Ik vroeg me af of iemand mij kan vertellen hoe je de gehaktballetjes maakt die in de tomatensoep gaan. Als je namelijk een blik tomatensoep met gehaktballetjes koopt dan zitten er altijd van die lichte gladde gehaktballetjes in (andere gehaktballetjes, zoals in de groentesoep, zijn wat ruller van structuur). En die zou ik heel graag zelf eens willen maken. Kan iemand mij helpen?
kan dat? het is van dat nep vlees... ze verkopen ze wel los weet ik. of in een potje of blikje volgens mij
ik neem altijd runderhamburgers (die zijn al lekker gekruid) en daar draai ik balletjes van. Ik laat ze in de hete soep vallen en ze zijn zó gaar. en ze smaken veel lekkerder dan die enge voorgekookte griezels
Ik neem altijd zowel voor groente als tomatensoep half om gehakt zelf een beetje op smaak maken met zout en peper en wanneer je soep warm is ze erbij gooien en dan half uurtje laten staan.
Ik heb eens gehoord dat die balletjes in de tomatensoep van paardenvlees is, geen idee of het waar is, moet je even op de ingrediëntenlijst van een blik kijken. Maar misschien dat daar het verschil inzit? (ik gooi de balletjes er altijd uit, vind balletjes helemaal niet lekker )
paardenvlees? ale: [-X nooit hier.... ik zal jou vertellen hoe ik de balletjes maak: rundergehakt, peterselie, een kleine ui, een beetje rijst(het is niet verplicht),1 sleetje brood, zout, paprika poeder en flink wat peper.
Die ballentjes zijn te koop in blik en uit de vriezer! Ik heb echt een trauma van die vieze ballen doen me schoonouders altijd in de soep. Gelukkig eten wij er nooit meer op zondag
Rundergehakt, een klein eitje erdoor, zout peper en paneermeel. Even goed kneden, en balletjes draaien.
ja klopt! de meeste soepen heeft paardeballen! ik eet geen balletjes in de soep. Of hij moet vers zijn met rundergehaktballen.
kan je kopen bij de albert heijn in potjes en bij de Deen ook in een blik. Staat bij de soep en je hebt ze ook met stukken kip en stukken rundvlees. ik vind die ook vet lekker
Tja, ik zie het verschil tussen paarden/geiten/schapen/koeien/varken/kippen/(wat hebben we nog meer voor dieren) vlees niet zo hoor, maar oke, ik hoef het geen van allen . In een blik tomaten soep van unox zit -> Tomaten 61% (tomatenpuree, gepelde tomaten), water, soepballen (paardenvlees, varkensvlees, water, zetmeel, voedingszuur E330, zout, stabilisator (E451, E452), specerijen, aroma, smaakversterker E621), vermicelli (tarwe, kippeneiwit), uien, suiker, pei 1%, zout, plantaaardige olie, gemodificeerd maïszetmeel, glucosestroom, smaakversterker E621, kruiden, gistextract, stabilisarot E412, specerijen. Tja dus wel paardenvlees in die soepballetjes en nog een hele hoop andere dingen die je niet eens in je eigen soeppie wil hebben .