ooit bij de cz een verkeerd rek nr doorgegeven, 2 cijfers omgedraaid. Wij niets gemerkt en die andere mensen blijkbaar ook pas laat, na 1 of 1,5 jaar. Maar cz heeft alles zelf netjes opgelost toen men erachter kwam, bij mij het geld gehaald en naar die mensen overgemaakt. Plus een boete voor mij helaas....
Ik hoop voor je dat je je geld terugkrijgt.. Er is natuurlijk wel een kans dat ze zeggen dat je er te laat mee komt.. Op internet kan je natuurlijk wel al je facturen etc zien, dus ze kunnen het daar nog opgooien dat je het eerder had moeten melden..