Nou, nog nooit zelf gemaakt ( schaam schaam, ha ha, ik als Italiaanse) Ik denk dat je misschien gewoon pasta saus kunt gebruiken?
lekker gehakt aanbraden met zout en peper een uitje,knoflook. dan doe ik er een blikje tomatenpuree erbij en een blik gepelde tomaten,lekker doorsudderren laten en op smaak brengen met italiaanse kruiden en als laatste een flinke scheut room! dit alles doe ik op gevoel. eet smakelijk!
Ik doe vaak het recept van Sonja Bakker (ook voor de niet lijners een lekker sausje): Gehakt aanbraden en wat soepgroente kort bakken. Vervolgens een blik tomatenblokjes erbij met scheutje rode wijn, worchestershiresaus en tabasco erdoorheen en een half boullionblokje en even laten sudderen.
Deze is bij ons echt favoriet! Recept - Paprikalasagne met oude kaas - Albert Heijn Is overigens wel vegetarisch (omdat ik jarenlang vegetariër ben geweest en nu alleen soms biologisch vlees eet). Maar je kunt er vast wel gehakt doormikken. Ik gooi er vaak ook nog een courgette door, omdat ik het wel erg weinig groente vind. Of we eten er sla bij. De geroosterde paprika koop ik inderdaad altijd in een potje, maar als je dat te duur vindt, of geen bewerkte producten wilt gebruiken, kun je natuurlijk ook zelf paprika's roosteren. Is alleen iets meer werk.
Deze klinkt ook lekker! Hmmm, binnenkort weer een keer lasagne eten! Het water loopt me nu al in de mond!