Gistermiddag kocht ik dit gehakt. Toen de cassiere hem scande zag ik de onderkant en een 'rondje' waar het bruin werd op de bodem. Ik zei de cassiere dat ik dat zag en ze vroeg er iemand van de vleesafdeling bij en hij zei dat de vraag heel veel kwam die dag of mensen het nog konden eten. En dat kon volgens hem, wel vandaag of morgen. Nu zie ik weer die kleur en twijfel. Wel eten? Het is tot morgen houdbaar officieel. Bekijk bijlage 262541
Weg gooien! of je moet ziek willen worden.. dan zeg ik eten.. edit: gewoon terug brengen en omruilen voor een knap uiziende
Stinkt het?? zo niet kun je het gewoon eten vaak als ik het uit de vriezer haal om te ontdooien verkleurd het ook zo.... maar als het stinkt echt niet eten hoor...
Weet je wel dat gehakt van zichzelf grijs van kleur is, en dus niet rood. Het rode zijn gewoon kleurstoffen! Even ruiken, dat zegt meer dan de kleur. Jammer dat zoveel mensen dit niet weten en gewoon weggooien.
Idd. Ik eet altijd supermarktvlees van bijv PLUS, AH, Aldi, Lidl Maar wil NOOIT C1000 vlees meer, bah, dat is echt de goorste kiloknaller troep ooit. Of het nu kip/gehakt/spek/hamburgers/bief is, ik vind daar niks te vreten en alles stinkt chemisch. Ik zou het sowieso niet opeten als het zo'n grauwe lijkenkleur heeft, vooral niet omdat je ook zwanger hebt. Toxoplasmose kan link zijn
Idd dit dus... En niet alleen met gehakt Als het niet stinkt kan je het gewoon eten.. Net als al gezegd werd als je t uit de vriezer haalt en t ontdooit word het ook een beetje grauw.. Niks mis mee hoor Enne toxoplasmose is alleen met rauw vlees..
bij c1000 ligt het vaak al bruin in de koelafdeling ik koop meestal bij de AH maar die kan ik maximaal 1 dag bewaren dan beginnen ze te stinken:S
Geen probleem zolang het niet stinkt. Gehakt is uit zichzelf bruinig van kleur. Dat rode is nep, en alleen omdat wij het er dan 'frisser' uit vinden zien
Deels gelijk wat betreft de kleurstoffen, maar het is doorbloed spierweefsel en in den beginne rood door de hoeveelheid rode bloedlichaampjes. Doordat het gemalen is komt er overal veel lucht doorheen, waardoor het vlees snel gaat oxideren. Grijs zegt dus niets over goed of niet goed. De geur inderdaad wel.
Nou, we hebben toch maar pizza gegeten dus... Ik heb hem niet open gemaakt, dus ook niet geroken eraan. Ik wil de dichte verpakking morgen meenemen naar de C1000 om hopelijk mijn geld terug te krijgen. Denken jullie dat dit kan zonder bon en 2 dagen na aankoop?
grijs/ bruin betekend zuurstof erbij en dat geeft niets zolang het goed ruikt. kleur zegt helemaal niets bij gehakt e.d.
Mja eens met bovenstaande... Beter afgaan op geur dan op kleur Triviaatje: Weten jullie nog die leuke groene sla-randjes bij de slager? Die staan daar omdat het vlees dan roder lijkt
Helemaal met dit warme weer.. Ga de gok niet wagen voor 3 euro.. Ben 1 keer ziek geweest van eten... Nou betaal nog liever 10 euro voor een pak gehakt bewijze van als dat ik 3 dagen kotsend boven de pot hang..