Hier tijdens mijn zwangerschappen wel altijd met handschoenen gedaan maar ook ivm eczeem aan mijn handen en daarom wilde ik zo min mogelijk wassen. Ik doe het nu zelfs zonder zwangerschap ook met handschoenen ivm eczeem. Gewoon doen Ts als jou dat een geruster gevoel geeft.
ik gebruik sowieso altijd al handschoenen. heb ook een hele tijd zonder gedaan maar altijd zo'n gedoe om het onder de nagels vandaan te krijgen en opgedroogd langs je nagelriemen. maar ik maak dan ook altijd een flinke voorraad zodat we er een tijdje van kunnen eten. vind het alleen jammer dat ik het nu niet proeven kan of de smaak goed is..
Oh als wij handschoentjes in huis hebben gebruik ik ze ook voor dat soort klusjes hoor, gewoon omdat ik echt een hekel heb aan derrie aan mijn handen.
Joehoe Wat ik altijd lastig vind is dat dit naar mijn idee een forum is waar je je vragen kunt stellen, dat is het idee van een forum. Nu valt het in dit topic nog mee, heel erg bedankt voor de fijne reacties dames! maar het lijkt er in andere ( niet alleen door mij geplaatste) topics soms op dat je alleen maar intelligente vragen mag stellen, niet onzeker mag zijn ( in mijn geval erg lastig door angststoornis) en je niet druk moet maken om, in andermans ogen, lullige dingetjes. Voor mij erg lastig, ik stel daarom vaak mijn vraag, filter daar alle gemene en lullige opmerkingen uit en sla de antwoorden op waar ik wat aan heb. Ik heb overigens dan vaak nog weinig zin en behoefte om te reageren, omdat ik me zelfs in mijn anonieme hoedanigheid schaam voor mijn angst en onzekerheid, en als ik sommige de antwoorden mag geloven lijkt dat niet altijd onterecht. Dus sorry als ik niet vaak reageer, dit is de reden, mijn manier...
Ik begrijp je gevoelens heel goed, maar wat misschien zou helpen is dat je er in het vervolg meteen bij zet dat je een angststoornis hebt. Dit maakt dat mensen wellicht wat milder reageren, omdat ze dan beter kunnen inschatten waarom je het precies vraagt. Ik kan me namelijk zo voorstellen dat voor iemand met een angststoornis, dingen veel erger aanvoelen dan bijvoorbeeld voor mij zonder angststoornis. Misschien haalt dat er een beetje het scherpe randje vanaf in sommige reacties, die waarschijnlijk door onwetendheid van jouw situatie zo geplaatst worden.
Ik ken iemand die at stukjes rauwe gehakt tijdens het maken van de ballen.. omdat ze het zo lekker vond Gewoon handen wassen hahaha
Ken je mij toevallig? Ik doe dat dus al jaaaaren hahaha tijdens mijn zwangerschap niet natuurlijk. En ts ik vind dit helemaal geen domme vraag hoor!
Ik deed het zonder. Gewoon goed handen wassen daarna. Het aanraken van rauw vlees kan geen kwaad, het gaat erom dat je de bacteriën niet in je mond krijgt. Maar als het jou extra zekerheid geeft om handschoenen te dragen, kun je dat toch gewoon doen. Ik neem aan dat je jouw gehaktballen niet voor een groot publiek staat te draaien, dus niemand zal je erop aankijken toch? En anders maar wel. Je doet niks 'fout' als je handschoenen gebruikt hoor!
Ik snap je wel, hoewel ik een van die mensen ben die wel eens hard kan reageren op bepaalde vragen. Ik hoop dat het je lukt om nog even te genieten van je zwangerschap zonder dat dit soort zorgen overheersen.
Wat naar daar je zo met een angststoornis kampt. Reacties dat je je zou aanstellen of dat je overdrijft (of van dergelijke aard) zou ik niet te persoonlijk nemen, maar ze kunnen je misschien wel een idee geven in hoeverre je angst gegrond is. Gehaktballen draaien met je handen zou je gerust moeten kunnen doen, de kans op een infectie is zo klein als een winnend lot uit de loterij, als je je tenminste een beetje aan algemene hygiëne houdt (=handen goed wassen en vlees bruin bakken). Maar als jij je daar nog niet prettig bij voelt, is er geen bezwaar tegen handschoentjes. Toen ik een tijdje in een vies studentenhuis woonde heb ik ook soms met handschoenen gewerkt. Ik vond zelf die wegwerphandschoenen altijd zo stinken, dus voor gehakt kneden gebruikte ik dan een boterhamzakje. (hand er in, gehakt aanpakken en zakje binnenstebuiten er omheen vouwen). Daar konden meteen de kruiden bij in en evt een gesnipperd uitje
Ik begrijp je volkomen en ik heb geen angststoornis Mijn oplossing is om geen gehakballetjes te draaien en als ik mogelijk in aanraking kom met bacterieën, goed handen wassen en desinfecteren. Ik heb een pompje met desinfecteer spul in de keuken staan, ook handig als je een snotneus van je dreumes hebt afgeveegd.