Hallo, sorry als hier al een topic over is! Zou dan graag de link willen en dan kan dit topic wel weer gesloten worden.. Mocht dit topic er nog niet zijn, dan zou ik graag willen weten wat de aanschaf kosten zijn voor een ''normale'' kat, dus niet echt een ras zeg maar! Weet dat er ook wel katten gratis af te halen zijn, maar ben ook benieuwd wat de overige kosten zijn, voor wat je allemaal moet aanschaffen.. Ook ben ik benieuwd wat jullie per maand kwijt zijn aan de kosten voor de kat! Hopelijk kunnen jullie mijn vragen beantwoorden!
Hey, Wij krijgen Dinsdag onze kitten en we moeten er 25 euro voor betalen, en net wat je zegt... je heb ze in alle prijsklassen... Wij hebben bij zooplus onze spullen gekocht. -voederbakjes - speeltjes -kattenbak -krabpaal -riempje met naamding -reismandje en wij waren hier 78 euro kwijt. (lang leven de aanbiedingen ) Verder krijg je ook het voer en de kattengrind. Verder ook nog de entingen chip ( incl consultkosten 90 euro) en evt sterellisatie/castratie( bij ons 100 euro) bij onze da is een consult 35 euro en dan komen de andere kosten er nog bij. vergeet ook niet de wormenkuur en vlooienpimpetjes.. en nu zal er vast nog wel iets zijn wat ik vergeet hahahaha
Even denken hoor, want normaal let ik daar niet zo op... Wij hebben 2 katten. Omdat onze katten niet buiten komen moeten we het binnen leuker maken voor ze. We hebben dus een krabton staan waar ze hun nagels aan kunnen krabben, mee kunnen spelen en op/in kunnen liggen. Daarnaast hebben ze best veel speelgoed. De ene is helemaal wild ban verenstokjes en balletjes (en eigenlijk alles wat je door de kamer heen kan meppen ) en de ander speelt alleen maar met speelgoedmuisjes waar een piepje in zit. Voorheen vonden ze de kerstboom ook geweldig. Sinds ik ze 2 kerstballen heb gegeven (plastic) en die gewoon het hele jaar door bij hun speelgoed laat liggen, laten ze de kerstboom ook met rust. Wij hebben 1 kattebak, een grote. Eigenlijk adviseren ze voor iedere kat 1 bak, maar hier gingen ze altijd op 1 bak. De andere was altijd schoon en ongebruikt, dus die hebben we maar weer weg gedaan. Kattebakgrit halen we bij de makro, nog geen 10tje per zak. Doen ze 2 weken mee (1 zak is 16 kilo, pas precies in de kattebak, omdat we dus een grote bak hebben. Anders heb je een halve nodig denk ik) Volgens mij zouden ze een maand met 1 zak kunnen doen, maar ik heb graag dat het fris ruikt, en omdat we maar 1 bak hebben vind ik dat we die dus wat vaker moeten verschonen. Wel worden daar iedere dag de plasjes en poepjes uitgeschept. De haarballen als die er in liggen (jaaaaa 1 kat kotst altijd netjes in de kattebak! Hoe ideaal?!) Voer krijgen ze hier van Royal canin. Die bestel ik online omdat dat goedkoper is. Ze hebben allebei eigen voer. De ene heeft 'indoor' de andere heeft 'light' ik bestel steeds van iedere zak 4 kilo en dan ben ik ongeveer 68 euro kwijt. Alleen geen idee hoelang ze hier mee doen. Langer als een maand, dat weet ik wel. Maar of het dan 2 maanden zijn, of 3? Geen idee. Verder gaan ze sowieso 1 keer per jaar naar de dierenarts voor een check up en hun jaarlijkse vacinatie. Kost 100 euro voor hun samen. En dan krijgen ze ook standaard een ontwormingkuur. En verder gaan ze natuurlijk naar de dierenarts als ze iets mankeren. Maar dat komt bijna nooit voor gelukkig! Ik heb voor allebei de katten een eigen vervoersmandje staan. En verder, tjah. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil natuurlijk. Ik vind het in ieder geval reuze meevallen allemaal. Zo nu en dan koop ik nieuwe speeltjes voor ze. En als de krabton versleten is krijgen ze een nieuwe. Ik vind het wel gezellig, 2 van die poezebeesten hier rond hebben lopen! Edit: inderdaad de castratie van beide heren vergeten. Maar ben ook vergeten wat dat gekost heeft 1 kat hebben we zelf laten chippen, en de andere werd vanuit de cattery gechipt. We hebben 1 htk, die was gratis,en 1 Brits korthaar.
