Help.. sporten en het dragen van inlegkruisjes

Discussie in 'De lounge' gestart door zeeuwtje, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeeuwtje

zeeuwtje Lid

31 mei 2011
    41
    0
    0
    Sinds het nieuwe jaar ben ik met vriendinnen op een groeps sport gegaan, hartstikke leuk maar ik heb last van afscheiding en draag hiervoor inlegkruisjes. Na mijn laatste bevalling heb ik veel meer last van afscheiding. Ben hiervoor al naar dokter geweest, er kon niks gevonden worden en zij vertelde me dat elke vrouw er wel eens last van heeft, de ene in mindere mate en de ander zoals ik meer. En zo accepteer je het maar. Ik gebruik altijd inlegkruisjes waar de meningen over verdeeld zijn en om me heen hoor je dan, oh meid die gebruik ik ook, ze zijn er toch voor? Ik heb het echt nodig tijdens het sporten. Nadien gaan we douchen en het het valt me op dat er weinig inlegkruisjes worden gedragen. Niet dat ik loop te gluren :D maar ik word er zo onzeker van he? Vrouwen die zich gewoon uitkleden zonder problemen, terwijl ik snel de wc induik, dingetje weggooien, maar vele duiken gelijk onder de douche.. Ben ik dan de enige die ze draagt? Ook heb ik er tijdens het sporten al last van en dat ik echt tegen het sporten opkijk. Kortom, houdt me bezig en wilde even mijn verhaal kwijt, misschien is er iemand die het herkent? Ik wil gewoon lekker gaan sporten en genieten, maar het zit me niet lekker.:(

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb ze ook nodig hoor;)

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik had ze voor de 1e zwangerschap nodig. In de zwangerschap ook. Na het vloeien zonder iets gedaan en kan nu gelukkig prima zonder.
    Maar had ze hier ook al een paar jaar gebruikt.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb ze wel gebruikt maar kreeg er juist alleen maar meer afscheiding van, trek nu meestel 3xdaags een schone onderbroek aan.

5. Triskele

Triskele Niet meer actief

hier ook en nu inmiddels geen last meer van alleen tijdens mijn eisprong een dagje ofzo.

Mijn moeder is echt van de inlegkruisjes elke dag generatie maar het is echt niet zo goed, vaak word het probleem er erger van, dus liever regelmatiger je onderbroek verschonen, ECHTER als het alleen tijdens sporten zo erg is ja dan is het wel mooi opgelost zo natuurlijk..

6. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier ook regelmatig er last van maar krijg steenpuistjes van de inlegkruisjes dus jah meschien tip van paar x per dag ondergoed verschonen is gaan proberen

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hier hetzelfde. vind inlegkruisjes eerlijk gezegd maar vieze dingen

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja zo broeierig haha, krijg dr kippenvel van.

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

en pijnlijk heb er wel eens per ongeluk eentje omgedraaid gehad in mn broek haha, auwie!! Ik had hem toch echt goed erin gedaan maar blijkbaar ha die zin om te draaien :p

10. Jel

Jel Niet meer actief

Ik gebruik ook altijd inlegkruisjes. En sinds dat ik bevallen ben, heb ik het gevoel dat ik ze nog harder nodig heb. :)

11. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Misschien kan je een aantal keer in de week een vaginale douche gebruiken. Kan je bij de drogist kopen. Daar horen bruistabletten bij van multigyn. Inlegkruisjes zijn niet goed. Die broeien alleen maar.

Bekijk bijlage 215729

12. singa

singa Niet meer actief

Die dingen blijven toch sowieso niet echt lekker zitten tijdens het sporten?
    ik vind het in ieder geval erg waardeloos om die dingen te gebruiken.

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dat kan alleen maar kwaad en geen goed

Elke gynaecoloog zal het afraden
    De natuurlijke PH waarde van je vagina gaat hiermee naar de knoppen waardoor je juist schimmelinfecties gaat krijgen en andere ontstekingen en meer afscheiding

14. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Ik gebruikte ze vroeger ook, maar nu niet meer. Geloof ook dat het gebruik inlegkruisjes in stand houdt dat je ze nodig hebt. (hoeft natuurlijk niet de enige reden te zijn) maar ik zou ook eens proberen om alleen vaker per dag katoen ondergoed te wisselen, misschien gaat het dan wel beter. Je hoeft je er hoe dan ook niet voor te schamen.

15. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Bij mij werkt het heel goed. De huisarts raadde me het ook niet af.

16. Ik had er voor mijn zwangerschap ook veel last van en verschoonde dan vaak mijn ondergoed. Na de bevalling is het minder geworden dus mij hoor je niet klagen :D
    Ik vind inlegkruisjes ook niet echt fris. Dus meerdere keren per dag een schone onderbroek aantrekken is een goede oplossing, en alleen katoen dragen!

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dan ben je een van de weinige.
    Echt superveel mensen krijgen er schimmelinfecties of rare afscheiding van.

18. lautjuh85

lautjuh85 Fanatiek lid

19 apr 2008
    3.996
    1.582
    113
    Als het echt zo slecht was werd het wel uit de handel gehaald. Ook lactacyd vind ik een fijn middel om te gebruiken.

19. het punt met die vaginale douches is dat je interne balans verstoord wordt en vervangen wordt met een kunstmatige. Dus zolang je die douches gebruikt zul je er geen problemen mee hebben, het is wanneer je ermee stopt dat de balans zich niet natuurlijk herstelt, en dan kun je inderdaad veel last krijgen van oa schimmelinfecties, afschiding die zich niet meer (goed) produceert en op den duur kan dat zelfs vruchtbaarheidproblemen opleveren.

20. Alita

Alita Niet meer actief

Ik gebruik hiervoor een inwendige douche ... gewoon zonder die zeep...zo heb ik er geen last meer van. Ik heb er helaas al een hele tijd last van...toen ik al in de puberteit zat...ook uitstrijkjes gehad enz...niks aan de hand....ik ben ook een van die vrouwen die er gewoon iets meer last van heeft helaas...

Deel Deze Pagina