Hallo dames Toen ik jong was was ik erg onzeker op me 16e woog ik rond de 60 kilo met de jaren werd ik zwaarder en zwaarder werd nu word ik bijna 22 woon samen heb een lieve hond en ben 96 kilo ik ben gelukkig dit had ik 2 jaar geleden niet durven dromen dat ik tevreden ben en 96kilo er mag gerust wat af maar ik vind het geen noodzaak want ik geniet soms zie je iemand kijken van oh eet jij een soft ijsje of een broodje hamburger speciaal en ik lach terug met de gedachten meid eet jij eens wat meer met je maatje 36 ik ben gelukkig en kan genieten van eten als je mij 2 jaar geleden vroeg of ik tevreden ben met mezelf zou ik gezegd hebben nee absoluut niet ik heb een dikke reet en wil minimaal 30 kilo afvallen en veel sporten zodat ik een strak lichaam krijg en nu denk ik ik heb een dikke kont so what heb jij het of heb ik het. ben jij de persoon die er een probleem van maakt of ben ik het. ik zit lekker in me vel en ja een vrouw met mooie rondingen mag er ook zijn veel meiden die ik ken zijn erg onzeker over hun figuur waarvan ik denk je ziet er prima uit ook al heb je een maatje meer ik vind dat je je lekker moet voelen en je kleding maat en je gewicht is slechts een cijfer en dat hoeft je leven niet te belemmeren
Mooi geschreven en heel erg fijn dat jij jezelf zo hebt geaccepteerd! Ik begrijp je volkomen en je hebt ook volkomen gelijk Ik ben zelf ook veel te zwaar en ik schaam mezelf elke dag. Ik sta jankend voor de kast en durf soms niet naar school. En als ik dan ga dan wil ik het liefst door de grond zakken van schaamte. Slaat helemaal nergens op en het is zo zonde van mijn tijd.
mooi geschreven meid. Ik ben ook echt te zwaar, maar ik ben gek genoeg nooit onzeker geweest. Altijd genoeg sjans gehad, me mooi gevoeld en nu nog. Mijn man vind me prachtig. En ik voel me lichamelijk gewoon goed. Tijdens de zwangerschap ook geen complicaties, geen suiker of hoge bloeddruk. Enige reden dat ik zou gaan lijnen is als mn gezondheid er onder te lijden zou hebben. Maar verder blijf ik gewoon rond en gezond hoor
zelf heb ik dit jaren gehad jongens die zeiden vet zak en ga zo maar door toen ik op het mbo kwam werd het een stuk minder en ging ik weer met plezier naar school na mijn school tijd ben ik nog lang onzeker geweest maar nu ik lach het leven tegemoet en omdat ik een maatje meer heb ben ik mijn bedrijf juist gestart voor de vollere dames en ik zeg wees trots op jezelf je bent een uniek persoon en kijk naar wat je mooi vind aan jezelf bij mij heeft de juiste kleding dragen heel erg geholpen ik droeg altijd te strakke kleding want ja ik wilde perse die maat aan die eigenlijk niet meer paste maar ik deed er alles aan om hem aan te kunnen en als je jezelf die leed bespaard kan het shoppen ook leuker worden ook al hebben ze niet altijd mijn maat ik zie dr prima uit
Snap het wel meis.. Even een ding ik ben zelf 36 jr 1.62 en weeg 108 ben net zo als jij in mijn pubertijd steeds zwaarder geworden. Ik wil je een advies geven je bent nu nog jong!!!!! En neem het niet zoals het is als je de moed vind probeer wat af te vallen. Straks na je 35 ste ga je al merken dat je wat ouder woord en hoe zwaarder je woord des te meer kans je hebt op bijvoorbeel suikerziete ect ect dus wees verstandig en leg je er niet bij neer en kijk of je een goed eetpatroon kan krijgen. Hoe ouder je word hoe moeilijker het er af gaat en hoe meer je last krijgt van je gewrichten ect ect en als je zwangerraakt op zwangerschapssuiker ect ect. Kies nu voor je toekomst. ps ik heb al suikerziekte! Snapje te lang geleeft zo als ik wilde betaal nu de prijs en al in mijn tweedezwangerschap met zwangerschapsuiker.
@bammetje ik denk dat je bericht wel positief is bedoeld hoor maar daar gaat dit topic juist niet over. TS heeft het over jezelf accepteren zoals je bent, ook als je zwaarder bent en jou tips en adviezen over dat ze af moet vallen zijn dan erg misplaatst
Als je de gezondheidsproblemen die gepaard gaan met ernstig overgewicht of obesitas (op zo'n jonge leeftijd ook..) geen belemmering vindt in je leven, ga dan vooral zo door. Ik vind het heel mooi dat je zo veel zelfvertrouwen hebt en je geniet, maar er zitten ook gevaarlijke kanten aan. Ik hoop dat je dat niet ontkent of probeert te vermijden om daar aan te denken. Zwanger worden met ernstig overgewicht lijkt me geen pretje, het wordt ook aangeraden om dan eerst af te vallen, en dan zeul je na de bevalling misschien wel nog meer kilo's met je mee. Wat voor eetpatroon zou je je kinderen dan leren, je bent tenslotte wel hun voorbeeld.
Nu ben ik wel eens benieuwd naar fotos van de meiden die zeggen veel te zwaar te zijn Ik zit toch wel bij de top denk ik hoor met mijn 1,62 lengte en 104 kilo Vind het super knap van je ts dat je er zo over kan denken, respect! Helaas voel ik me niet zo...ook bijna iedere dag huilen, nergens heen willen, niet in spiegels kijken, jaloers zijn op mn zusje.....ik wil zo graag terug naar 70 kilo toen voelde ik me kei goed...Maar ben een grote emotie eter. Ik kan er helaas niet tevreden mee zijn en anderen schijnbaar ook niet want ik krijg heel veel opmerkingen en sommigen doen ontzettend zeer van mensen die dicht bij je staan.......nogmaals respect to u!
Hier ben ik het mee eens. En ik voel trouwens wel een ondertoon in je berichtje: met maatje 36 eet eens wat meer..." Daar zit toch wat afgunst in lijkt me. Maar als jij je gelukkig voelt is het prima maar neem toch bovenstaande nog maar eens door.
@bammetjebam..je bericht zit vol vooroordelen zeg Obesitas geeft risico op gezondheidsproblemen, geen garantie. Ik ben heel zwaar geweest, maar wel gezond. Ben nu veel lichter, maar niet perse gezonder hoor. En hoezo 'wat voor eetpatroon geef je je kinderen'? Ga jij er vanuit dat iedere vollere medemens zich de hele dag vol loopt te vreten en niet normaal kan eten ofzo? Wordt gewoon verdrietig van dit soort vooroordelen zeg..
Kan me wel voortstellen dat sommige opmerkingen echt pijn doen:x. Maar ik denk dat dat komt doordat overgewicht niet als iets '' normaals' wordt gezien en dat is het natuurlijk ook niet. Maar goed daar heb jij nu niets aan. Waarom probeer je niet wat af te vallen misschien met hulp ofzo? Dan voel je je geestelijk en lichamelijk vast een stuk beter.
Wie bepaalt of dat niet normaal is? Dat de maatschappij voller zijn niet accepteert is al erg genoeg, maar t dan ook nog niet normaal noemen... Wat is er dan wel normaal? 1.72m en maatje 40 ofzo? En als het afwijkt is het niet normaal?