Ik denk dat het maar net is wat je er zelf aan uit wilt geven. Onze katten hebben we voor een symbolisch bedrag van 10 euro als kitten gekocht. Ze zijn beide het eerste jaar binnen gebleven en gebruikte toen de kattenbak, die ik vulde met huismerk grit, zo'n 3 euro per zak per week. Tegenwoordig zijn ze veel buiten en doen daar hun behoefte (jaja in onze eigen tuin, de buren hebben dus niets te klagen, we ruimen het zelf weer op ) Verder wat speeltjes zoals balletjes, muisjes en verenstokjes maar daar ben je voor een paar euro ook klaar voor. Nu ze volwassen zijn spelen ze daar ook niet meer mee, alleen met stokjes ed wat ze buiten vinden. Vlooienspul en wormpilletjes zijn wel wat prijzig, daar zijn we jaarlijks zo'n 60 euro aan kwijt. Dierenartskosten: Wij hadden altijd een huisdierenverzekering die bijna alles vergoed (premie was 14 p mnd) maar om financiele redenen hebben we die opgezegd. (3 huisdieren, dan tikt het aan, we haalden het er niet uit) Katten zijn niet vaak ziek, ik raad je aan om het eerste jaar zo'n verzekering af te sluiten, dan krijg je de duurste kosten zoals chippen, eerste vaccinaties en sterrilisatie/castratie vergoed. Voer: Tja, de duurdere merken zullen vast het beste zijn maar hier krijgen ze brokjes van albert heijn huismerk en blikvoer van tompoes erdoorheen. Kost per week voor 2 katten zo'n 5 euro.
M'n kittens waren 8 maandjes en ik denk dat ik goed heb besteed! 20 euro zwerfkat = 6 weken 200 euro raskat = 14 weken 14 euro 2x kattenmand 6 euro x 2 fleecedekentje 25,00 euro krabpalen 12,95 euro lasertoy 10 euro borstel 10 euro reisbox 25 euro Burberry-like sherpa bag 4 euro vlooienkam 5 euro roxa vlooienspray voor huis 4 euro kattengras 7 euro keep off spray 7 euro playspray 5 euro x 3 katten deodorant 10 euro droogshampoo 1.85 x 6 whiskas snoepjes 9,95 euro automatische lasertoy 10 euro aan speelgoed 29,95 euro waterfonteintje 6,95 waterfontein fillers 6,95 euro porseleinen eetbakje raskat 3,95 euro porseleinen eetschaaltje zwerfkat 3,95 x 2 een rode en blauwe plastic voederbak 7,95 plastic voederbak (kun je brokjes refillen) 9,95 bandana halsbandje zwerfkat 9,95 bandana raskat 119,00 DA 12 weken zwerfkat consultancy, stronghold en ontworm tablet, rabies en 1e cocktail inenting + chip 139, 00 DA 16 weken zwerfkat en raskat consultancy, beiden 2e inenting cocktail, rabies voor raskat chip voor raskat 29,95 Cat activity board 100 2x zakken RC, 3x Hills 100 Natvoer, rauw vlees of felix 85 euro DA castratie kosten raskat en zwerfkat door de castraatje fonds 25 euro kattenbak + schep 60 euro 12 x5 catsan 25 kattentunnel 60 ontwormingspul + ontvlooien (stronghold, pillen en pasta) 60 euro DA consultancy om naar Denemarken te gaan! 4,95 x 2 I.D. kokertjes 65 euro x 2 IATA trasnport kennels 40 euro x 2 ticket naar denemarken Dit is een berekening van afgelopen 6 maanden! Bijelkaar geteld ongeveer 1400 euro! (700 euro per kat) Een gezonde huisdier is niet goedkoop. Een ziek huisdier is duurkoop. Liefde is niet te koop. Bij aanschaf van een raskat heb je bijna alles inbegrepen. Bij een gratis kitten kun je even duur kwijt zijn als een raskitten. Een huiskat is een kat en je weet nooit wat de karakter word. Daarnaast weet je niet of het inteelt is (bijvoorbeeld broer deed met zus), een huiskitten is niet getest op ziektes, of je moet het zelf doen, maar dat kost flink veel geld... Kortom, aanschaf kitten kost veel geld. Die hebben speciale brokjes nodig omdat ze moeten groeien. En veel aandacht en geduld, je wilt trouwens dat het een gezond kitten wordt toch? Beste is als je toch voor een huiskat gaat, een kat nemen van de asiel. Die zijn meestal getest, hebben een chip en zijn gezond verklaard. Gratis kitten is kwestie van gokken. Raskitten kun je tenminste nog achterhalen over de achtergrond van de ouders. Maar dan betaal je wel de jackpot voor. Een ziek niet getest kitten betaal je ook de jackpot voor. Moelijk he? Kittens zijn zo schattig!!!
