Gehaktballen draaien met of zonder handschoenen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Avastar, 18 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Ivm het aanraken van rauw vlees, hoe doen jullie dit tijdens de zwangerschap?

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Gewoon zonder en daarna goed je handen wassen. Heb er eerlijk gezegd nooit bij stil gestaan dat hier eventueel een gevaar in zou kunnen schuilen..

3. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Weet ook niet of er een gevaar in zit hoor, maar ik worstel nogal met extreme angst rondom rauw eten en was hier benieuwd naar

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Je kunt tijdens je zwangerschap gewoon met rauw vlees, kip of vis werken hoor als je maar goed je handen wast erna :)
    En je vingers niet aflikt ofzo :D

5. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Gewon zonder en daarna handen wassen

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Zonder en daarna goed wassen. Maar als jij er rustiger van wordt, gezien je extreme angst, waarom dan niet met wegwerphandschoenen?

7. Itisuptome

Itisuptome Actief lid

12 dec 2014
    304
    0
    0
    :D...

8. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Je likt je vingers daarna toch niet af :p ;)

Gewoon draaien en goed je handen wassen.
    Dan is er niks aan de hand.

9. VSC

VSC Niet meer actief

Nee zou t zelf liever niet doen

10. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Je likt je handen toch niet af na het draaien van het gehakt? Gewoon daarna goed wassen.

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik begrijp dat de reacties hier een stuk milder zijn dan op het andere forum he ;)

12. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit idd.

13. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Gewoon doen en dan wassen klaar!

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Zonder handschoenen en daarna je handen goed wassen

15. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat je het liever met handschoenen doet. Ben niet erg angstig wat dat betreft maar vanuit mijn werk in een ziekenhuis weet ik door scholingen van infectipreventie wel dat 1 keer handen wassen met zeep echt niet alle viezigheid verwijdert dus als je het zekere voor het onzekere wilt nemen, zou ik gewoon handschoenen aantrekken.
    En al lik je het niet af, als je er vervolgens je brood mee vasthoud zou je hier in theorie wel weer bacteriën op kunnen verspreiden.

16. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ben ik nu de enige die dit een beetje extreem vind .

Welk gevaar moet je lopen dan als je gehaktballetjes draait ?

Geniet alsjeblieft van je zwangerschap in plaats van overal een gevaar in te zien. En je te laten leiden door angst .Is toch jammer als je dadelijk op het punt van bevallen staat en je niet hebt kunnen genieten van je zwangerschap .

17. Koon

Koon Niet meer actief

Dat is wel heel makkelijk gezegd. Angst is niet altijd goed te reguleren ook al is het niet reëel.

Doen waar jij je goed bij voelt TS. Ik doe het wel gewoon, daarna goed handen wassen.
    Anders je man vragen of hij het doet...

18. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier ook gewoon handen wassen en evt nog zo'n desinfectspul. gebruik ik sowieso graag af en toe, gewoon voor het gevoel dat t goed schoon is zeg maar

19. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    als je werkelijk zo een angst heb zou ik doen waar ik me goed bij voel TS als je angstig bent en je gaat daarna lopen malen schiet niemand hier wat mee op, je zou het gewoon kunnen draaien zonder handschoenen, en daarna je handen wassen met dettol, maar mocht je al weten dat je daarna zorgen gaat maken of angstig wordt zou ik wel handschoenen gebruiken, stress is namelijk ook niet goed voor je kleintje ;)

20. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik doe het altijd zonder (nog nooit bij nagedacht eigenlijk) en dan goed de handen wassen, zoals ik dat altijd doe na contact met rauw vlees. Maar als je je er prettiger bij voelt: koop gewoon een grote doos wegwerphandschoenen. Die kun je voor allerlei doeleinden gebruiken. Ik trek ze bv wel aan als ik in de tuin ga werken (wij hebben katten, als je begrijpt wat ik bedoel).
    Als je denkt dat je angst je zwangerschap te veel gaat overschaduwen, is het misschien wel een idee om daar eens met iemand over te gaan praten. Uiteraard is dat geheel aan jouzelf. Maar het is zoiets moois om mee te maken, zou jammer zijn als je er helemaal niet van kunt genieten, zoals eerder ook al iemand zei ...

Deel Deze Pagina