Hallo allemaal.. Wij hebben van mijn schoonvader een pot gekregen die van zijn opa is geweest. Wij hebben een antiek kastje van mijn oma waar we zulke spullen in bewaren. Nu vindt ik het altijd super interessant uit welke tijd ze stammen. Heeft iemand hier kijk op, of misschien weet iemand een site voor mij waar ik kan speuren? Zal foto's bijvoegen..
Ja op facebook een hele leuke groep: Antiek kunst vragen Ik weet wel veel van antiek...maar meer van boeken, foto's en accessoires ( tassen, sieraden, hoedjes et cetera...) . Aardewerk ken ik niet zo goed.
Kan me niet voorstellen dat het ding zo oud is.. Zou wel gaaf zijn.. De beste man leefde eind 19e eeuw, begin 20e..
Gezellig dagje uit naar Tussen Kunst en Kitch denk ik zo! Jammer dat Nelleke het niet meer presenteert .
heeeeel veel verstand van antiek heb ik niet. Wel heb ik vrij veel kijk op aardewerk, grappig genoeg. Ik weet het niet 100% zeker, maar dit lijkt me een tabakspot. Hij is in serie gemaakt, vandaar 173 5. Is helaas niet het jaargetal 3/4 l, is id de inhoud. Het precieze jaargetal weet ik niet, maar ik schat rond 1930, misschien iets ouder, maar zeker niet uit 1850 bijv. Het lijkt mij ook een beetje een Duitse/Oostenrijkse pot, maar kan net zo goed Nederlands zijn. Maar hij doet me aan Duits aardenwerk denken.
Is dit dezelfde?? Tabakspot met panters en figuren in reliëf Bieden ⥠Tabakspot met panters en figuren in reliëf - Antiek | Keramiek en Aardewerk - Marktplaats.nl
Heb je toevallig ook verstand van antieke globe's ? Ik heb hier echt een hele oude staan die we willen verkopen. Tsja als dat ding een 10 opbrengt mag die nog wem even blijven maar ik vermoed veel meer