mijn kat is een adoptie kat van mirtos komt van griekenland. heb 800 euro voor m betaald maar kreeg ik nog halve zak voer bij, hij was gecastreerd, nog reismandje. mijn kat kost me gemmideld per maand zon 25 euro. gebruik catsan kattegrid. voorheen had ik duurder voer maar nu ik minder moest gaan werken heeft hij zon mega zak van t tuincentrum en daar nog 1 zak duurder voer doorheen. verder koop ik bij de wekelijkse boodschappen 3 a 4 bakjes vlees voor m a 40 cent per stuk ongeveer. anti vlooien spul moet geregeld idd. die van mij moet ik straks behandelen. speeltjes, grote zak bij action en enkele keer nep muisjes bij dierenwinkel. heb 1 krabpaal van 30 euro een grote waar hij op en in kan en een kleine in de vorm van een kaas van 19euro. dit alles online gekocht. veel goedkoper. kat kost minder dan een hond hoor. borstel ed heb ik ook bij action. t is zo duur als je t zelf maakt. oh ja hij zit wel in de verzekering kost geloof ik 7euro ofzo per maand. moet ik weer nazoeken.
aanschaf heb ik nooit betaald, ze komen hier van de dierenambulance, marktplaats of ze zijn door iemand gevonden. Nadat wij ze hadden genomen direct naar de dierenarts voor de zekerheid ontwormd. Katten allemaal gezond verklaard. Kat nakijken en ontwormen doet de dierenarts gratis. Je kan het zo duur maken als je wilt. Een beetje rondkijken en je komt zeer verschillende prijzen tegen van kattenbenodigdheden. aanschaf: 0. vervoersboxen: 20 speelgoed en mandjes: 20 castratie em sterilisatie: geen idee maar wat dit heeft gekost. Chippen: 20 per kat inentingen: 20 per kat krabpaal: 50 Kattenbakvulling, kattenvoer, snoepjes per maand: 50,- Maar we hebben wel 6katten. Je kan het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt. Onze katten doen het op goedkoopvoer uitstekend. 3 katten zijn nog nooit bij de dierenarts geweest, (alleen voor inenting). Nooit problemen met het gedrag gehad, waren altijd gezond.En tja dat er gezecht word dat het een gok is om een gratis kat te nemen.Ja misschien wel maar dan hebben wij blijkbaar 6x goed gegokt.Want onze katten hebben nooit iets terwijl ze allemaal gratis waren, eten goedkoop voer en doen het beter dan sommige andere katten. het duurste was de afzetting van de tuin die was denk ik 100euro, maar wij wonen aan een 70km weg waar vaak te hard gereden word en ik wil niet dat een van mijn katten onder een auto komt. Ze kunnen nu de tuin in, maar er niet uit. Wat de aanschaf, verzorging, benodigdheden ook kosten dat maakt weinig uit. Het allerbelangrijkste is de liefde die je de kat geeft. Liefde is niet te koop.
Vorige week 2 kittens gekregen van iemand. Aanschaf spullen 51 euro. We hebben: Kattenbak, grind (1 zak), zacht voer (1 week), brokken (1 week), krabpaal, speelgoed, mandje, voeder en drinkbak. Het gaat er ook om of het op langere termijn goed gaat Wat als je kat valt, kan je de operatie betalen, of als hij ziek wordt bijvoorbeeld? Veel mensen vergissen zich helaas daar in. Een kat aanschaffen kan iedereen, maar onderhouden.... Veel plezier!1
Hier per maand ongeveer 100 euro naar de katten (zijn er wel 3). 50 euro aan voer, wel premium voer en 50 voor kattenbakkorrels (Biokat's fresh). Katjes heb ik zelf van mijn zus gehad, die heeft een boerderij. Maar heb in het begin best wat kosten moeten maken om ze helemaal gezond te krijgen ivm vlooien, oormijt, niezen etc. Verder ontwormen, vaccinaties, chippen...wij waren even een paar honderd euro kwijt. Gelukkig zijn ze het waard! Verder idd: - Vervoersboxen (2) 30 euro3 - Krabpaal 150 euro - speeltjes 20 euro Komend voorjaar stikken de asiels weer van de kittens dus ik zou altijd daar even op wachten als je een kitten wilt.
