Die van mij hebben ook een korstje, ik bak ze namelijk voor er jus bij gaat eerst op hoog vuur en bak en braad boter. Echt geen sompige gekookte ballen hier..
Ik pak altijd het recept van de librije, supersimpel en zo lekker De gehaktbal van het team van De Librije - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Gehakt Rauw ei Paneermeel Fijngesneden uitje Nasikruiden Met nasikruiden erdoor is echt super lekker! En ik draai de ballen en zet ze dan even een uurtje terug in de koelkast, dan vallen ze sowieso niet zo uit elkaar in de pan
ik doe er altijd heel fijn uitje door snijden paneer meel er door beetje gehakt kruiden eitje erdoor heb altijd half om half gehakt ik heb altijd 1 kg gehakt hier zijn ze gek op mn ballentjes hihi en maak altijd grote krijg er meestal ongeveer 6 uit doe altijd n grote kloder croma in mn pan en laat het heerlijk braden daarna maak ik nog heerlijke jus o heerlijk krijg er nu alweer zin in
500 gram gemengd gehakt 1 ei 100 gram paneermeel zout, peper Gehakt in een grote mengpot Stevig kruiden met pezo (en eventueel naar smaak andere kruiden) Eitje erbij klutsen en mengen Paneermeel erbij en eronder mengen Zorgen dat het gehakt "droog genoeg" is. Balletjes rollen in je hand. De grootte kies je zelf, maar zorg er wel voor dat ze allemaal ongeveer even groot zijn. Ofwel in de pan braden met wat boter (lang genoeg, anders zijn ze vanbinnen nog rauw! - eventueel deksel op de pan zetten). Ofwel in kokend water leggen met een bouillonblokje (en eventueel daarna nog kort effe aanbakken). Smakelijk!
Ik gooi er altijd vanalles in 500 gram gehakt 1 ei niet altijd ligt eraan hoe de gehakt is. Ene is veel plakkeriger dan de andere. Paneemeel Gehaktkruiden Kipkruiden Bbq kruiden Peterselie Mexicaanse kruiden Paprikapoeder Ketjap Sambal Knoflook Doe van alles een beetje en hoeveelheden op gevoel tot het lekker ruikt. Kleine balletjes draaien (vinden wij lekkerder dan grote) in een braadpan flinke scheut bak en braad vloeibare. Op hoogste stand beide kanten een korstje opbakken en dan op 2/3 met het deksel op de pan gaar laten worden en af en toe omdraaien.
Ik maak ze heel simpel maar vind ze heerlijk! Gehakt rund of half om half Pakje gehaktkruiden, ik doe altijd die met uitjes.. Een ei erdoorheen En dan ballen draaien, in de braadpan, even later jus erbij even laten sudderen en klaar zijn ze. Lekker!
Hier geen zompige ballen hoor, altijd met een lekker krokant korstje, gewoon eerst lekker aanbakken voor je het water toevoegt.
Ik maak ze altijd a la Jamie, heerlijke ballen. Gebruik hetzelfde recept ook voor hamburgers trouwens. Maar de basisingrediënten zijn bijna altijd de volgende: 300 gram biologisch rundergehakt 8 cream crackers (van die vierkante) (Jamie gebruikt 12 per 500 gr gehakt) 1 ei 2 volle theelepels Dyon mosterd Peper Kruiden. Voor bij de hutspot gebruik ik altijd wat nootmuskaat erin, en soms ook nog een uitje. De cream crackers gooi ik in de keukenmachine, dan worden ze het meest fijn, wel het handigst voor de ballen/hamburgers. Je kunt ze ook in een theedoek doen en dan fijnslaan op het aanrecht Evt gooi ik dan nog een uitje later door de keukenmachine om dan alles bij elkaar te gooien. Zout doe ik er niet in want dat zit al wat in de mosterd, want wij eten redelijk zout arm. Verder kun je voor de hamburgers er ook nog peterselie, rozemarijn of basilicum doorheen doen. Of ja, allerlei andere kruiden natuurlijk! Heerlijk. Krijg gelijk trek whaha. XD
@ amethist Ik kan je ook mijn recept wel geven maar ik denk dat je ze A) al gemaakt hebt inmiddels B) genoeg recepten hebt gekregen om te proberen! Zijn ze gelukt?
Ja, ze zijn gelukt . Volgende keer braad ik ze iets langer e/o op een iets hoger vuur aan, zodat ik nog een wat lekkerder korstje krijg, maar evengoed waren ze al erg lekker. Ik heb zo overigens gewoon simpel gemaakt deze keer, met gehaktkruiden, ei, paneermeel en een uitje.
Rundergehakt 500 gram: 1 ei 1 zakje italiaanse gehaktkruiden Mengen en ballen draaien , even aanbakken rondom, dan tot 3 kwart onder water en 3 kwartier laten sudderen worden ze stevig van
Ik maak mijn ballen zoals deze link; Oma's gehaktballen recept - Recepten van Allrecipes Eindelijk lekkere balletje gehakt, alleen geen twee eetlepels mosterd erin doen maar 3/4 eetlepel.
Ik maak gehaktbakken met een zakje van braadstomen. Ei bij gehakt in zakje en uurtje later klaar. Gaat altijd goed en lekker.
Ik maak ze met paneermeel, een ei, mosterd, een ui en wat kruiden . oh gruwelijk wat lekker beetje saté erbij en genieten!! Ik braad ze eerst aan en dan met water er bij zachtjes pruttelen.. Heerlijk zijn ze dan!