Op 500 gr gehakt: 1 ei Italiaanse gehaktkruiden Heel fijn gesnipperde ui Eetlepel sambal Ketjap manis scheutje Soya saus scheutje Rondom bruin bakken in een pakje roomboter en op laag vuur gar laten worden
Ketjap Curry Mosterd Chilisaus Ei Gehaktmix, ik vind bretons zelf het lekkerst. Gekruid paneermeel. Ik meng altijd eerst de natte ingrediënten, dan gaat de mix erbij. Dan pas het paneermeel tot het een beetje een stevige massa is. Dan natuurlijk door het gehakt kneden, ik proef ook altijd even of het naar mijn smaak is. Soms voeg ik nog iets toe als het wat mist, dat kan van alles zijn uit de kruidenla net wat op dat moment mijn smaak is. En gesnipperd sjalotje of rode ui erdoor vind ik ook lekker. Dan bakken en in de jus gaar laten koken, of tegen gaar aan dat vinden wij het lekkerst.
ik maak altijd ballen in grote hoeveelheid om daarna in te vriezen. En vaak doe ik elke keer weer wat anders maar deze 2 zijn hier favoriet 3 kilo gehakt 1 zakje gehaktkruiden stroganof 1 zakje gehaktkruiden uitje 1 zakje gehaktkruiden tuinkruiden 3 eieren peper zout paneermeel 2 kilo gehakt verse fijngesneden peterselie verse fijngesneden basilicum 1 bolletje knoflool uitgeperst peper zout rondom bakken in een koekenpan met olijfolie ondertussen in een braadpan met olijfolie een uitje en wat teentjes fijngehakte knoflook bakken, daarbij 3 pakken gezeefde tomaat, fijngesneden peterselie en fijngesneden basilicum en hierin de rondom gebakken gehaktballen een uur of 4 op laag vuur laten pruttelen.
Wij zijn gek op gehaktballen met de Bretonse kruidenmix van Verstegen. Evt. een uitje erdoor. Ik braad ze aan en giet dan een scheut water en ketjap door de jus om het vervolgens te laten pruttelen tot de aardappels gaar zijn.
Met gehakt van de beste slager van t land. Alleen een bal van rollen en bakken. Gehakt al is prefect gekruid.
Wij gebruiken de Gehakt kruiden van de AH met paneermeel en ei. Lekker simpel maar wel het lekkerste.
Gehakt, gehakt kruiden, knoflookpoeder, gesnipperd uitje, scheutje sambal, basilicum(droge variant) kneepje mosterd, ei, paneermeel. Na draaien van de ballen door beetje paneermeel halen. In de pan goed rondom bakken met op 't laatste nog een scheutje ketjap in de pan als ze bijna gaar zijn. Hmzz jumm, denk dat ik morgen gehaktballen ga maken
Gehakt met ei en zelf gekruide paneermeel of zakje gehakt kruiden. Met een fijn gesnipperd uitje erdoor.
Gehakt, 1 ei, paneermeel en gehaktkruiden van Versteghe. Kneden, rollen en bakken maar. Soms doe ik er wat ui en bieslook door, maar daar houden de kinderen niet zo van
Ik maak ze niet zelf. Ze worden toch nooit zo lekker als Beppe's ballen. Een deel van het recept weet ik: in plaats van brood of paneermeel, gebruikt ze een beetje brinta. Volgens mij vooraf in melk geweekt.
Gehakt Ei Paneermeel Parmezaanse kaas Gehakte knoflook Peterselie Snufje zout Peper Bakken in olijfolie of laten sudderen in zelfgemaakte tomatensaus. Of Gehakt + verse worst (gemalen) Mortadella Nootmuskaat Zout Peper Peterselie Daarna balletjes in ei dopen en paneermeel. Bakken in olijfolie Of Gehakt Ei Meel Gist Parmezaanse kaas Blokjes jonge kaas/mozzarella Zout Peper Door de paneermeel heen Bakken in de oven Of Gehakt Kruidenmix Ei Zout Peper Paneermeel Bakken in croma, daarna nog laten sudderen.
Gehakt, 1 ei, 2 beschuiten, gehaktkruiden met uitjes, soms beetje mosterd erbij. Alles door elkaar kneden en de ballen eerst dicht schroeien en dan wat water erbij en laten sudderen.
Voor 500gr gehakt gebruik ik 2 eieren, 2 beschuiten,, klein uitje, gehakkruiden en een scheut Maggie! Lekker bruin balken op hoog vuur en dan een uurtje laten sudderen! P.s ik weet gelijk wat we morgen gaan eten hahahaha
500gr gehakt 1 ei 1 beschuit of een cracotte zakje verstegen gehaktkruiden fijn gesneden ui alles samen kneden en ballen draaien. aanbraden, en zodra alle kanten bruin zijn de gehaktballen onder water zetten en gaar koken in jus.
Rundergehakt Zout/peper Beetje nootmuskaat Scheutje ketjap Manis 1 a 2 teentjes knoflook Middelgrote ui heel fijn gesnipperd Theelepel Dijon mosterd Worcestersaus, paar druppels Paneermeel Aanbraden in de boter en daarna laten sudderen met een beetje bouillon erbij. Ik gebruik nooit een ei want dat vind ik echt heel vies. Het smaakt altijd overdreven naar ei. En de gehaktballen vallen niet uit elkaar tijdens het bakken.