Leerling vk in de psychiatrie en zwanger willen worden

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Anne1985, 13 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik ben eerstejaars verpleegkundige en werk/leer in de psychiatrie. De komende 1,5 jaar loop ik stage op een opname afdeling, redelijk wat agressie dus. Ik heb een dochter van 1 jaar en 2 maanden en voor ik met de opleiding begon hebben mijn man en ik besloten te wachten met de tweede tot na mijn opleiding. Echter.. de kriebels bij ons beide kriebelen wel heel erg ;) En ik ben was over 3.5 jaar klaar. Ik zou zo ontzettend graag een tweede kindje willen.
    Ik vraag me alleen af hoe dat dan gaat op school/werk. Het is mogelijk om een half jaar verlenging van de opleiding te krijgen, je diplomeert dan een half jaar later. Ik vraag me alleen af ik of recht heb op betaald zwangerschapsverlof (ik krijg nu ook betaald)

Aangezien ik mijn werkgever dit nu op dit moment liever niet wil vragen ben ik opzoek naar jullie ervaringen!

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb je gewoon een werkcontract of is het een stagevergoeding?

3. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Hoi Merle,

Ik krijg momenteel zakgeld in de vorm van het minimumloon. Vanaf oktober krijg ik een werkcontract voor de duur van de opleiding en ontvang ik salaris.
    In principe kan het werkcontract eerder beƫindigd worden wanneer ik blijvend arbeidsongeschikt word of bij gebleken ongeschiktheid.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn vriend is psychiatrisch verpleegkundige en hij meent zich te herinneren dat een collega van hem zwanger werd terwijl zij leerling was. Zij kreeg volgens hem gewoon doorbetaald zwangerschapsverlof maar sla er voor de zekerheid even de cao op na. Wel sta je 10 weken stil dus kun je in de knoop komen met je opleiding omdat je bv. uren mist of toetsen waardoor je bepaalde certificaten niet haalt.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij gelden voor een leerlingencontract dezelfde regels als bij een gewoon contract. Lijkt mij het meest logisch in elk geval.. Misschien kun je eens contact opnemen met het UWV om het na te vragen? Zij kunnen je vast meer vertellen... Succes met zwanger worden!

@Vlinderbloem: Je bedoelt denk ik 16 weken?

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    :oops: :D

7. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Dank jullie wel meiden, hier heb ik wat aan. Ik zal inderdaad ook nog eens met het uwv bellen zodat ik zekerheid heb :)

Deel Deze Pagina