Bah bah en nog eens bah, waarom MOET ik toch altijd zoveel(van mezelf...). Ik moet nog 2 wassen ophangen en 1 opvouwen, ik moet nog een pan appelmoes invriezen en de tafel afruimen van het middageten, heb helemaal geen zin meer!!!! en dan is het nu al bijna half 4, tegen de tijd dat ik klaar ben kan ik alweer eten koken Blehhhhh!!!! (herkenbaar?!)
Hahaha hier precies t zelfde !! Ik maak voor mezelf altijd een lijstje in mn hoofd wat ik moet doen op een dag. En dat moet en zal af komen.. Gisteravond stond ik ook nog om 11 uur de kattenbakken te verschonen hahaha. Vreselijk soms.
Nee daar ben ik jaren geleden mee gestopt want wat ik in mijn hoofd had lukte sws niet laat staan met de rest van de waslijst. Ik moet van mezelf niks meer en voel ik me goed en heb ik zin en energie dan doe ik wat en anders ligt het er morgen ngo wel
zeker herkenbaar.. Heb soms ook echt nergens zin in.. maar het huishouden doe ik wel altijd, want als het blijft liggen stel ik het alleen maar uit.
Ik moet niets, en als ik dus ook ergens geen zin in heb dan doe ik het gewoon niet, dat wasje ligt er morgen ook nog wel, die afwas kan ook vanavond, niets MOET meteen. Het enige wat ik MOET van mezelf is genieten van het leven, vaniedere dag en van alle dierbaren om mij heen ...
Omdat we vrouwen zijn Heb ik ook jaren gehad, maar nu niet meer. Wat vandaag niet lukt, kan morgen ook nog en anders de dag er na. Natuurlijk zijn er dingen die dagelijks moeten gebeuren maar ik ga mezelf niet overwerken om de volgende dag de rekening te moeten betalen.
Ik moet ook altijd alles, zelfs de leuke dingen zijn bij mij 'moeten'. Niet leuk. Weet niet hoe dit te veranderen..
Ja herkenbaar, heb ook altijd van die dingen in mijn hoofd die ik af wil/moet hebben van mezelf. Alleen vanmorgen kreeg ik een black-out en ben gevallen in de badkamer, maak me veel ste druk. (ben bijna 36 weken zwanger en veel last van nesteldrang) toch even een teken om het wat rustiger aan te doen...
Herkenbaar. Maar dan doe ik het juist snel en bedenk ik me dat als ik het gedaan heb ik ff op de bank "mag" met een theetje. Als het dan klaar is ben ik"trots" op mezelf en heb ik een fijner gevoel dan dat ik het niet had gedaan. Vanmorgen de kinderkamers gedaan. Onze slaapkamer en bed weer schoon. Huiskamer aan kant, moet alleen nog ff stofzuigen. Ik zou vanavond een taart en cupcakes maken voor/met een vriendin. Dacht kleur de marsepein vast dat scheelt vanavond weer. Heb toen meteen maar de marsepein dingen voor op de cupcakes gemaakt en omdat ik toch bezig was de vulling voor de taart en de taart gevuld en met botercreme (die ik ook nog moest maken) besmeerd. Ik loop dus voor op schema en dat geeft me een rustig gevoel. Mijn moeder vond het huishouden "lastig" of te wel, het was regelmatig een rommeltje. Ik dacht als kind al, als je dat in de ochtend doet hoef je de rest van de dag niks meer.
Heel herkenbaar, maar kan me er tegenwoordig wel bij neerleggen als t niet lukt allemaam.. Vandaag alleen afgewassen, gestofzuigd en voor de kleine man en de beestjes gezorgd.. Morgen weer een dag..
Ons motto is "moeten doen we op de wc" . Het moeten van van alles en nog wat heb ik ook opzij gezet. Ik doe waar ik zin in heb en wat vandaag niet lukt ligt er morgen ook nog wel.
