Gehakt tot wanneer goed?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bibi82, 20 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zaterdag 17 dec. heb ik rundergehakt gekocht. Het is tot en met vandaag, 20 dec. goed. Ik had het eigenlijk willen invriezen maar dat ben ik vergeten waardoor het gehakt dus eigenlijk vandaag op zou moeten.
    Kan ik het vandaag alsnog invriezen en bijvoorbeeld morgen weer ontdooien en dan 's avonds gebruiken voor de maaltijd?
    Of beter vandaag opeten?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Beter vandaag alvast rul bakken en dan afgekoeld in de koelkast tot morgen bewaren

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dit dus;)

4. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

Ik zou het nog wel invriezen, ik koop wel eens vaker vlees wat in de aanbieding is en wat dan tot de dag van aankoop goed is maar vries het dan gewoon in, ik eet het dan wel binnen een maand op.

5. Athalia

Athalia Actief lid

15 nov 2007
    489
    0
    0
    Ik zou het ook nog gewoon invriezen en dan morgen ontdooien en opeten. Doe ik ook wel vaker ben er nog nooit ziek van geworden.

6. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Als je het morgen wilt gaan gebruiken, dan zou ik het niet meer invriezen. Ik zou eerst even goed het gehakt bekijken, is het nog mooi rood dan kun je het gerust nog even laten liggen en morgen gebruiken. Begint het al iets te verkleuren dan rul je het vandaag en bewaar je het tot morgen in de koelkast.

7. Bibi82

Bibi82 Bekend lid

30 mrt 2011
    506
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie antwoorden :)
    Ik zal eerst het gehakt eens nakijken.

8. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    de kleur van het gehakt is ook evt. afhankelijk van de kleurstoffen die ze erin gedaan hebben he.

Ik zou ruiken ipv. af te gaan op het kleur.

9. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou het gewoon invriezen. Doe ik ok gewoon, nooit problemen mee gehad

Deel Deze Pagina