Ik was gisteren moe, drukke dag achter de rug, dus had kant en klare gehaktballetjes gekocht die alleen nog maar in de magnetron opgewarmd hoefden te worden, dat scheelde me koken/bakken. Dat gedaan, maar achteraf bleek het te veel dus een deel heb ik bewaard voor vanavond. Maar nu twijfel ik ineens of dat wel kan met vlees, voor de tweede keer opwarmen? Dus het is gebakken, toen gekoeld, toen weer opgewarmd, toen weer afgekoeld, en nu weer opwarmen... Kan dat?
Ik zou t ook niet hebben gedaan. Ik zou ze koud in plakjes op een broodje doen ofzo. Maar ook dat misschien geen eens als ik ze al 2 keer heb laten afkoelen. 🙈
Als je niet zwanger bent zie ik geen probleem. Bij zwangerschap zou ik het niet doen, maar als je het niet nog 2 dagen laat staan, kun je het gewoon eten lijkt mij. Vooral omdat je het meteen koel weggezet hebt
ik heb vaak balletjes over. laat ze lekker in de juspan zitten als ie dan weer in de koelkast gaat. heb ze wel gegeten dat ze vaker dan 2x opgewarmd waren hoor en ik leef nog steeds en ook niet ziek geweest. gewoon lekker op eten. weg gooien is ook zonde. tijdens zwangerschap heb ik het ook gewoon gedaan
Dát zou ik juist niet doen! Veel etenswaren moet je altijd wanneer je het uit de koelkast haalt echt goed verhitten. Dus liever nog een keer opwarmen dan koud eten...
Je zult er vast niet echt ziek van worden, maar ik denk dat die gehaktballetjes nogal uitdrogen als het een paar keer in de magnetron word opgewarmt. Om die reden zou ik het dus niet doen, omdat ze er niet lekkerder op worden.
Het zijn kant en klare, dus lekker waren ze waarschijnlijk toch al niet . Wel makkelijk en snel natuurlijk. Ik zou het wel aandurven en ik ben daarin niet de makkelijkste. Ik zou het zelf overigens tellen als 1 maal opnieuw opwarmen, want het proces voorafgaande aan de winkel moet wel zo gedaan zijn dat ze relatief lang houdbaar zijn, dus dat zou ik niet meetellen.
Kant en klare gehaktballetjes zitten vol conserveringsmiddelen waarschijnlijk dus een tweede keer opwarmen kan geen kwaad. Een derde keer ook niet mits ze natuurlijk niet over de datum gaan en tussendoor koud bewaard blijven. Koud op brood ook geen enkel probleem. Vraag me nu wel af of dat degene die dit weg zouden gooien altijd restjes weggooien?