Ik vraag me dan af wie je ertoe dwingt? Ik vind ook wel dat ik het een en ander moet doen op een dag, maar ja als ik geen zin heb, dan doe ik het ook lekker de dag erna. En anders mobilisier ik mijn partner wel om samen de dingen te doen
Ik doe vaak het meest in de ochtend, zodat ik de middag heb om lekker rustig aan te doen. Zodra ik de kleine man naar school heb gebracht fiets ik naar de winkels voor de boodschappen, erna even door het huis en dan lekker op de bank. Met wassen of afwassen doe ik soms nog wel van.. Doe het straks wel. Maar merk dat ik dan toch niet rustig op de bank zit. Dus vaak doe ik het toch gewoon allemaal meteen, zodat ik juist erna meer tijd over heb en gewoon wel rustig kan zitten.
Mijn vriend en ik werken allebei, ik heb alleen 1 mamadag meer dan hij (ik twee, hij een papadag). Tot voor kort deed ik op zo'n dag best veel huishouden (wasje, stofzuigen, vaatwasser als hij het niet gedaan had, koken, extra boodschapje). Ik was de hele dag druk en ook met onze meid druk bezig. Tot ik doorkreeg dat meneer zilvervos vooral met onze meid leuke dingen ging doen. Immers, het huis was toch al schoon. Hij naar de dierentuin op dinsdag (abonnement, dus "gratis") en ik op maandagen en woensdagen schrobben en boenen. Ja, daaaag..... nu doe ik ook leuke dingen En hij maakt (soms) wat meer schoon. Niet eens woorden aan vuil gemaakt. Dus, hoe minder je moet, hoe minder mensen er op rekenen. Doe vooral de dingen die echt nodig zijn, maar je hoeft echt niet eigen appelmoes te maken, hoor. Zeker niet als het je hobby niet is.
Ik moet het ook vd ochtend hebben, alleen hebben wij nog geen kids, maar moet ik midden op de ochtend onze kalfjes voeren/verzorgen(we hebben een melkveebedrijf). En omdat er geen kids zijn blijf ik ook regelmatig langer onder de wol Vooral nu het zulk smerig weer is en de regen op het dakraam kletterd heb ik grote moeite om eruit te komen Onze dagindeling wijkt nogal af van "normale" mensen, dus ik doe savonds ook nog wat klusjes zoals de vaatwasser uitruimen en rommel opruimen in de woonkamer. Werk niet buitenshuis, maar ondanks dat ik de hele dag de tijd heb, wil ik al die klussen zoals wassen, stofzuigen enzo, smorgens gewoon weggewerkt hebben zodat ik de middag helemaal vrij heb om te gaan en staan(of zitten) waar ik wil. Zo heb ik dan dus bv ook tijd om mijn man te helpen op de boerderij als dat nodig is.
Ik ben ook zo'n "lijstjesmens" Heb vaak een things-do-do list op tafel liggen. Ik vind dat erg prettig en rustgevend. En als ik dan een dagje geen zin heb...dan doe ik het lekker niet en verplaats het naar de volgende dag! (of ik schrap het van de lijst, hihi) Het leukste vind ik trouwens het afstrepen! Ik "moet" trouwens niks van mezelf, ik "wil graag" da's een hele andere insteek, werkt een stuk prettiger...
Wat jij noemt is zo herkenbaar. Ik moet dat altijd van mezelf omdat ik anders door de bomen het bos niet meer zie. Je kunt het wel laten liggen, maar dan is de ravage die je daarna weer op moet ruimen des te groter. haha Erg he!!
Ik herken het ook, vreselijk is dat. Kan dan ook niet rustig zitten als ik weet dat er nog een was gedraaid moet worden of als de badkamer gepoetst moet worden . En ja ik weet het niemand dwingt mij ertoe maar kan het gewoonweg niet stil zetten in mijn hoofd. Het is voor mij wel zo, een opgeruimd huis is een opgeruimd hoofd dus ik geef mezelf ook altijd maar weer over aan de huishoudelijke taken
Moeten is een groot woord ik kan lang niet zoveel meer door mijn aandoening. Dus verdeel m'n taken zo goed mogelijk.