Hoe duur het is ligt ook aan of je ze bij een asiel haalt of niet. Bij een asiel betaal je een bepaalde bijdrage voor het verblijf daar. Afhankelijk van of je een oude of een jonge kat neemt en of ie al gesteriliseerd is of niet zijn de kosten hoger. Daarnaast moet je rekening houden met jaarlijkse entingen (rond de 50 euro) en pension of oppas als je op vakantie gaat. Onze kat gaat dan in pension bij het asiel waar we hem vandaan hebben (heb ik ook weer het gevoel een bijdrage te leveren ), kost voor twee weken ongeveer 120 euro. Bij een kitten moet je in het eerste jaar ook nog rekening houden met extra entingen en evt steriliseren. Als je een binnenkat hebt dan zou ik zeker investeren in een krappaal en speeltjes. Ik neem voor mijn kat trouwens gewoon felix kattevoer. Is niet superduur en ze hebben een seniorvariant voor mijn oude kat Kattegrit haal ik ook bij de hoogvliet, ze hebben de versie ultra hygiene die erg goed is. Denk dat je met alle reacties wel een redelijk compleet beeld krijgt Overigens moet je ook niet vergeten dat je naast geld ook tijd moet investeren in een kat! Vooral bij een kitten, die kun je in het begin echt niet hele dagen alleen laten. En je moet ze leren wat ze wel en niet mogen. Verder heb je ook minstens elke 2 dagen de kattebak schoonmaken en om de zoveel tijd helemaal verschonen en bij langharige katten moet je rekening houden met vachtverzorging.
Ik zou ook een katje uit het asiel halen! Ze zijn vaak al helemaal nagekeken en geholpen ! Wat vaak ook is als je nu een katje haalt regulier ergens weg dat ze vaak wat zieker zijn! Hefstkatjes noemen ze die ! Hier ook 2 katjes! Denk dat we 10 euro per maand kwijt zijn! En de dierenarts af en toe !
Hoi! Leuk een kat, daar zul je ongetwijfeld veel plezier aan hebben Ik heb overigens 2 katten, broer en zus! Kosten als aanschaf zijn natuurlijk super variabel, kan ik niets over zeggen. Dierenarts kosten voor enten en chip verschilt ook per praktijk, ik zou ze op voorhand eens bellen. kun je zeggen dat je het wil weten omdat je moet zorgen dat je genoeg geld op zak hebt Verder kun je het zo duur maken als je wil, bakjes, reismanden, speeltjes, in alle soorten en maten te koop. Besparen doe ik door voer groot in te kopen. Ik koop een 10 kilo zak Royal Canin Fit 32 voor 55 euro, doe ik 3 maanden mee. Hebben ze voor supermarkt prijzen een premium kwaliteit voer. Grit koop ik goedkope silca korrels, doen we 2 weken met een zak van 5,50. moet om de dag drollen scheppen maar verder geen omkijken naar. Orienteer je goed, laat je niet het duurste aansmeren (een prop alufolie is namelijk ook een leuk balletje, weet die kat veel...) Veel plezier!!
Action heeft leuke voerbakjes en wibra leuke speeltjes. Ben je geen 10 euro kwijt en heb je 2 bakjes voor en 6 speeltjes kattenbak kost nog geen 13 euro bij de dierenwinkel. Kattenbakgrind heb ik van de ah merk die van 2.60 en doe daar 2 weken mee. Heb de duurdere ook geprobeerd maar vond het.naar ruiken en bij deze geen last. Mijn kat is gelukkig goedkoop qua eten want hij lust natvoer.enkel de euroshopper 0.17 en droogvoer is het if ahmerk of felix. En gewoon elke maand een 10ntje apart leggen voor eventueel da kosten.